رسته‌ها
ایران از نظر بیگانگان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 23 رای
به طور کلی خارجیانی که در طول قرون و اعصار در ایران سفر کرده و مشاهدات خود را به رشته تحریر کشیده‌اند، چند طبقه و درجه بوده‌اند؛ اولا ایلچیان و سفیران ملوک و سلاطین عیسوی که پس از شنیدن آوازه قدرت و صیت شهرت شهریاران ایران یا برای اقناع حس کنجکاوی مخدومین خویش یا به منظور عقد اتحادی به ایران سفر کرده‌اند. ثانیا رهبانان زبده فرقه‌های مختلف عیسوی که برای تبلیغ تعالیم دین عیسی یا برای جلب حمایت شاهان ایران در راه مبارزه با دشمنان مشترک به ایران آمده و مشاهدات و مسموعات خود را به دربار واتیکان فرستاده‌اند. ثالثا افراد هوشمند جهانگردی که به طلب کسب اطلاعات نادر رنج سفر را بر خود هموار کرده و سفرنامه‌های مغتنمی از خود بر جای گذاشته‌‌اند. این کتاب دربرگیرنده پاره‌ای از نوشته و مشاهدات سیاحانی است که در قرون گذشته از ایران دیدن کرده‌اند که مبتنی است بر یک رشته گفتارهایی که برای شعبه فارسی بنگاه رادیوی انگلستان نوشته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
40
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1391/03/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایران از نظر بیگانگان

تعداد دیدگاه‌ها:
2

دوست گرامی ؛
یعنی شما فکر میکنید که تا به حال طرحهای عالی به ذهن کسی نرسیده !!!!
وقتی نخوان ایران آباد بشه هزارتا از این طرحها رو میذارن در کوزه آبش رو میخورن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ضمنا\" من یاد یه خاطره ای افتادم که اینجا میزارم.دوسال پیش رفته بودیم سفر به شیراز .در شهر زیبای شیراز در جایی که اقامت داشتیم دو عدد ماشین ترانزیت هم بود با دو خانواده آلمانی....
به جزئیات نمی پردازم شاید جای دیگه و در موقع خودش .در شیراز خیلی بهشون خوش گذشته بود رفتار مردم و محبتهاشون؛ اما روز آخر روز خوبی برای ما و اونا نبود .در حین صحبت با خانم آلمانی همراه با یک خانم جوان طب... که به زبان انگلیسی هم مسلط بود یهو پدر این خانم جوان سر رسید و جلوی چشم ما شروع به فحاشی و کتک کاری کرد.من خودم طوری شوک شده بودم که قادر به انجام کاری نبودم اما این خانم آلمانی با سرعت خودش رو به اون پدر رسوند و مرتب تکرار میکرد نه ...نه ...اون خانم جوان هم که صورتش از وقاحت رفتار پدر قرمز شده بود به پدرش التماس میکرد اینجا نزن بابا بریم تو اتاق هر چی میخوای بزن .حالا من چیکار کردم مگه ؟؟؟و اون آقا سر این خانم داد میزد که کجایی تو معلوم هست ؟؟؟(ما در حیاط و کنار اتاق توریستها در پارک بودیم البته بگم که جایی که بودیم میشه گفت یک شهرک ویلایی بود )بعد از رفتنشان اون خانم آلمانی به گریه افتاد و از من توضیح میخواست که چرا این آقا اون خانم جوان رو میزد .تو رو به خدا شما جای من بودید چه جای توضیحی برای این عمل بی شرمانه داشتید .(علت اینکه شهر این خانم رو نام بردم برای این بود که درباره شیرازیها اشتباه نشه )دختری که متاهل است و کمی دیر کرده و پدری که خشم خود رو چنین بر سر این دختر خالی میکنه .چنان به سرو روی دخترش میکوبید و چنان با لگد به پشتش میزد که صد رحمت به دشمن !!!!!!
در اصفهان هم سگهای دوست داشتنی این توریستای عزیز رو دزدیدند !!!!!!
حالا ما توریست رو راه دادیم با این فرهنگ دزدی و این خشم کنترل نشده مردممون چیکار کنیم ؟؟
البته صادقانه بگم که ترکیه امروز با ترکیه سی سال پیش کامل\" فرق کرده و دزدی و کلاهبرداری جای خود رو به درآمد زایی ازطریق صنعت باز توریست داده است.
با سپاس از شما دوست گرامی بیصبرانه منتظر طرح شما هستم .
من یک طرح کامل برای جذب توریست دارم که یقین دارم قابل اجراست . انشاالله در اولین فرصت جزئیات طرح را آماده کرده و در اینجا به شور میگذارم .
اگر طرح در اینجا تصویب شود آنرا ارائه خواهیم کرد .
فقط خلاصه میگویم که درآمد حاصله از آن چندین برابر نفت است .
ایران از نظر بیگانگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک