رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شکست شاهانه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 71 رای
نویسنده:
مترجم:
عباس مخبر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 71 رای
شکست شاهانه اثری است از پروفسور ماروین زونیس. این کتاب با نام اصلی MAJESTIC FAILURE the Fall of the Shah ابتدا در سال ۱۹۹۱ در شیکاگو به چاپ رسید. کتاب مزبور بررسی و تلاشی دارد روانشناختانه از شخصیت محمدرضا پهلوی (شاه) از کودکی تا مرگ و رابطه این شخصیت با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران.
در این کتاب ادعا می‌گردد که شاه به دلایل بسیار زیادی دچار نوعی از کمبود شخصیتی بوده که بر اساس آن فرد به دیگران وابسته می‌گردد. بر اساس ادعای نویسنده مهم‌ترین این دیگران عبارت بودند از رضاشاه، اشرف پهلوی، تاج الملوک مادر شاه، ارنست پرون، اسدالله علم و حسین فردوست (دوستان دوره کودکی)، فرح پهلوی، و در نهایت دولت آمریکا و در ادامه چنین نتیجه می‌گیرد که شاه در دوره انقلاب به هیچیک از این سرچشمه‌های روانی دسترسی (و یا اعتماد) نداشته است. پدرش، ارنست پرون و علم پیش تر مرده بودند. اشرف در خارج از کشور بود. همسرش و فردوست کمتر مورد اعتماد بوده اند و سرانجام آمریکا دست از حمایت وی برداشته بوده است.
در پاورقی‌های کتاب منابع بسیار زیادی مورد ارجاع قرار گرفته اند. لیکن مطالبی که چالش بر انگیزند اغلب یا به منبعی ارجاع نشده اند و یا به مصاحبه‌های شخصی با افراد غیرقابل معرفی ارجاع شده اند.
این کتاب نه به عنوان کتابی مرجع که به جهت دیدگاه تازه اش در زمان انتشار بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کتاب توسط عباس مخبر ترجمه و به‌وسیله انتشارات طرح نو در سال ۱۳۷۰ به بازار عرضه شده است.
ماروین زونیس پیش از این و در زمان حکومت شاه، کتاب برگزیدگان سیاسی ایران را در زمینه جامعه‌شناسی ایران تالیف نموده بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1390/12/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شکست شاهانه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
یکی از کتبی که به روان شناختی شخصیت شاه میپردازد این کتاب است. یکی از منابع الهامی عباس میلانی شاید این کتاب بوده است
شکست شاهانه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک