رسته‌ها

شصت سال صبوری و شکوری: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی - جلد 1

شصت سال صبوری و شکوری: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 94 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 94 رای
از تولد تا هجرت

ابراهیم یزدی، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران است. ابراهیم یزدی در دوران اقامت سید روح‌الله خمینی در نوفل‌لوشاتو، فرانسه از مشاوران او بود. او پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به هم‌راه روح‌الله خمینی به ایران بازگشت.
نوشتن و انتشارات خاطرات و تجربیات فعالان عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، دینی بخشی از انتقال تجربه‌ها و دستاوردهای به نسل جدید ادامه دهنده این رسالت محسوب می‌شود. حرکت‌های اجتماعی – سیاسی پدیده‌های بهم پیوسته و مرتبط می‌باشند. به اعتقاد نویسنده حفظ ویژگی و استمرار آنها، پیوستگی و ارتباط ذهنی – عینی میان تجربه‌ها و رفتار گذشتگان و پیوند آنها با مبارزات کنونی ضروری است. گسل و انقطاع و بریدگی در سیر مبارزات ملی در انتقال تجربه‌های، حرکت نسل‌های جدید را بطور دائم با ناپختگی و شروع از صفر روبرو می‌سازد. نمی‌توان پذیرفت که هربار نسل جدید حرکت را از جایی شروع کند که گویی خود باید همه چیز را از نو تجربه کند و بیاموزد، نه آنکه کار نسل‌های گذشته را ادامه دهد. در میدان نبرد برای تحقق حاکمیت، حقوق و آزادی‌های اساسی ملت نسل ما و نسل‌های قبل از ما پرچم بدست دویده‌اند و اکنون که نسل ما در حال خروج از صحنه است نسل جدید و جوان باید پرچم را بگیرد. آنچه در این خاطرات در بیان رویدادها آمده است لزوما ارائه تصویر کامل و بیان تمام ابعاد آن رویدادها نیست، بلکه آن بعدی است که نویسنده در آن رویدادها حضور و مشارکت داشته یا ناظر بوده است. ارائه تصویر کامل در رویدادها و فهم و تحلیل جامع آنها وظیفه مورخ است که با بررسی تمام خاطرات آن را انجام می‌دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
336
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/02/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شصت سال صبوری و شکوری: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
9
کتاب حاوی اطلاعات ارزشمندی از بزنگاه‌های تاریخ ایران، احزاب و گروه‌های سیاسی، دوره کودتا ۲۸ مرداد و بعد از آن است.
ابراهیم یزدی در مقام وزیر امور خارجه دولت بازرگان در اول انقلاب به صراحت دولت کارتر را تهدید نمود که به هیچ عنوان حق اجازه ورود شاه را به خاک آمریکا ندارد و باید از ورود او به خاک این کشور جلوگیری نماید!
و اما چرخ گردان بازی بسیار دارد و شاید این خود یکی از طنزهای تاریخ باشد وقتی که می بینیم ابراهیم یزدی در اواخر عمر خود به بیماری سرطان دچار میگردد و زمانی که برای معالجه درخواست ویزای آمریکا را نمود دولت ترامپ با این درخواست مخالفت نمود!
ابراهیم یزدی و قطب زاده از جمله افرادی بودند که برای منافع شخصی و حزبی خود به این کشور و ملتی که در آن برهه از تاریخ کمترین آگاهی از پیامدهای یک حاکمیت دینی نداشتند خیانت نمودند.
این کتاب از این جهت مهم است که یزدی یکی از مهمترین شخصیت هایی است که در انقلاب اسلامی نقش داشت
یزدی خاطراتش رو باید بعد از محاکمه در برابر مردم ایران تو زندان مینوشت نه گوشه خونه‌اش.
خوشحالم سالهای آخر را با سختی و حقارت سپری کرد.
درباره‌ی رویدادهای پیش و پس از انقلاب، باید جلدهای سه و چهار این کتاب را خواند. هفته‌نامه‌ی «آهنگر» که مال چپ‌ها بود، ابراهیم یزدی که وزیر خارجه بود را «وزیر خارجی» می‌خواند :) آقای یزدی گرچه پس از انقلاب سختی‌ها کشید ولی آن‌ها تنها قطره‌ای از سیل مصیبت‌هایی بود که با همکاری ایشان بر ایران و ایرانی بارید و همچنان دارد می‌بارد!
بهتر بود تیتر کتاب شصت سال خیانت و ایران ستیزی باشد . وی با مدرنیته و پیشرفت ایران مخالف بود و در فردای شورش پنجاه و هفتی که خود از مسببان و بانیان آن بود دست به جنایات هولناک زد و از اعدام بهترین فرزندان ایران دفاع کرد و میزان اعدام ها را ناکافی می دانست ، هرچند که در اواخر عمر با ذلت و خواری مرد افسوس که در پیشگاه ملت محاکمه نشد. یاد تیمسار رحیمی و دیگر مقتولین ابراهیم یزدی گرامی باد. ابراهیم یزدی فردی که نهایت کینه و نفرت نسبت به ایران سازان و ایران دوستان را داشت و در نهایت هیچگاه از اعمال شنیع خویش در برابر ملت ایران عذرخوای نکرد
کوچکترین دلیلی برای اتهام هایی که زده اید، از جمله «مقتولین ابراهیم یزدی»، دارید یا ناف شما را هم همانند امثال حسین شریعتمداری با فحاشی و تهمت و یاوه گویی بریده اند؟
ابراهیم یزدی از فرزندان انقلاب بود که البته گرفتار آمدن او به سرنوشتی که تمام این فرزندان خلف در همه ی انقلابات جهان به آن دچار شده اند دور از ذهن نبود.(?)
شصت سال صبوری و شکوری: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک