رسته‌ها
پسر عمو پونس
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
✔️ بالزاک داستان خود را چنین آغاز می کند:
مقارن سه بعدازظهر یکی از روزهای ماه اکتبر سال 1844، مردی شصت ساله با قیافه ای رنج کشیده که او را مردی هفتاد ساله نشان میداد، با حالتی افسرده در میدان بلوار قدم می زد. این مرد که در نظر مردم پاریس آشنا بود، از کنار بلوار ایتالیا آرام و بی صدا پیش می رفت. او قدمهای سنگین برمیداشت و مثل اینکه به دنبال کسی است به اطراف نگاه می کرد و مانند بازرگانی که بعد از گفتگوهای زیاد یک معامله بسیار سنگین بازرگانی انجام داده و با رویهم رفته چون بازرگان خوشحال که معامله خود را به نتیجه مطلوب رسانده، اکنون با خیال راحت می خواست، به منزل یا محل کار خود بازگشت نماید.
آنجا یکی از خیابانهای پرجمعیت پاریس بود و مردم با قیافه خندان و خرم برای گردش و هواخوری آنجا گردش می کردند. مردمانی که از گردش زیاد خسته شده روی نیمکت های بلوار نشسته و این پیرمرد را می دیدند که با رنگ پریده مردم را از دور زیر نظر میگرفت و لبهای مردم با حرکات تمسخرآمیز از دیدن این شخص بی اختیار باز و بسته میشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
235
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پسر عمو پونس

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اصلن جالب نیست. کارهای پیرمرد داستان فشار خون شما را بالا میبرد. مثلا از بی پولی حاضر نیست اشیا کلکسیونی خودرا بفروشد بعد از مرگش دست دیگران می افتد.
انصافا تو عمرم کتاب به این قشنگی رو ندیده بودم
:D
خیلی خوب می شد اگر برای هر کتاب چند سطر معرفی کتاب می گذاشتین تا برای آپلود کردن راحتتر تصمیم می گرفتیم.
پسر عمو پونس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک