Hiweb

شرح حال برتراند راسل به قلم خودش

شرح حال برتراند راسل به قلم خودش

نویسنده:
برتراند راسل، پیشگام تحلیل منطقی و مدافع سرسخت تجربه‌گرایی بود. او در مسائل پُر اهمیتی نظیر چگونگی کارکرد ذهن، شیوۀ تجربه کردن جهان پیرامون، ذات واقعی معنای کلمات و جملات بحث و فحص کرد، و از این طریق ابزارهای علمی و فلسفی ارزشمندی برای ما به ارمغان آورد؛ اما تلاش وی برای جستجوی حقیقت فقط به فرمول‌های خشک منطق محدود نماند، فعالیت‌های اجتماعی او در دفاع از حق رأی زنان، صلح، حقوق مردم جهان سوم و انتقاد شدید از حکومت‌های تمامیت‌خواه بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت علمی و فلسفی وی به شمار می‌آید.
حق تکثیر: تهران: کتابفروشی فروغی‏‫، ۱۳۴۶.‬

» کتابناکهای مرتبط:
همه مردم برادرند
شصت سال صبوری و شکوری
زندگینامه برتراند راسل به قلم خودش

نسخه ها
PDF
حجم: 222 کیلوبایت
دریافت ها:
تعداد صفحات: 196
4.7 / 5
با 69 رای
امتیاز دهید
5 4 3 2 1

دانلود
دیدگاه‌ها: 29
۱۳۹۱/۰۱/۰۹


پاسخنگارش دیدگاه
f@rh@d
Pro Member
نقل قول:
مورد مهمتری که باعث انزجار من از منجی شما ( یعنی برتراند راسل ) شده است اینست که راسل کتابی در مورد بلشوئیسم مینویسد
( عمل و تئوری بلشوئیسم ) و آنرا محکوم به نابودی میداند ( نظرش هم کاملا درست است ) اما جای تعجب بسیاری دارد که این آقا هیچ جایی
ندیدم در مورد صهیونیسم حرفی بزند ( باید بگویم که راسل در زمانی میزیسته که افکار صهیونیسم در حال شکل گیری بوده - یعنی قبل از جنگ جهانی دوم ) .
راسل حتی بعد از تشکیل دولت غاصب صهیونیسم هیچ حرفی از این کشور جهان فریب به میان نمیاره و دنیا و جهانیان را از یک خطر بزرگ
( نشکیل یک غده سرطانی تندرو در منطقه) آگاه نمیکنه و در برابر همه اینها سکوت میکنه .


جناب «khar tu khar »مطالعه این چند صفحه در مورد مطلبی که فرمودید بد نیست:
آخرین پیام برتراند راسل
نقل قول  
faketab
Member
راسل معتقد بود که آدمی نباید درباره هیچ موضوعی نظر قاطع و مطمئن ابراز کند چون هیچ چیز در خور یقین نیست و انسان در افکار خود همواره باید جایی برای شک داشته باشد. اگر خوب که به کشفیات بشر نگاه کنیم ،در میابیم که هرجا که شک و سوظن بوده درنهایت منجر به یافته جدید شده چه در علم چه در مسایل فلسفی
نقل قول  
در دوران جهالت، مذهب بهترین راهنمای ملت ها بود، همانطور که در شب های تاریک و ظلمانی یک نفر نابینا بهترین راهنماست و راه را بهتر از بینایان از چاه تمیز می دهد. اما احمقانه خواهد بود که پس از طلوع خورشید از ان کور پیروی کنیم. (هانریش هانیه)

نه نیازی به خدای خودساخته داریم و نه خدا ساختن خود. انسان انسان است.
برتراند راسل یکی از فهمیم ترین انسان هایی بوده که به این کره خاکی پا نهاده. یادش گرامی

شگ گرایی طبیعت من است. آزاد اندیشی روش من است. اگنوستیسیم تنیجه گیری من است. بی خدایی نظر من است. انسان گرایی انگیزه من است. (جری دویت)
نقل قول  
2468013579
Member
با تشکر فراوان
نقل قول  
assan
Member
شما که مارکس را بی کله خطاب می کنید تا حالا یکی از آثار او را خوانده اید؟ به نظر من نخوانده اید قضاوت شما در مورد مارکس صرفا از نوشته های دیگران است. به شما پیشنهاد می کنم کتاب " ایدئولوژی آلمانی " و "سرمایه " را مطالعه کنید حتما نظرتان عوض خواهد شد. ضمنا بکار بردن کلمات زشت در مورد فیلسوفان بزرگی مثل مارکس که تمام عمر خود را صرف تحقیق در مورد زندگی انسانها کرده اند کار جالبی نیست.
نقل قول  
saeedtb22
Member
سلام اون دوستمون به راسل فحش میده به دلیل اینکه راسل به دولت اسرائیل اعتراض نکرده! راسل یک متفکر و فیلسوف بزرگه که اتفاقا هرجا که تونسته به ارزشهای انسانی بها داده و ختی بخاطر اعتراض به جنگ زندان هم رفته در همین حد بسه دیگه فیلسوف اتفاقا اصلا درست نیست که مصداق رو تعیین کنه اون کلیات رو میگه و تعیین مصداق بعهده خوانندگان آثارشه ... راستی گفتین علامه جعفری فیزیک و شیمی و.. رو میدونست؟!!! نکته بعدی اینکه گفتین بو اول قران و نهج البلاغه بخون بعد برو راسل بخون؟! راسل و کلا فلسفه در مورد موضوعاتی خرف میزنن که کلا از دایره دین خارجه و به قول معروف جزو معرفتهای ( پیشینی) هستن یعنی امکان وحود خدا و امکان صدق گفتار و تعقل و غیره رو بررسی میکنن اصلا کسی که وارد فلسفه میشه هنوز نمیتونه دین رو کامل بپذیره راه اینا خیلی از هم جداست...
نقل قول  
khar tu khar
Publisher
همین که راسل در جاهایی کتاب نوشته و در جاهایی سکوت معنادار کرده نشانگر اینست که افکارش تماماً سفارشی بوده و خودش فقط نقش مترسک را بازی کرده است .
بقیه صحبتها یاسین خواندن است .
نقل قول  
jonhmarx
Member
نقل قول:
درضمن قرار دادن اسامی مارکس و سارتر در کنار راسل خیلی شوخی خنده داری است ، مارکس بی کله ی جامعه ستیز که با انگلس و لنین بنیانگذار کمونیست بودن با راسل که یه لیبرالیست تجربه گراست همخوانی ندارند. همینطور ژان پل سارتر از پیروان اندیشه های اگزیستانسیالیستی بوده است، شما که میدانید اگزیستانسیالیست چیست که میگویید نظرات خوبی دارد نمیدانید؟

چرا فکر میکنید راسل لیبرالیست بوده و اینکه مارکس کله خر جامعه ستیز بوده است آیا از روی حکومت شوروی درباره مارکس قضاوت میکنید آیا نظرات مارکس را در کتاب سرمایه خوانده اید و مطمئن هستید که حاصل نظرات او همان حکومت شوروی است
نقل قول  
arura
Member
گویا برتراند راسل دو نوع زندگی نامه داره
اولی که همین باشه که بیشتر زندگی اجتماعی راسل هست
دومی کتابی به اسم تکامل فلسفی من که در اون از آغاز فلسفه و اهداف اش برای گرایش به فلسفه میگه تا انجام فلسفه اش
که فکر کنم اگر دوستان بتونن کتاب دوم رو در سایت قرار بدن نقاط تاریک روشن میشه و بحث میتونه هدف داشته باشه
نه فقط تخریب بدون دلیل
و جملات پوچ ((چرا راسل خودش رو به آتش نکشید))
نقل قول  
نقل قول:
رفیق پویا در ابتدا بگم که من اینهایی که میگم برای این نیست که نظر خداناباورانی چون تو را عوض کنم . من فقط هدفم خود برتراند راسل هست و اونو میخوام نقد کنم ...
...باز هم تکرار میکنم من هدفم روشن کردن تو نیست هدفم نقد افکار برتراند راسل است . به این موضوع توجه داشته باش...

خاخام khar tu khar :من هم دارم از برتراند راسل دفاع می کنم.من از عقاید دینی خودم سخن گفتم؟ممنون که من را "روشن" نمی کنید و می گذارید در همان "تاریکی" بمانم.
نقل قول:
مگر علم غیب داری که انقدر مطمئن حرف میزنی ؟...
مورد مهمتری که باعث انزجار من از منجی شما ( یعنی برتراند راسل ) شده است اینست که راسل کتابی در مورد بلشوئیسم مینویسد ( عمل و تئوری بلشوئیسم ) و آنرا محکوم به نابودی میداند ( نظرش هم کاملا درست است ) اما جای تعجب بسیاری دارد که این آقا هیچ جایی ندیدم در مورد صهیونیسم حرفی بزند ( باید بگویم که راسل در زمانی میزیسته که افکار صهیونیسم در حال شکل گیری بوده - یعنی قبل از جنگ جهانی دوم ) . راسل حتی بعد از تشکیل دولت غاصب صهیونیسم هیچ حرفی از این کشور جهان فریب به میان نمیاره و دنیا و جهانیان را از یک خطر بزرگ ( نشکیل یک غده سرطانی تندرو در منطقه) آگاه نمیکنه و در برابر همه اینها سکوت میکنه .
لازم میدانم که بگویم در حال حاضر اسرائیل با داشتن 200 کلاهک هسته ای بزرگترین تهدید بالقوه در منطقه است و یقین بدانید که دیر یا زود منطقه را به آتش خواهد کشید .

نخست آنکه من هر وقت در این سایت آمدم درباره ی "به قول شما" دولت غاصب صهیونیست چیزی نوشتم کامنتم تکه پاره شد.فقط در این حد بگویم شما از سویی می فرمایید "مگر علم غیب داری"از سویی خودتان درباره ی چیزی که ابعادش را نمی دانید و امکانش هم نیست که بدانید اینگونه اظهار نظر دقیق می فرمایید و حکم صادر می کنید.دوم اینکه این چه منطقی هست می خواهیم درباره ی کسی قضاوت کنیم ببینیم اگر یک ایده ئولوژی خاصی را نقد کرده است باید حتما صهیونیسم مورد نظر شما را هم نقد کرده باشد وگرنه از او متنفرم و هر کسی از او به نیکی یاد کرد "احمق و حماقش هم ژنتیکی است" در ضمن "لای بشر دوپا تخم کرده".اینگونه دارید یک فیلسوف و ریاضی دان بزرگ و برنده ی جایزه ی نوبل را نقد می کنید؟پس از این به بعد ببینیم هر کس درباره ی یک ایده ئولوژی سخن گفت صهیونیسم موجود در ذهن شما را نقد کرده است یا نه.اگر آری که فبهلمراد اگر نه از او متنفریم.
من باز هم می گویم شما خودتان هم نمی دانید چرا از او متنفر هستید!ابتدا می فرمایید برای اینکه به انباشت کلاهک اتمی اعتراض نکرد.در حالی که اصلا یکی از زمینه های کاری او در واپسین سال های زندگی دراز و پربارش(بر خلاف زندگی دراز و بی حاصل برخی از...)همین بود.
اما این دلیل جدید هم که به فکرتان رسید مثل اینکه خیلی خوب نبود.پیشنهاد می کنم شب موقع خواب فکر کنید یک دلیل جدید برای تنفرتان از او بیابید!
نقل قول  
khar tu khar
Publisher
رفیق پویا در ابتدا بگم که من اینهایی که میگم برای این نیست که نظر خداناباورانی چون تو را عوض کنم . من فقط هدفم خود برتراند راسل هست و اونو میخوام نقد کنم .
در مورد سوال اولم قبول کن که توضیحت کامل نیست چون نوشتی
نقل قول:
شما مطمئن باشید اگر خودش را می سوزاند هم کشوری به خاطر این خودسوزی کلاهک اتمی را کنار نمی گذاشت

مگر علم غیب داری که انقدر مطمئن حرف میزنی ؟ ( باز هم تکرار میکنم من هدفم روشن کردن تو نیست هدفم نقد افکار برتراند راسل است . به این موضوع توجه داشته باش )
مورد مهمتری که باعث انزجار من از منجی شما ( یعنی برتراند راسل ) شده است اینست که راسل کتابی در مورد بلشوئیسم مینویسد ( عمل و تئوری بلشوئیسم ) و آنرا محکوم به نابودی میداند ( نظرش هم کاملا درست است ) اما جای تعجب بسیاری دارد که این آقا هیچ جایی ندیدم در مورد صهیونیسم حرفی بزند ( باید بگویم که راسل در زمانی میزیسته که افکار صهیونیسم در حال شکل گیری بوده - یعنی قبل از جنگ جهانی دوم ) . راسل حتی بعد از تشکیل دولت غاصب صهیونیسم هیچ حرفی از این کشور جهان فریب به میان نمیاره و دنیا و جهانیان را از یک خطر بزرگ ( نشکیل یک غده سرطانی تندرو در منطقه) آگاه نمیکنه و در برابر همه اینها سکوت میکنه .
لازم میدانم که بگویم در حال حاضر اسرائیل با داشتن 200 کلاهک هسته ای بزرگترین تهدید بالقوه در منطقه است و یقین بدانید که دیر یا زود منطقه را به آتش خواهد کشید .
در آخر نوشته هایم میخواهم خبر خوشحال کننده ای را به خدا ناباوران و بقیه بدهم که نمونه آزمایشگاهی اولین بمب اتمی فوزیونی ( که حداقل آلودگی زیست محیطی از نظر رادیو اکتیویته را دارد ) ساخته شده است و دیر یا زود نمونه عملی آن هم ساخته خواهد شد .
نگران نباشید و آسوده بخوابید که کوروش بیدار است .
نقل قول  
نقل قول:
خطاب به همه ....
من یکی از دلائل نفرت خودم را از برتراند راسل بیان میکنم .
زمانیکه آمریکا بمب اتمی خود را در هیروشیما و ناکازاکی انداخت ( بمبهایی با قدرت کیلو تن که راندمان آن فقط 2 درصد در اولی و 11 درصد در دومی بود - آن هم بخاطر نوع چاشنی ) برتراند راسل و 9 نفر دیگر ( از چمله انیشتین ) طوماری را در اعتراص به این عمل نوشته و امضا کردند و فقط و فقط به همین عمل بسنده کردند در حالی که برتراند در مورد جنگ ویتنام کتاب نوشت .
این شخص اگر بشردوست بود باید در اعتراض به بمباران اتمی نه تنها کتابها مینوشت که باید خود را به آتش میکشید تا شاید جهان را از چنین خطری نجات دهد . امروز که من این را مینویسم آمریکا ( سرور همه جوجه کمونیستها ) با داشتن 11 هزار کلاهک هسته ای ( با فدرتهای مگا تنی ) روسیه ( لبۀ دیگر قیچی ) با داشتن 7 هزار کلاهک هسته ای ( با قدرت مگا تنی ) تمام کرۀ زمین و بشریت را تهدید میکنند و دنیا را با ترس از بمب اتمی به استثمار کشیده اند . اگر همان روز همین آقایان ( به ظاهر مدافعان حقوق بشر ) برخوردی جدی با بمباران آمریکا میکردند شاید امروز حال و روزمان گونه ای دیگر بود .

اگر درست خاطرم باشد شما فصل آخر و یکی مانده به آخر همین کتاب را بخوانید خواهید دید که کاملا خلاف گفتار شما هست. اتفاقا راسل در سال های پایانی زندگی خود(یعنی سال ها پس از جنگ جهانی دوم) بیشتر زمان خود را صرف همین مساله ای کرد که شما بدان اشاره کردید.در این کتاب راسل دقیقا توضیح داده است که چگونه ترتیبات تظاهراتی را با کمک دوستان خود در میدان ترافالگار(ممکن است تلفظ نام میدان را اشتباه نوشته باشم.)برای انهدام کلاهک های هسته ای می دهد و در دهه ی هشتادم زندگی خود یک هفته آن هم در کشور انگلیس که تجمعات آزاد است به زندان می افتد.و شما مطمئن باشید اگر خودش را می سوزاند هم کشوری به خاطر این خودسوزی کلاهک اتمی را کنار نمی گذاشت.اگر قرار بود کسی با سوزاندن خود بتواند کشورها را مجاب کند که کلاهک های اتمی را کنار بگذارند مطمئن باشید در میان این 6 میلیارد انسان کسانی هستند که حاضر به انجام چنین کاری هستند و دیگر نیازی به این همه نشست و کنفرانس استارت 1 و استارت 2 و... نبود.
دلیل نفرت شما با راسل این که فرمودید نیست.چون گمان کنم شما ابتدا از او نفرت پیدا کردید بعد رفتید دنبال اینکه ببینید چرا با او دشمن هستید!و پس از جست و جویی اندک این دلیل را پیدا کردید.
نقل قول  
نقل قول:
خوبه ادم نهج البلاغه و قران و بخونه بعد شرح حال برتراند راسل و لنین و کوفت و زهر مار داد بزنه سینشو برا اونا چاک بده اقا با تشییع چیکار داری لابد خودت شیعه نیستی که تقلید کور کورانه نمیکنی واقا که.البته در کل نظرتون بدم نیستا موافقم.

سلام.من نمی دانم خطابتان با من بود یا با کس دیگر.به هر ترتیب من هیچ وقت سینه ام را برای راسل یا هیچ کس دیگری چاک ندادم!شما اگر دقت بفرمایید ابتدا کسی زیر این کتاب با خود راسل کاری نداشت اما من که عکس او را برای آواتارم برگزیده ام اولین بار از او انتقاد کردم و گفتم در زندگی زناشویی خود اشتباهات بزرگی مرتکب شد و این اشتباهات را در همین کتاب که "خودش نوشته است" خواندم..........
نقل قول:

زمانی افلاطون از نظر درک و فهم و دانش سرآمد مردم بود ولی امروزه بعضی
نظریاتش رد شده و برخی هم حتی کمی مضحک به نظر میرسند اما همین شخص در زمانه خودش راهگشای بسیاری مشکلات شد.

درست است.من مخالفتی با سخن شما ندارم.من هم می گویم این که افلاطون زمانی سرآمد بود دلیل نمی شود که پس از 24سده قابل انتقاد نباشد.اما این انتقاد هیچ چیزی از ارزش های او کم نمی کند...اما درباره ی راسل با همه ی احترام وعلاقه ای که به او دارم اما متاسفانه او اعمال بدی در زندگی زناشویی خود به ویژه در حق همسر نخست خود "آلیس" انجام داد که من واقعا برای همسرش که نه او را که تاکنون هفت کفن پوسانده دیده ام و نه می شناسم بسیار ناراحت شدم.و این کار او نسبت به زمان خودش هم کاری بسیار ناشایست بود.
نقل قول:
از کسانی که طرفدار برتراند راسلند،ولی اندیشه هایش را هم قابل نقد میدانند،میخواهم سری به لینک زیر بزنند!
می دانید که تنها یک ایرانی با برتراند راسل معروف مباحثه ی کتبی کرده،و آن کسی نیست جز مرحوم علامه جعفری،که علاوه بر اینکه فیزیک و شیمی و فلسفه ی غرب را خوب می دانست،به فلسفه اسلامی و فقه و کلام هم مسلط بود،خواهشا سری بزنید و سعی کنید مطلب را کامل بخوانید:

آقای علامه جعفری مطالب مبسوط تری را هم در کتابی زیر عنوان "توضیح و بررسی مصاحبه ی راسل وایت" نوشته اند.من این کتاب را خوانده ام.به هر حال ایشان هم عقیده ی خود را دارند اما من اتفاقا بسیاری از ایرادات ایشان به راسل را در این کتاب وارد نمی دانم.

این دیدگاه در تاریخ 1391/01/11 توسط saraab ویرایش شده است

نقل قول  
m marshal
Member
حقیقت را با بی طرفی مطلق و روحی آزاد جست و جو کنید.(دکارت)
دوستان این کتاب شرح حال یک انسانه، یک انسان معمولی (از نظر خود راسل) که تو زندگی کارهای خوب و بد زیادی کرده.من میگویم صادقانه نوشته شده به علت های زیادی که برای مخالفان راسل قابل قبول نیست چون افکار کورکورانه جلوی چشم انسان را میگیرد، طمطراق گویی های که درباره ی ایشان میکنید ، تابحال مطالعه ی دقیقی در باب راسل نکرده اید و فقط بخاطر بی خدا بودنش و یک سری مسائل بی مورد که ذکر کردید با او مخالف هستید.او یک نویسنده است ،بیشتر فیلسوف و یک جامعه دوست. ما نمیتوانیم برای یک نویسنده تعیین کنیم که درباره ی کدام اتفاق بنویسید یا ننویسد. نویسنده خودش میداند . درضمن شما که نقد نمیکنید اما شیوه ی نقد کلاسیک را پیش رو میگیرید البته فقط برای محکوم کردن، بهتر است اگر میخواهید نقدی کنید هرمنوتیک باشد و فقط به آرا و اندیشه های راسل مربوط و بپردازد.
درضمن قرار دادن اسامی مارکس و سارتر در کنار راسل خیلی شوخی خنده داری است ، مارکس بی کله ی جامعه ستیز که با انگلس و لنین بنیانگذار کمونیست بودن با راسل که یه لیبرالیست تجربه گراست همخوانی ندارند. همینطور ژان پل سارتر از پیروان اندیشه های اگزیستانسیالیستی بوده است، شما که میدانید اگزیستانسیالیست چیست که میگویید نظرات خوبی دارد نمیدانید؟
نقل قول  
budah
Member
دوستان اگه نقدی دارید بفرمائید جلو
خودتان خوب میدانید کسی کامل نیست و در حتصل زندگی ادمی نیز اشتباه نیز در بر دارد
اتفاقا خوبی ما این است که از افکار و ایده هایی که در بچه گی در ذهن ما کرده اند راحت شده ایم و خودمون در حال ایده سازی و افکار جدید هستیم خوندن فلسفه این حسن را دارد که منطق و درست فکر کردن را یاد میدهد و انسان را از بسته بودن نجات میدهد
نقل قول  
abcd123
Member
برتراند راسل در طول عمرش با هزاران دانشمند و فیلسوف مکاتبه کرده یکی از اون خیل بسیار علامه جعفری بوده و این هیچ دلیلی برای هم سطح بودن علامه جعفری با برتراند راسل نیست هر چند علامه جعفری هم آدم بزرگی بوده
نقل قول  
khar tu khar
Publisher
خطاب به همه ....
من یکی از دلائل نفرت خودم را از برتراند راسل بیان میکنم .
زمانیکه آمریکا بمب اتمی خود را در هیروشیما و ناکازاکی انداخت ( بمبهایی با قدرت کیلو تن که راندمان آن فقط 2 درصد در اولی و 11 درصد در دومی بود - آن هم بخاطر نوع چاشنی ) برتراند راسل و 9 نفر دیگر ( از چمله انیشتین ) طوماری را در اعتراص به این عمل نوشته و امضا کردند و فقط و فقط به همین عمل بسنده کردند در حالی که برتراند در مورد جنگ ویتنام کتاب نوشت .
این شخص اگر بشردوست بود باید در اعتراض به بمباران اتمی نه تنها کتابها مینوشت که باید خود را به آتش میکشید تا شاید جهان را از چنین خطری نجات دهد . امروز که من این را مینویسم آمریکا ( سرور همه جوجه کمونیستها ) با داشتن 11 هزار کلاهک هسته ای ( با فدرتهای مگا تنی ) روسیه ( لبۀ دیگر قیچی ) با داشتن 7 هزار کلاهک هسته ای ( با قدرت مگا تنی ) تمام کرۀ زمین و بشریت را تهدید میکنند و دنیا را با ترس از بمب اتمی به استثمار کشیده اند . اگر همان روز همین آقایان ( به ظاهر مدافعان حقوق بشر ) برخوردی جدی با بمباران آمریکا میکردند شاید امروز حال و روزمان گونه ای دیگر بود .

این دیدگاه در تاریخ 1391/01/11 توسط saraab ویرایش شده است

نقل قول  
poorfar
Publisher
از کسانی که طرفدار برتراند راسلند،ولی اندیشه هایش را هم قابل نقد میدانند،میخواهم سری به لینک زیر بزنند!
می دانید که تنها یک ایرانی با برتراند راسل معروف مباحثه ی کتبی کرده،و آن کسی نیست جز مرحوم علامه جعفری،که علاوه بر اینکه فیزیک و شیمی و فلسفه ی غرب را خوب می دانست،به فلسفه اسلامی و فقه و کلام هم مسلط بود،خواهشا سری بزنید و سعی کنید مطلب را کامل بخوانید:
http://www.porsojoo.info/fa/node/3245
نقل قول  
hahooo
Member
نقل قول:
قرار نیست ما هنگامی که می گوییم انسانی بزرگ است حتما هر چه گفت دربست بپذیریم و هر چه کرد مو به مو انجام دهیم.

بنده هم موافقم هیچ انسانی بطور مطلق کامل نیست و کامل بودن امری نسبی است ولی برخی اشخاص نسبت به درک مردم زمانه خود کاملتر و روشن ترند
و سعی ما این است که از اینان الگو بگیریم ولی این دلیل بر بی نقص بودن آنها نیست. زمانی افلاطون از نظر درک و فهم و دانش سرآمد مردم بود ولی امروزه بعضی
نظریاتش رد شده و برخی هم حتی کمی مضحک به نظر میرسند اما همین شخص در زمانه خودش راهگشای بسیاری مشکلات شد.
نقل قول  
machal
Member
خوبه ادم نهج البلاغه و قران و بخونه بعد شرح حال برتراند راسل و لنین و کوفت و زهر مار داد بزنه سینشو برا اونا چاک بده اقا با تشییع چیکار داری لابد خودت شیعه نیستی که تقلید کور کورانه نمیکنی واقا که.البته در کل نظرتون بدم نیستا موافقم.
نقل قول  
نقل قول:
کسی که نتوانسته یک زندگی مشترک را اداره کند آیا میتواند برای تمام دنیا برنامه دهد ؟ یکسری جوجه کمونیست هم زیر عَلَمش سینه میزنند .
راست است که دانشمندان ثابت کرده اند حماقت ژنتیکی است .

آقای ...محترم:شما که می خواهید رل بهلول و ملانصرالدین را بازی کنید ایرادی ندارد.اما افرادی از این دست بسیار دانا, آزاداندیش و نسبت به زمانه ی خودشان روشن فکر بودند.اما متاسفانه من با خواندن چند تا از کامنت های شما چیزی که در اندیشه ها و یا لااقل در رفتار شما ندیدم روشن فکری و آزاد اندیشی بود که البته امیدوارم برداشت من اشتباه بوده باشد.مشکل شما این است که گمان می کنید همه ی بزرگان باید کامل باشند و ما هم در بست در تمام شئونات زندگی خود از آن ها تقلید کنیم.و من فکر می کنم این برداشت اشتباه از قضایا ناشی از دین داری و به ویژه مذهب تشیع باشد.چون دقیقا این سخن دین است که انسان هایی را مطلقا کامل و الهی بدانند و هیچ گونه انتقادی را نسبت به آن ها بر نمی تابند.و تقلید کورکورانه هم خاص مذهب تشیع است.
شما احتمالا مطالعه ی کاملی در زندگی و آثار راسل نداشته اید.من نمی دانم یعنی در گذر تاریخ هر کس گفت خدا وجود ندارد کمونیست است؟و هر کس بر خلاف شما اندیشید احمق است؟.............
قرار نیست ما هنگامی که می گوییم انسانی بزرگ است حتما هر چه گفت دربست بپذیریم و هر چه کرد مو به مو انجام دهیم.

این دیدگاه در تاریخ 1391/01/10 توسط saraab ویرایش شده است

نقل قول  
machal
Member
هر کس به اندازه خودش حرفای درست و نادرست داره ما میتوانیم برداشت های درست رو استفاده بفرماییم و.............

این دیدگاه در تاریخ 1391/01/10 توسط saraab ویرایش شده است

نقل قول  
lotus1
Member
کسانی مثل مارکس نیچه و سارتر و حتی راسل تاثیر زیادی در دنیا داشتن. این افراد نظریات خوبی دارند اما در عمل چون برداشت های متفاوتی از نظرشون شده به درستی اجرا نشده. خود اسلام هم خیلی از مفاهیمش کومونیستی و مارکسیستیه اما فرقش در اعتقاد به وجود و دخل وتصرف خدا در اموره دنیاست.
نقل قول  
khar tu khar
Publisher
کسی که نتوانسته یک زندگی مشترک را اداره کند آیا میتواند برای تمام دنیا برنامه دهد ؟ ..............

این دیدگاه در تاریخ 1391/01/10 توسط saraab ویرایش شده است

نقل قول  
arura
Member
نقل قول:
این هم یک مجنون بود که خیال میکرد خیلی میفهمه

نقل قول:
mohsen_3412


وه چه بسا از جان نیز بیزار شدم چون فرومایگان را نیز از جان بهره مند یافتم

چنین گفت زرتشت ( درباره ی فرو مایگان)
نقل قول  
mohsen_3412
Member
این هم یک مجنون بود که خیال میکرد خیلی میفهمه
نقل قول  
این کتاب بسیار مفید و جالبی هست.راسل هر چند در زندگی شخصی خود به ویژه زندگی زناشویی مرتکب اشتباهاتی شد اما خوبی که دارد این است که در این کتاب صادقانه تمام زوایای زندگی خود را توضیح داده است و سعی نکرده است نقاط تاریک را پنهان سازد.
نقل قول  
ahmadkhan
Member
سلام
من از دوسال پیش دنبال این کتاب بوده ام خواهش دارم لینک دانلود آنرا قرار دهید با سپاس فراوان
نقل قول  
hani2012
Member
اینکه لینک دانلود نداره؟؟ پس چطوری تایید شده؟؟
نقل قول  

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.


Powered by You