رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ترانه های کار در آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 146 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 146 رای
پژوهش و نگارش: دکتر حمید سفیدگر شهانفی

ترانه، نگاه قوم به زندگی است. ترانه جهان بینی و روانشناسی توده‌های مردم است. مردم با ترانه به استقبال دوست رفته و با آن دشمنانشان را از سرزمین خود بیرون رانده اند. در آذربایجان نیز ترانه ها بخش مهمی از فولکلور مردم آن سرزمین را تشکیل می دهند و به اشکال مختلفی چون ترانه های کار، عروسی، تولد، توصیف پهلوانان، وطن، بازی های کودکان و ترانه های عاشیق ها تقسیم می شوند.
ترانه های کار به هنگام کار و تلاش و برای رفع خستگی و در عین حال هماهنگی در کارهای گروهی بین اعضای گروه خوانده می شود. این ترانه ها از تنوع خاصی برخوردارند، چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی سرزمین آذربایجان شیوه های معیشتی گوناگونی در آن رایج بوده است. هر نوع کار و تلاش ترانه های خاص خود را می طلبیده که هم از منظر فرم و شکل و هم از دید مضمون و موضوع تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. در این کتاب سعی شده است تا این ترانه ها به صورت اسنادی و میدانی جمع آوری و ترجمه شوند. ترانه های کشاورزی، صیادی، شکار، دام و دامداری، قالیبافی و رشته بری نمونه ای از این ترانه هاست که در این کتاب به آنها اشاره شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
raminsamadi
raminsamadi
1388/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ترانه های کار در آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ترانه های کار در آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک