رسته‌ها
ژنرال در لابیرنت
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
✔️ ژنرال در لابیرنت اسم کتابیست از گابریل گارسیا مارکز که در مورد زندگی ژنرال بولیوار آزادی خواه مشهور امریکای جنوبی و لاتین است که کشور بولیوی به افتخار نام او چنین نامیده شده است .
ژنرال در لابیرنت یا همان ژنرال در هزارتو که رمانی در چرایی ماهیت آدمی است و نه بیوگرافی ژنرال بولیوار ، این نام را از آنجا بر خود دارد که ژنرال بولیوار خسته از جنگ و بیماری و در بستر مرگ و احتضار لحظاتی بخود می آید و انگار رو به خود می گوید "" چه وقت از این لابیرنت خارج خواهم شد "

نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۹۸۹ میلادی به زبان اسپانیایی منتشر شد. آثار و مدارک تاریخی کتاب بر اساس واپسین سفر بولیوار از بوگوتا به نوار ساحلی کلمبیا به قصد سفر به اروپا است. با توجه به شواهد تاریخی، مارکز در این کتاب تصویری جالب از ناامیدی، بیماری و مرگی که به ناچار بر عشق بولیوار به سلامتی و زندگی چیره می‌شود را به نمایش گذاشته است.
هر چند که بسیاری از منتقدان ساکن آمریکای لاتین اذعان کرده‌اند که این کتاب ضربه بزرگی به وجه یکی از سرشناس‌ترین و نمادین‌ترن افراد این قاره وارد کرده‌است. آنها عمده مطالب این کتاب را خلاف واقع دانسته و این کتاب را تنها به زندگی سیمون بولیوار از دیدگاه مارکز تشبیه کرده‌اند، هر چند که برخی دیگر از منتقدان ادبی این قاره این کتاب را به مثابه آهنگی نوید بخش تشبیه کرده‌اند که در راستای ارتقای فرهنگ این قاره و به چالش کشیدن مشکلات سیاسی و فرهنگی در این منطقه جغرافیایی کمک شایان توجه‌ای کرده‌است. منتقدان موافق این کتاب عقیده دارند که مارکز دریا را در متن این کتاب به عنوان نمادی برای زندگی نوین و جهانی نو در منطقه آمریکای جنوبی به کار برده است و سیمون بولیوار (که در این کتاب نمادی از خودکامگان منطقه به شمار می‌آید) برای ترک کلمبیا هر چه بیشتر به دریا، نزدیک‌تر می‌شود، شانسش برای زندگی کمتر و یاس و ناامیدی بیشتری در برابر خود می‌بیند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
224
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ژنرال در لابیرنت

تعداد دیدگاه‌ها:
9
بی نهایت سپاسگزارم از لطفتون،موفق باشید
مرسییییییییییییییی از کتابای خوبتون موفق باشید
همه دوستان به پروفایلاشون مراجعه کنن...
من نمی دونم امروز چندتا اسم کتاب گذاشتند و خوشحالند. هیچکدوم از فایل های امروز قابل دانلود نیست
واقعا که هیچکی هم نیست که بخواد یه جوابی بده...
علت اینکه امروزامکان دانلودبرای کتابها وجودنداره چیه؟
«هر نوع عدالت انقلابی مرتکب بی عدالتی های تازه می شود.»
واسلاو هاول، نخستین رئیس جمهور انقلاب مخملی جمهوری چک؛
او امروز 19/12/2011 با افتخار درگذشت، روانش شاد.
....................
جنون
ژنرال در لابیرنت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک