رسته‌ها
بی خانمان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
نویسنده:
مترجم:
روحی ارباب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
عنوان اصلی: Sans Famille

این کتاب یکی از ارزنده ترین آثاری است که برای جوانان و نوجوانان نوشته شده است. هکتور مالو رمان های متعددی با رعایت نکات و ملاحظات تربیتی برای جوانان از خود به یادگار گذاشته که از آن میان کتاب " بیخانمان " دارای شهرت و محبوبیت جهانی است . از روی این اثر تا کنون فیلم های سینمائی و کارتون و برنامه های تلویزیونی متعددی تهیه شده و نویسندگان و مترجمین بسیاری آن را به شیوه های گوناگون و برای استفاده گروه های های سنی متفاوت کودکان و نوجوانان ترجمه و تلخیص و بازنویسی کرده اند که این ترجمه نیز از آن جمله است .

مالو. هکتور رمان‌نویس فرانسوی (1830-1907) پس از پایان تحصیلات در شهر روان به پاریس رفت و در رشته حقوق به تحصیل ادامه داد، سپس در دفتر اسناد رسمی به کارآموزی پرداخت و در ضمن با روزنامه‌های مختلف همکاری کرد. اولین رمانش در 1859 به نام دلدادگان پیروزی فراوان یافت و مالو به دنبال آن دو جلد دیگر انتشار داد با عنوان همسران و فرزندان . میان سالهای 1859 و 1896 رمان رونهایم را منتشر کرد که شرح حال شخصی و ادبی او به شمار آمد.
مالو در حدود هفتاد رمان نوشت که بعضی از آنها در چند جلد انتشار یافته است، از آن جمله: مهمانسرای دنیا (1875-1886) در چهار جلد، زد و خوردهای ازدواج (1877) در سه جلد، کولی پر هیاهو (1880) در سه جلد، و مانند آن. رمان رومن کالبری (1869) بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفت و از بهترین رمانهای او به شمار آمد. رومن کالبری، قهرمان داستان که در قریه‌ای در ولایت مانش زاده شده، پس از مرگ پدر به عمویش سپرده می‌شود که مردی خسیس است با رفتاری مستبدانه. رومن بر اثر تحمل‌ناپذیری خوی عمو می‌گریزد و با ماجراهای غیرمنتظر و مضحک روبرو می‌شود. اکتور مالو در این اثر با قلمی واقع‌بینانه حوادث و وضع قهرمانان را وصف می‌کند و لحنی نیمه قهرمانی، نیمه غم‌انگیز به کار می‌برد. انتظار خواننده در این اثر پیوسته به صورتی رضایت‌بخش برآورده می‌شود. بدکاران مجازات می‌شوند و نیکوکاران و منصفان پاداش می‌بینند، اما بیش از همه صداقت و سادگی نویسنده در نقل جلب توجه می‌کند.
معروف‌ترین رمان مالو بیخانمان به دریافت جایزه آکادمی فرانسه نایل آمد و تنها کتابی است از مالو که هنوز تازگی و تأثیر غم‌انگیز خود را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است. داستان سرگذشت کودکی گمشده و سرراهی است که مردی دوره‌گرد او را از پیرزنی می‌خرد و با میمونها و سگهای خود همراه می‌سازد و از این گروه کوچک به طور سیار نمایشهایی ترتیب می‌دهد. پسر پس از مرگ ارباب آزاد می‌شود و بدون هدف به گرد شهرها می‌گردد و با ماجراهای بسیار روبرو می‌شود، تا سرانجام در لندن پدر و مادرش را می‌یابد و فرجامی نیک به دست می‌آورد.

مالو که در داستانپردازی لحن صادقانه و خوشایندی به کار می‌برد و آثارش پیوسته مورد توجه نوجوانان است، علاوه بر آنکه نویسنده مسائل اخلاقی و تربیتی است، از زندگی عصر جدید و رنج عمیق انسانی نیز ادراکی کامل دارد، ارشادهای دلپذیر او و دقت فراوان در شرح وقایع عینی محیط ، موجب پیروزی کتابهایش گردیده است. مالو پس از بیخانمان، در آغوش خانواده را در 1893 نوشت که پیروزیش کمتر از داستان قبل بود. مالو همچنین تعداد بسیاری از رمانهای خارجی را به زبان فرانسوی ترجمه کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
362
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بی خانمان

تعداد دیدگاه‌ها:
10
کتاب خیلی خوب و آموزنده ایه.. به نظر من از با خانمان بهتره... مخصوصا آخرشو خیلی دوست دارم.
این ترجمه ی خوبیه
کاملم هست
پیشنهاد میکنم این کتابو بخونید

معروف‌ترین رمان هکتور مالو بیخانمان به دریافت جایزه آکادمی فرانسه نایل آمد و تنها کتابی است از مالو که هنوز تازگی و تأثیر غم‌انگیز خود را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است.
با سپاس از سایت محبوبم کتابناک
قشنگه.....ولی باخانمان یه چیز دیگس!!!!!:-*;-(
کتاب خیلی خوبیست و پراحساس و البته گاهی هم غم انگیز................:((:((:((
کارتونشو خیلی دوست داشتم ولی کتابشو نخوندم
کتاب کاغذیش رو دقیقا در تاریخ 23 آبان1374 خریدم .در دوران نوجوانی بیشتر از بیست بار این کتاب رو خوندم.با دیدن نام کتاب بی خانمان در کتابناک به اندازه یه دنیا خاطرات خوش برام زنده شد.
وای کم با کارتونش کلی خاطره دارم ... ولی کتابشو نخونده بودم
این کتاب مربوط به نویسندگان خارجی است و اشتباها زیر مجموعه نویسندگان ایرانی ثبت شده لطفا اصلاح شود
کتاب خیلی خوبی است این نویسند دو کتاب به نامهای باخانمان وبیخانمان نوشته که خیلی اموزنده است ومن خیلی خوشم امد
PDF
3 مگابایت
بی خانمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک