رسته‌ها
آموک
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 46 رای
نویسنده:
مترجم:
رحمت الهی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 46 رای
✔️ داستان آموک (یا مجنون دونده) یکی از نخستین داستانهای کوتاه اشتفان تسوایگ نویسنده نامدار اتریشی است که تقریباً نود سال پیش (به طور دقیق در سال ۱۹۲۲ میلادی) همراه با سه داستان کوتاه دیگر (ازجمله نامه از زنی ناشناس) در یک جلد منتشر شد و مورد استقبال شدید و بی‌سابقه خوانندگان آلمانی زبان قرار گرفت. از آن تاریخ تا به حال، داستانها و بیوگرافی‌هایی که تسوایگ نوشته به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند و چاپ‌های متواتر و پر تیراژ آنها، هنوز هم که هنوز است، در تمام کشورهای اروپایی و امریکایی ادامه دارد.

داستان آموک که از زبان یک دکتر اروپائی که سالها در مستعمره هند هلند (اندونزی امروز) مشغول خدمت بوده است نقل می‌شود – و می‌شود گفت اعترافات یک «پزشک نادم» اروپائی است که سرگذشت دردناک خود را در این مستعمره جنوب شرقی آسیا برای خالق داستان (اشتفان تسوایگ) نقل می‌کند – یکی از زیباترین و شاید (به عقیده مترجم) زیباترین داستان کوتاه نویسنده فقید باشد که در نوشتنش از احساسات و مشاهدات شخصی خود در هندهلند (اندونزی) که در اوایل قرن کنونی به آنجا سفر کرده بود، الهام و تأثیر گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
98
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آموک

تعداد دیدگاه‌ها:
5
به معرفی یکی از دوستام انتخاب کردم و خودندن این کتاب باعث شد اثار دیگه این نویسنده هم بخونم
من کتاب آموک ترجمه دکتر جواد شیخ الاسلامی را خوانده ام که بسیار زیبا هم ترجمه شده. کتاب در خصوص پزشکی ماهر که برای دولت هلند در اندونزی کار میکند می باشد که با توجه به عدم کنترل غریزه جنسی داخل ماجرایی بس خطرناک شده و زندگی خود را بر سر همین مطلب از دست می دهد.

[quote='Hadaf_81']نقل قول از naser100:چرا لینک دانلود نداره[/quote]
[quote='naser100']چرا لینک دانلود نداره[/quote]
لینک دانلود کتاب هایی که از بابت عدم وجود حق نشر در درجه اطمینان بالا قرار دارند به تدریج تایید و باز خواهند شد. تا آن زمان انتظار مدیریت سایت، شکیبایی و آرامش کلیه کاربران عزیز و ارائه لینک این مطلب در پاسخ به سوالات کاربران جدید می باشد .
با سپاس

سلام بچه ها
من بعد از شانزده سال تلاش بی وقفه مجموعه نسبتا کاملی از آثار تسوایک را جمع آوری کردم
بهترین نویسنده خارجیه به نظر من مخصوصا کتاب" از ترحم بپرهیز" که حرف نداره8-)
:-)
معرفی
استفان تسوایگ (۲۸ نوامبر ۱۸۸۱ وین، اتریش - ۲۲ فوریه ۱۹۴۲ پتروپولیس، برزیل). رمان نویس ، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نویس و زندگینامه‌نویس اتریشی بود. او فرزند یک کارخانه دار ثروتمند یهودی بود. در رشته فلسفه در دانشگاه وین تحصیل کرد و درجه دکتری رادر سال ۱۹۰۴ با موضوع پایان نامه فلسفه هیپولیت تن بدست آورد. در جنگ جهانی اول در بایگانی وزارت جنگ خدمت کرد و حاصل آن اندیشه صلح جویی بود که در طول زندگیش به آن وفادار ماند. در پی قدرت گرفتن هیتلر در آلمان، در سال ۱۹۳۴ از اتریش فرار کرد و در انگلستان و سپس آمریکا زندگی کرد. در سال ۱۹۴۱ به برزیل رفت و در آنجا در سال ۱۹۴۲ در حالی که از آینده اروپا ناامید شده بود به همراه همسر دومش خودکشی کرد.شهرت تسوایگ بیشتر به خاطر رمانهای کوتاه (به ویژه داستان شطرنج و آموک)، رمانهای (وجدان بیدار، آشفتگی احساسات و دختر دفتر پستی)و چند بیوگرافی می‌باشد.
PDF
1 مگابایت
آموک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک