رسته‌ها
فقر فلسفه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 554 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 554 رای
بازنویس: یاشار آذری
پیشگفتار: م. آذری

« فقر فلسفه » برای نخستین بار در تابستان ١٨٤٧ بزبان فرانسه منتشر شد. اساس این نوشته علیه گرایش های رفرمیستی در جنبش کارگری است . این اثر پاسخی است به « فلسفه فقر » پرودون و جهان بینی پر از تناقض و خیال پردازانه خرده بورژوائی او که می کوشید در مقابل با توسعه سرمایه داری –که برای او عواقب نابود کننده ای دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
225
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
f_nour
f_nour
1388/06/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فقر فلسفه

تعداد دیدگاه‌ها:
24
بطور خلاصه میتوان فقر فلسفه را نقد دیدگاههای ایده ئالیستی پرودون دانست. دیدگاههایی دسته چندم از ایده ئالیسم دیالکتیک هگل که بصورت بسیار ابتدایی و خام اندیشانه ارائه میشوند. دیدگاهی که ایده و مقوله و عقل را امری ازلی و ابدی پنداشته و سعی در توضیح تاریخ با استفاده از آنها را دارد که البته به ایدئولوژی نیز آغشته میشود
اصلاح میکنم فلسفه فقر نه فقر فلسفه

نه دوست عزیز همون فقر فلسفه درست است که خود کارل مارکس نوشته است
آقا جون مادرت این چه مسخره بازیه درش آوردین دیگه دارم دیونه میشم چرا لینکها رو خراب کردید کسی پاسخگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون
اگه ميشه كتاب فقر فلسفه و مالكيت چيست؟ پرودون رو برام بگذاريد خيلي خوشحال ميشم چون خيلي دنبال اين كتاب ها گشتم.
به نظر من. بحثهاي ماركس چيزي جز جايگزيني انسان به جاي ساير موهومات نيست. هدف فلسفه ماركس (نه لنين و مائو و كاسترو و ...) بازگرداندن انسان به انسانيت خويش است. به قول اريك فروم: سوسياليسم تحقق هدف پيامبرانه است، شكستن بتها!
PDF
1 مگابایت
فقر فلسفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک