رسته‌ها
لنین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 44 رای
نویسنده:
مترجم:
کریم کشاورز
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 44 رای
✔️ کتاب با این جملات آغاز می شود:
حتی تنی چند از دشمنان نیز، از در دوستی و صفا درآمده و معتقدند که جهان پس از مرگ وی، فاقد مردی گشت "که بین همه مردان بزرگ معاصر، لفظ نبوغ برازنده ترش بود." روزنامه آلمانی "پراگر تاگبلات" که منتسب به بورژوازی می باشد، مقاله ای درباره لنین درج و با احترام آمیختگی به شگفتی، از شخصیت بزرگ او یاد کرده است. مقاله مزبور چنین پایان می یابد:
"لنین حتی پس از مرگ هم بزرگ و غیرقابل وصول و سهمناک است."
از لحن مقاله برمی آید آن حظ و لذت حیوانی که در جمله استعاره آمیزه "لاشه دشمن همیشه خوشبوست" گنجانده شده، محرک تحریر آن نبوده و بذائقه بشاشتی که مرگ اختلال کننده بزرگی در شخص تولید می کند، نوشته نشده. نه! در این مقاله غریو غرور بشری در قبال نبوغ بشر به صدای بلند به گوش می رسد. مطبوعات مهاجرین روسی آن نیرو و نزاکت را نداشت که در مقام شرح شخصیت یکی از بزرگترین مبینان اراده زندگی و بی باکی عقل با همان احترامیکه بورژاوزی نسبت به وی ملحوظ داشته بود، چیزی بنویسد. شرح خصایص او کاریست دشوار...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
81
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1390/09/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لنین

تعداد دیدگاه‌ها:
2
بخش مربوط به خاطرات گورکی در اروپا و برخورد عالی مقامان سوسیال دمکرات بسیار جالب است.
با درودهای بسیار من در حدود 15 ماه است که عضو کتابناک شدم و در طی این مدت کتابهای زیادی را دانلود کردم و مورد استفاده قرار دادم. و لازم میبینم که از مسئولین سایت کتابناک رسما سپاسگزاری و قدردانی نمایم.
برهان
PDF
1 مگابایت
لنین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک