رسته‌ها
خزندگان و دوزیستان ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 28 رای
.
از آنجا که علم جانورشناسی در کشور ما علمی نوظهور بوده و قدمت طولانی ندارد بنابراین دسترسی به کتب راهنما برای شناسایی جانوران نیز به راحتی امکان پذیر نیست. این فایل بخشی از کتاب خزندگان و دوزیستان ایران است که توسط آقای حسن محمدیان تالیف شده است. در این فایل می توانید کلید خزندگان و دوزیستان ایران را مشاهده و مورد استفاده قرار دهید. فایل کامل این کتاب در کتابخانه دیجیتال سازمان حفاظت از محیط زیست موجود است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
63
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
book62
book62
1390/12/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خزندگان و دوزیستان ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
2
مطالعه علمی جانوران، یعنی مجموعه روشهایی که ما را به شناسایی درست تاکسون مورد نظر رهنمون کرده و جایگاه درست رده بندی آن تاکسون را معین نماید؛ و متاسفانه هیچ کدام از دانشمندان ما به طور علمی در این باره کاری انجام نداده اند، حالا اگه هست، یکی بگه ما هم بدونیم مثلا روش علمی شناسایی دوزیستان در قرن دهم قمری در ایران چی بوده؟!
از آنجا که علم جانورشناسی در کشور ما علمی نوظهور بوده و قدمت طولانی ندارد ...
این درست نیست بلکه از قدیم الایام اطبا و حکما به این علوم پرداخته اند و اسنادی از جمله کتاب عجایب المخلوقات یا فرخ نامه جمالی یزدی که به قرن چهارم هجری بر می گردد وجود دارد که علاوه بر جانورشناسی ؛ سنگشناسی،گیاهشناسی ،پرنده شناسی و خزندوه شناسی و... هر کدام را جداگانه با طراحی رنگی تفسیر کرده اند.
خزندگان و دوزیستان ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک