رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آموزش فلسفه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 115 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 115 رای
نویسنده: آیت الله مصباح یزدی

آیت‌الله مصباح ابتدا مطالب این کتاب را در مؤسسه در راه حق تدریس فرمودند که مجموعه این دروس به همت بعضى از شاگردان فاضل ایشان گردآورى و تنظیم شد. پس از آن، متن این کتاب به قلم شیواى حضرت استاد و به سبکى بسیار جالب و متقن تکمیل و تحریر گشته و به شکل کنونى درآمده است. دقت استاد در ترتیب مباحث، انتخاب عناوین و واژه‌هاى کتاب، آموزش فلسفه را به عنوان یک متن درسى جدید و جذاب از هر نظر، شایان توجه و قابل اتکا نموده است.

چنان‌که استاد در مقدمه آورده‌اند: این کتاب ضعف‌هاى کتاب‌هاى فلسفى رایج در حوزه، و نیز معضلات ناشى از برخوردهاى افراط‌آمیز و تفریط‌گرایانه دو طیف طرفدار و مخالف فلسفه را در نظر داشته، و کوشیده است تا آن ضعف‌ها و معضلات را جبران سازد و نگرشى معقول و متعادل درباره این دانشِ بنیادین ارائه کند.
در این کتاب با ایجاد روحیه نقادى و نقدپذیرى در دانشجو، تلاش شایسته‌اى براى تعالى بخشیدن به فلسفه صورت گرفته است. این شیوه مىکوشد تا طرفدارى متعصبانه از برخى متون و مکاتب فلسفى را ـ آن‌گونه که در گذشته تا حدودى رواج داشت ـ منتفى سازد و براندازد.
در این کتاب پس از ده درس مقدماتى ـ که ذکرشان گذشت ـ در بخش دوم، مباحث شناخت‌شناسى مطرح مىشود. این بخش به لحاظ منطقى مقدم بر هستىشناسى فلسفى است. شناخت‌شناسى امروزه کانون بحث و گفت‌وگوهاى جدى در مجامع فلسفى دنیاست.

مباحث هستى شناسى، که بخش عمده مباحث فلسفه اسلامى را به خود اختصاص مىدهد، از بخش دوم کتاب آغاز مىشود و تا پایان بخش ششم (درس شصتم) ادامه مىیابد. بخش هفتم کتاب (در انتهاى جلد دوم) به بحث درباره مطالب الهیات بالمعنى الاخص (خداشناسى و مسائل آن) مىپردازد.

این کتاب با نظر به اهمیت آن و براى استفاده در سطح بین‌المللى، با عنوان Philosophical Instructions: An Introduction to Contemporary Islamic philosophy به انگلیسى ترجمه شده است. برگردان کتاب، به قلم آقایان دکتر محمد لگنهاوزن و دکتر عظیم سرودلیر انجام گرفته که مؤسسه مطالعات فرهنگ جهانى دانشگاه بینگ هامتون 1 نیویورک آن را در سال 1999 میلادى چاپ و منتشر کرده است.

هم‌چنین این کتاب با عنوان «المنهج الجدید فى تعلیم الفلسفه» توسط آقاى محمدعبدالمنعم الخاقانى به عربی ترجمه شده و مؤسسه انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چاپ اول این اثر را با شمارگان 5000 نسخه در تاریخ 1409 هـ .ق منتشر ساخته است.

هم‌چنین بخش‌هایی از این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده است که از آن‌جمله می‌توان: به ترجمه روسی بخش الهیات و ترجمه بوسنیایی بخش‌های تاریخ فلسفه و شناخت‌شناسی این کتاب اشاره کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
voice
voice
1390/08/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آموزش فلسفه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
53
دوستان خسته نباشید
آفرین به این میگن دموکراسی !8-)8-)
مایادمیگیربم ازاین به بعدنظرهرکسی رودرزمینه ی علمی نپسندیدیم هرچی ازدهنمون دراومدبهش بگیم:stupid:
خیلی ممنون دوستان
[quote='meran444']فلسفه آن هم از زبان مصباح یزدی ؟!!! واقعا باید به حال آنانی گریست که فیلسوفانشان چنین خشک مغزهای سنگدل و بی رحمی باشند که از راه فروش دین ارتزاق می کنند و بابت هر رکعت نمازی که می خوانند میلیونها تومان پول به جیب می زنند و در این سو ملتی به فقر و تباهی کشیده شده باید شبهای تیره و تارشان را با شکم گرسنه سر به بالین بگذارند.[/quote]
منطق شما بر اساس نفرت و احساس و ظاهرا از نظر شما منطق قوی است
فلسفه آن هم از زبان مصباح یزدی ؟!!! واقعا باید به حال آنانی گریست که فیلسوفانشان چنین خشک مغزهای سنگدل و بی رحمی باشند که از راه فروش دین ارتزاق می کنند و بابت هر رکعت نمازی که می خوانند میلیونها تومان پول به جیب می زنند و در این سو ملتی به فقر و تباهی کشیده شده باید شبهای تیره و تارشان را با شکم گرسنه سر به بالین بگذارند.
بر اساس همین فلسفه ی اسلامی است که ملت متدین و با ایمان و با صفای دیروز به ملت افسرده و بی روح و بی ایمان امروز تبدیل شد. این فلسفه نه تنها دین و مذهب و اعتقاد و صفا و راستی را از مردم ربود بلکه اخلاق را هم از آنها گرفت.
سلام
ممنون بخاطر سایت مفیدتون
موفق باشید
یاحق
خدا آیت الله مصباح رو حفظ کنه.
دست شما هم درد نکنه.
در قسمت پوزیتیویسم خیلی دیگه جزمی نوشته حداقل یه جای حس گرایی باید می نوشت تجربه گرایی و دوم اینکه نکنه این بابا نمی دونه که مبنای فلسفه ی علم روی نظریات این اثبات گراها و تجربه گرا می چرخه
تا مطلبی از ابتدا تا انتها خوانده و فهم نشود نظر دادن در مورد ان جفا در حق خویش است
آموزش فلسفه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک