رسته‌ها
نقاشی چینی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 47 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 47 رای
نویسنده: نا مشخص
بیشتر
در کشور شما در دسترس نیست
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
میکرولب
میکرولب
1391/04/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقاشی چینی

تعداد دیدگاه‌ها:
10
بسیار زیبا و هنری هستند من که لذت بردم .
با تشکر تصاویر بسیار زیبایی است اگر امکانش هست از نقاشی های قدیم چین کتاب معرفی کنید.
یادش به خیر.یه زمانی چقدر کتابهای نقاشی و طراحی اینجا آپلود می شد.نمی دونم چرا همه چی داره تموم میشه.:((
عادت کرده بودیم که هر هفته اون هم چند بار چشممون با دیدن این کتابها روشن بشه.ای داد.:((انگار حس هنر از دست رفته (?)
نمی دونم ولی اینقدر اینجا می نویسم تا شاید دوستان به فکر هنر بی افتند و دوباره شروع کنن.:D
دوستان علاقمند به هنر نقاشی لطف کرده و به این آدرس بروید و از دیدن این همه زیبایی و لطافت روح و اندیشه های خلاق لذت ببرید:x: من که عاشق همچین نگاههای متفاوت هستم:x8-)8-)8-)8-)کاش بتوان با این دید به دنیای اطراف نگاه کرد:-)
http://rozanehonline.com/%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%B1%D8%A6%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8.html
جناب میکرولب گرامی بنده مشتاق و منتظر بقیه کتب نقاشیی که شما زحمت آپلودش را می کشید هستم.:-)امیدوارم هنوز هم کتابهایی در این رسته داشته باشید;-)ممنون و متشکرم:baaa:
دوستانی که مایل به خواندن متن کامل این مبحث هستند به این آدرس بروند:-)
http://persiantuts.com/article/%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%D9%8A-%DA%86%D9%8A%D9%86%DB%8C/
نقاشان چینی به فضای آزاد نمی‌رفتند تا در مقابل چشم‌انداز، طرح اولیه آن را تهیه کنند. شیوه‌ی آموزش آنان نیز همراه با شیوه‌ی عجیبی از مراقبه و تمرکز بود. آنان ابتدا در نقاشی کردن درختهای صنوبر، صخره‌ها و ابرها نه با مطالعه‌ی طبیعت بلکه با بررسی آثار استادان مشهور گذشته به مهارت می‌رسیدند. هنگامی که این مهارتها را کامل فرامی‌‌گرفتند به سفر در طبیعت می‌پرداختند و درباره‌ی زیبایی طبیعت تامل می‌کردند. سپس وقتی به خانه باز می‌گشتند سعی می‌کردند با در کنار هم قرار دادن تصاویر ذهنی خود آن حالات را دوباره زنده کنند. لازم بود که آنان در استفاده از قلم و جوهر چنان ماهر باشند که بتوانند قبل از اینکه الهام آنها تازگی خود را از دست بدهد، تصاویر ذهنی را روی کاغذ آورند. (گامبریج،۱۴۱) هنرمند پیش از شروع کار ابزار و وسایلش را آماده می‌کند، گویی مقدمات آیین یا مراسمی را برگزار می‌کند. " راهبان خاور دور معتقد بودند که هیچ‌چیز مهمتر از شیوه‌ی درست مراقبه نیست. مراقبه به معنای ساعتها تفکر و تعمق درباره‌ی حقیقت مقدس واحدی است که پایانی ندارد. شخص اندیشه‌ای را در ذهن خود تثبیت می‌کند و از همه‌ی جهات به آن می‌نگرد بی‌آنکه آن را رها سازد. …برخی راهبان بر سر کلماتی به مراقبه می‌پرداختند و آنها را محور ذهن خود قرار می‌دادند، یعنی روزهای متمادی آرام می‌نشستند و به سکوتی گوش می‌دادند که قبل و بعد از آن هجای مقدس واقع می‌شد. برخی دیگر درباره‌ی چیزهای طبیعی، مثلا آب، مراقبه می‌کردند. …یا درباره‌ی کوهها. … شاید این‌گونه بود که هنر مذهبی در چین کمتر برای روایت افسانه‌های بودا و کمتر برای آموزش آیینی خاص- چنانکه در مورد هنر مسیحی در قرون وسطی اتفاق افتاد- و بیشتر همچون کمکی به مراقبه کردن به‌کار گرفته ‌شد." (گامبریج،۱۳۸)
مرسی جناب میکرولب کتاب تصویری خیلی خوبی بود8-)!
صفحه 16 و 17 اش دلمو برد:-)
خیلی جذبه داره!
نقاشان چینی بر خلاف غربی‌ها، از رنگهای روغنی استفاده نمی‌کردند و لطافت آبرنگ را در بیان حالات و روحیات خود مناسب یافتند.( دورانت،۸۱۳) نقاش چینی هرگز جهان را به صورت کامل نمایش نمی‌دهد، بنابراین نگاه او با نگاه سنت‌گرای غربی که جهان را به شیوه‌ای "وابسته به معماری " می‌بیند متفاوت است. (بورکهارت،۱۸۱)هنرمندان چینی نقاشی "آب و کوه " را نه برای آموزش و نه برای تزئینات آغاز کردند. هدف آنها فراهم آوردن موضوعی برای تفکر و تامل بود. (گامبریج،۱۳۸)
طبیعت‌دوستی : آیین دائو به چینیان آموخته بود که به عواطف خود نسبت به طبیعت احترام بگذارند و آیین بودا به آنها گوشزد می‌کرد که انسان از طبیعت جدا نیست. شاعران، فیلسوفان و نقاشان هر‌یک به نوعی به طبیعت پناه می‌بردند و آن‌ را مظهر آرامش در مقابل زندگی پر شور شهری می‌دانستند. چینیان با وجود سرما و سیل و قهر طبیعت همواره انسانهای طبیعت‌دوستی بودند و هزار سال پیش از اروپاییان به طبیعت روی آوردند. (دورانت،۸۲۲)
نقاشان چینی از واقع‌گرایی و توصیف اشیا دور بودند. هدف آنها تنها ایجاد حالتی در تماشاگر بود. آنان تنها به زیبایی می‌اندیشیدند و کشف حقیقت را به عالمان سپرده بودند. (دورانت،۸۲۱)
جناب میکرولب عزیز ممنون و متشکر از آپلود این آثار زیبا.:x واقعا با دیدن این نقاشیها آرامش عجیبی به من دست داد:baaa:;-)سپاس:-)
PDF
2 مگابایت
نقاشی چینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک