رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زمین و ارباب و دهقان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 79 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 79 رای
این اثر چهار مقاله از جمال زاده است. کتاب پیش از برنامۀ اصلاحات ارضی پهلوی دوم نگاشته شده، و در آن اصل الغای ارباب رعیتی مطرح شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زمین و ارباب و دهقان

تعداد دیدگاه‌ها:
8
می خوام دانلود کنم خداکنه که خیلی داستان قشنگ باشه .............
[edit=گیلدخت]1392/10/13[/edit]
همه ی کتاب های استاد عالی و شیرین و زیبا هستن!;-(
شماکه ایرانی هستید چرا نامتو اسپارتاکوس گذاشتی؟؟؟؟
درودوسپاس فراوان بخاطر دراختیارگذاشتن آثار این مردان ماندگارادبیات ایران ...کتاب های باارزش این مردان نیک رادرکمترکتاب فروشی های این مملکت می شود پیدا ...درعوض ....
سلام بر جنگجوی بزرگ اسپارتاکوس ممنون به خاطر کتابها و به اشتراک گذاشتن گنجینه بزرگتان :x
چگونه جمالزاده نویسنده شد ؟ ( نقل از سال 1341 )
چهل سال پیش هنگامیکه روزنامۀ کاوه در برلن منتشر میشد نویسندگان آن با هم قرار گذاشته بودند که چهارشنبه شبها جمع شوند و هر شب یک نفر مخارج قند و چای را از عهده بر آید و در همان شب نیز مقاله ای یا مطلبی را که در طی هفته حاضر ساخته برای یاران بخواند .
جمالزاده مینویسد :
سرانجام نوبت به من تهیدست چنته خالی رسید . ترس و واهمه بر وجودم استیلا یافته و سخت نگرانم داشته بود . عاقبت به فکرم رسید که داستانی بنویسم و با هزار ترس و لرز داستان " فارسی شکر است " را نوشتم .وقتی قرائت داستان به پایان رسید معلوم شد مقبول طبع آقایان واقع شده است . تشویق بزرگوارانۀ سرورهای محترم به جایی رسید که در همان شب و همان ساعت سکۀ نویسندگی بر دامن دفترمان زده شد و از آن تاریخ , یعنی درست چهل سال پیش تا این ساعت این دو انیس و مونس رو سفید و رو سیاه یعنی قلم و قرطاس دست از سرم بر نداشته اند و اطمینان دارم که تا به لب گور همراه و هم رکابم خواهند بود .
-----------------
حق یارتان
اسپارتا
زمین و ارباب و دهقان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک