رسته‌ها
تنگسیر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 125 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 125 رای
✔ تنگسیر نخستین رمان صادق چوبک است که در سال ۱۳۴۲ شمسی منتشر شده‌است. ماجرای رمان در تنگستان، دواس و بوشهر می‌گذرد. این رمان بر اساس واقعیت نوشته شده‌است؛ اسامی افراد نیز واقعی هستند.

قهرمان داستان زائر محمد دلاور و جوانمرد تنگسیری است. او مردی است ساده و پاک و خانواده دوست، ولی برخی از شهرنشینان بندری سرمایه و دارایی وی را به امانت گرفته و خرج کرده‌اند. زائر محمد بر آن می‌شود تا از آنان انتقام سختی بگیرد. پس با زن و دو فرزندش وداع می‌گوید تا برای نگاهبانی از درستکاری و آبرو و مردانگی خود آخرین راه چاره را در پیش گیرد.

زائر محمد بر خلاف کاراکترهای دیگر چوبک نمایانگر بهترین و درخشانترین ویژگی‌های سلحشوری و جوانمردی است و از نادر آدمهای نوشته‌های چوبک است که آگاهانه و به رغم ایمان دینی استوار خود برای انتقام آماده می‌شود و آن را به خداوند واگذار نمی‌کند.

ساخت رمان تنگسیر همچون سرشت قهرمان آن سرشار از کنشهای جسمانی و حرارت سوزان جنوب است. رویدادها بی درنگ و سخت بروز می‌کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
215
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تنگسیر

تعداد دیدگاه‌ها:
22
فضا سازی هایی رو که انجام میده بی نظیره
قهرمان این کتاب بی شباهت به قهرمان کلیدرنیست
در هردو کتاب شخصیتهای اصلی داستان برای گرفتن حقشون به مبارزه میپردازن و به قهرمان مردمی تبدیل میشن
ممنون کیفیت خوبی دارد..... زایر ممد تنگسیری خیلی بامرامه:O:stupid:;-((?)
داستان شرح روزگار بی قانونیست که قهرمان داستان را بر آن می دارد که خود در پی طلب حق خود برآید. خواندنش را به دوستان توصیه می کنم.
یکبار دیگر طغیان در مقابل حق خوری و بی عدالتی که در داستان این کتاب با فکر و قلم صادق چوبک به زیبایی به نگارش درآمده است.روحش شاد
تنگسیر نخستین رمان صادق چوبک
زایر محمد دلاور و جوانمرد تنگسیری است. او مردی است ساده و پاک و خانواده دوست، ولی برخی از شهرنشینان بندری سرمایه و دارایی وی را به امانت گرفته و خرج کرده‌اند. زایر محمد بر آن می‌شود تا از آنان انتقام سختی بگیرد. پس با زن و دو فرزندش وداع می گوید تا برای نگاهبانی از درستکاری و آبرو و مردانگی خود آخرین راه چاره را در پیش گیرد.
زایر محمد بر خلاف کاراکترهای دیگر چوبک نمایانگر بهترین و درخشانترین ویژگی‌های سلحشوری و جوانمردی است و از نادر آدمهای نوشته‌های چوبک است که آگاهانه و به رغم ایمان دینی استوار خود برای انتقام آماده می‌شود و آن را به خداوند واگذار نمی کند.
من این کتابو خیلی دوست دارم چون یه تنگسیریم
پس نگو زار ممد بگو شیر ممد:x
همیشه دوست داشتم این کتاب رو بخونم،​ فردا شروع به خوندنش می کنم
سپاسگزارم آقای اسپارتاکوس
نگو زار ممد بگو شیر ممد!! نگو زار علی بگو...
تنگسیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک