رسته‌ها
بینوایان - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 251 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 251 رای
✔️ بینوایان (Les Misérables) نام رمان معروفی نوشته ویکتور هوگو نویسنده سرشناس فرانسوی است. از این اثر فیلم‌ها و تئاترهای اقتباسی زیادی ساخته شده‌است، مانند موزیکالی به همین نام.
وی در کتاب بی‌نوایان به تشریح بی‌عدالتی‌های اجتماعی و فقر و فلاکت مردم فرانسه می‌پردازد، همان عوامل و محرک‌های اجتماعی که منجر به سقوط ناپلئون سوم شد. انحصار توزیع قدرت و ثروت در دست خانواده فاسد سلطنتی که از مشکلات جامعه فرانسه کاملاً بی‌اطلاع بودند، سبب ایجاد معضلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه فقیر فرانسه شد و انقلاب فرانسه ناشی از همین تحولات زیرساخت‌های اجتماعی جامعه فرانسه بود. ویکتور هوگو در خلال پردازش شخصیت‌های داستان و روانشناسی آنها، نحوه درگیری و دخالت آنان را در این نهضت اجتماعی و توده‌ای نشان می‌دهد.
بی‌نوایان تصویر راستین سیمای مردم فرانسه در قرن نوزدهم است. چهرهٔ چند قهرمان در بی‌نوایان برجسته‌تر ترسیم شده‌است از جملهٔ آن ژان والژان. او مرد میانسال خسته روانی است با نیم تنهٔ کهنه و شلواری وصله دار که پس از گذراندن نوزده سال زندان با اعمال شاقه، پس از تمام شدن ایام محکومیت جایی برای رفتن ندارد و کسی پناهش نمی‌دهد حتی در لحظه‌ای حاضر می‌شود به زندان باز گردد ولی راهش نمی‌دهند، در اوج درماندگی و سیه روزی به خانهٔ اسقفی پناه می‌برد اسقف با خوشرویی و مهربانی از او پذیرایی می‌کند ولی این مهمان ناخوانده نیمه شب ظروف نقرهٔ اسقف را به سرقت می‌برد. اما ساعتی بعد به دست ژاندارم دست گیر می‌شود. ولی بزرگواری اسقف مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. ژان والژان در بیست و پنج سالگی اسیر پنجه‌های ستمگری شده‌است. او که روستایی پاکدلی بوده بسبب سرقت یک قرص نان برای سیر کردن کودک گرسنهٔ خواهرش این همه زندان تحمل کرده‌است. در نتیجه مهربانی و عاطفه برایش امر فراموش شده ایست. سر انجام نیک منشی یک مرد روحانی، درهای نیک بینی و خیر اندیشی را به روی او باز می‌کند و یکی از بزرگان روزگارش می‌شود که باید تفصیلش را در متن کتاب خواند. اخلاق، فضیلت، پستی، ستم و رویدادهای تاریخی با ژرف اندیشی بررسی می‌شود و تناردیه ماریوس و دیگر قهرمانان کتاب با نظم ویژه‌ای در برابر هم قرار می‌گیرند و اثر جاودانه‌ای می‌سازند. گرچه بینوایان از عشق‌های خیال انگیز سرشار است اما جلوهٔ واقع بینانه زندگی مردم در زمان ویکتور هوگو در آن کاملاً دیده می‌شود.
حسینقلی مستعان نویسنده قصه‌های عامه‌پسند اولین مترجم فارسی این اثر است. فرج سرکوهی می گوید که این ترجمه با اصل اثر بسیار فاصله دارد و مستعان شیوه و شگردهای پاورقی‌نویسی عامه‌پسند و نثر نازل خود را به ترجمه ترزیق کرده است. سید علی خامنه‌ای این ترجمه را برترین رمان تاریخ ارزیابی کرده‌است.

بینوایان - جلد 2
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=35567

بینوایان - جلد 3
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=35568

بینوایان - جلد 4
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=35569

بینوایان - جلد 5
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=35570
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
517
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بینوایان - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
49
یکی از پرمحتوی‌ترین رمان‌های دنیا و یکی از درخشانترین ترجمه‌های تاریخ ایران. بینوایان رمانی است که تمام عمر به روشنی در یاد می‌ماند. بدون شک ترجمه بدیع آقای مستعان بر زیبایی این رمان ده چندان افزوده است.
اثری عمیق و بی بدیل و همه چیز تمام ( دلیل پایین بودن میزان محبوبیت آن نسبت به رمانهای مشهور دیگر ).
رمانی از یک شاعر درجه یک که تفکرات آدم را به اوج می رساند. اثری عالی از ویکتور هوگو و ترجمه ای عالی از حسینقلی مستعان روحشان شاد .
اثری عمیق و بی بدیل و همه چیز تمام ( دلیل پایین بودن میزان محبوبیت آن ). رمانی از یک شاعر درجه یک که تفکرات آدم را به اوج می رساند. اثری مشترک از ویکتور هوگو و حسینقلی مستعان روحشان شاد .
این کتاب فوق العاده زیباس
شخصیت های متفاوت
ماجراهای گوناگون در حین داستان
خلاصه فک میکنم هر کس این کتاب رو خونده ازش خوشش اومده
ژان والژان داستان زندگیش بسیار غمگین بود و می توانست درسی برای زندگی بسیاری باشه
اما من خودم شخصا بیشتر مجذوب داستان ماریوس شدم
ولی کلا همشون قشنگه
خط به خط این کتاب رو میشه زندگی کرد. عالیییییییییییییییی
شاهکار ادبیات دنیاست ولی نمیدونم چرا هیچوقت هیچکس این کتابو تو لیست کتابهای موردعلاقه ش قرار نمیده:stupid::stupid:
این کتاب شاهکاره ...کلمه به کلمه شو باید احساس کنی...حرف داره واسه زدن...
بعضی افکار به منزله ی عبادتند . در زندگی لحظاتی هست که جسم به هر حالت که باشد جان در حال سجود است .
در آسمان برای چهرۀ اشک آلود یک گناهکار پشیمان بیشتر شادمانی وجود خواهد داشت تا برای سپید جامۀ صد در صد درستکار .
بینوایان ویکتورهوگو ،
بینوایان - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک