رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ضد خاطرات
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 43 رای
پس از استعفای ژنرال دوگل، مالرو به تنظیم یادداشتهای خود پرداخت و کتاب "ضد خاطرات" را در 1967 انتشار داد. ضد خاطرات اثری است که مالرو خود به آن بسیار علاقه مند بوده و کتابی بسیار پرمعنی است. در این اثر نفس تاریخ مرکزیت دارد، حامل درک و عمل است و خود آفریدگار است. نظر مالرو آن است که باید درباره تاریخ کار کرد و آن را از قوه به فعل آورد، نه آنکه نشست و تنها به سخن گفتن تاریخ گوش داد. مالرو خواسته است چون میشله تاریخ نویسی باشد که عصری را به جنب و جوش درآورد و به آن جان بخشد و جریان تاریخ را به گرد خود جمع آوری کند و خود آهنگساز و در عین حال رهبر ارکستر سمفونی تاریخ باشد.
ضدخاطرات قسمت اول از "آئینه اوهام" را تشکیل داد. در 1965، مالرو که خسته و فرسوده بود، در مارسی به قصد خاور دور سوار کشتی شد. سفری برای استراحت بود که به صورت مأموریت رسمی و ملاقات با رهبران چین و هند پایان یافت. در اثنای توقف در مصر، در برابر هرم بزرگ این طرح که" ضد خاطرات" چگونه اثری باشد در مغزش جان گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hotsnow
hotsnow
1390/03/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ضد خاطرات

تعداد دیدگاه‌ها:
6
فیل خردمندترین جانوران است ، یگانه جانوری است که زندگیهای پیشین خود را بیاد میآورد ؛ از این رو زمانی دراز آرام می ایستد و در بارۀ گذشته می اندیشد .
متن بودایی
گرد هم آمدن سه نام درخشان از دو فرهنگ غنی :مالرو -سید حسینی- نجفی
هر کدام از این نام ها کافی ست که اثری را برای همیشه موکدو موید سازد.
بدون شك، يكي از شاهكارهاي ترجمه طي سي سال گذشته؛
حاصل تلاش دو استاد نام‌آور
ضمن سپاس از دوست گرامی mehdi57 من فقط همین را میگویم که این کتابی نیست که با یکبار خواندن خواننده را روشن کند . باید آنرا بیش از دو یا سه بار خواند . مشخصه بارز مالرو نثر محکم و شفافیت بیان و صداقت کلامش است . وی در آثارش بسیاری از لغات فراموش شده زبان فرانسه را زنده کرد .
ضد خاطرات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک