رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
چرم ساغری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 826 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 826 رای
✔️ چرم ساغری [La Peau de chagrin] این رمان کوتاه انوره دو بالزاک (1799-1850)،‌ نویسنده فرانسوی،‌ متعلق به دوره آغاز آفرینندگی ادبی حقیقی اوست. او با چرم ساغری، ‌که به سال 1831 انتشار یافت، ‌رشته قصه‌هایی را آغاز می‌کرد که بعداً مجموعه کمدی انسانی جایگاه ویژه‌ای به نام « بررسیهای فلسفی» یافت.
مارکی جوانی به نام رافائل دو والانتین، که یتیم و سخت تنگدست مانده است،‌ دستخوش وسوسه اثر بزرگی است که مایه امید و تسلای خاطر اوست: این وسوسه نگارش «نظریه اراده» است که اثری بدیع و مبهم، و مانند خود ماجرای داستان ملهم از مسمریسم و علوم خفیه است. ولی چون از وسعت کار نومید می‌شود می‌خواهد خودکشی کند. در این هنگام با شخصیت عجیب نیمه عتیقه فروش و نیمه جادوگری ملاقات می‌کند. این شخص تکه‌ای چرم ساغری به او هدیه می‌کند که دارای قدرت برآوردن کلیه آمال و همه آرزوهای کسی است که آن را در اختیار داشته باشد ولی ....

نمونه هایی از قسمت های زیبای داستان:
دوچیز که انسان به طور غریزی انجام می دهد، او را از پا در می آورد و سرچشمه زندگی اش را می خشکاند: خواستن و توانستن. ولی میان این دو حد نهایی اعمال بشری، دستور دیگری هم هست که دانایان آن را به کار می گیرند...می توان به طور خلاصه گفت: خواستن ما را می سوزاند، توانستن نابودمان می کند، ولی دانستن وجود ناتوان ما را در یک حالت آرامش پیوسته نگه می دارد.
ما هرگز برای بلهوسی های خود پول کم نداریم، فقط سر قیمت چیزهای مفید و لازم چانه می زنیم. برای یک دختر رقاص سکه های طلا می ریزیم، اما با کارگری که خانواده گرسنه اش به انتظار پرداخت یک صورت حساب است بحث می کنیم –– هر قدر هم که ما برای لذات خودپسندی پول بدهیم، باز هرگز در نظر ما چندان گران نیست.
رافائل به راستینیاک: ترجیح می دهم در کشتی بنشینم و به برزیل بروم و با آن که از علم جبر چیزی نمی دانم آن را به سرخ پوستان آنجا درس بدهم، اما نام خانواده خود را به لجن نکشم.
راستینیاک به رافائل (در جایی دیگر): برویم به بوادوبولونی. کنتس تو را آن جا خواهیم دید و من هم آن بیوه قشنگ جوانی را به باید با آن ازدواج به تو نشان خواهم داد. زن دلفریبی است، از اهالی آزاس، کمی فربه که آثار کانت و شیلر و ژان پول و یک عده کتاب های اشک آور را می خواند و این عادت بد را هم دارد که همیشه عقیده من را می پرسد، و من باید وانمود کنم که این محصولات حساسیت زورکی آلمانی را می فهمم و مقدار زیادی شعر و سرود می دانم و حال آنکه پزشک مرا از همه این چیزها منع کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/05/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چرم ساغری

تعداد دیدگاه‌ها:
39
از وقتی تو سایتتون عضو شدم 12 تا کتاب رو سرچ کردم ولی هیچکدوم قابل دانلود نبود .
نمیدونم دیگه فایده عضو این سایت بودن چیه !!:-(
سلام من این کتابو تا نصفه خوندم ولی اصلا جذبم نکرد. اصلا متوجه موضوع نمیشدم. با اینکه ت رجمه جوهرچی رو داشتم میخوندم . واسه همین نصفه ولش کردم.
لطفا اگر کسی این کتاب رو خوده توضیح کوچیکی بده شاید د وباره شروع کنم به خوندنش :)
خواهشا چرم ساغری را دانلودش را بذارین:-)این کتاب بالزاک حیفه که خوانده نشه
این کتاب رو سالها قبل وقتی نوجوانی دبیرستانی بودم خوندم و به شدت تحت تاثیرش قرار گرفتم . همیشه خودم رو در نقش رافائل قهرمان کتاب تصور می کردم . یه جورایی با این کتاب بزرگ شدم . یه شاهکار مسلم ادبیات . کتابی که تا آخر عمر فراموش نمی کنید .
خیلی جذابه!!!ولی یه کم سخته!!! من آخرشو خیلی خوب متوجه نشدم!! فکر کنم 1 بار دیگه باید بخونم!
سلام
كتاب عجيبيه ولي پول در قبال عمر براي خيلي از ما اتفاق ميفته و خوشحالم كه به جمع شما وارد شدم
این کتابو خواهرم پیشنهاد کرده
باید قشنگ باشه:baaa:
با سلام قبلا این کتاب رو داشتم اما نخوندم متشکرم که سایت شما این فرصت را در اختیارم گذاشت به نظرم آثار بالزاک شاهکاره.
نمیدونم.. شاید چون من رشته ام ادبیات انگلیسیه.. این نوع داستان ها بیشتر به ذائقه ام نزدیکه!
چرم ساغری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک