رسته‌ها
هستی و نیستی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 164 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 164 رای
کتاب هستی و نیستی رساله‌ای دربارهٔ هستی‌شناسی پدیدارشناسانه از نظر بسیاری از فیلسوفان و ناقدان مهم‌ترین کار فلسفی سارتر است.برخی آن را یکی از برجسته‌ترین آثار فلسفی سدهٔ بیستم دانسته‌اند.آندره گرز به درستی گفته که کتاب سارتر هدفی تازه در پیش رو داشت که حتی پدیدارشناسی آلمانی نیز به آن بی توجه مانده بود.سارتر می‌خواست پدیدارشناسی واقعیت ویژهٔ آگاهی را بیان کند.
این کتاب تاثیر گرفته از کتاب هستی و زمان هایده گر می باشد . سارتر از دو نکته در هستی و زمان هایدگر تاثیر گرفته بود.یکی اهمیت بنیادین مفهوم هستی در فلسفه و دیگری اهمیت تحلیل دازاین .این کتاب همچنین رابطه بین متنی با «هستی و زمان» دارد.
فهم فسلفه سارتر در ابتدا دشوار است، زیرا او نیز نظیر سایر فلاسفه هم‌عصرش اندیشه پیشینیان را در خود حل کرد و از مجموعه شنیده‌‌ها و خوانده‌ها، نظریه‌ای ارایه داد و اساس تمام مقوله‌های عالم هستی را بر پایه آن نظریه فرض کرد.
فلسفه سارتر در بسیاری موارد با پدیدارشناسی هگل بی‌شباهت نیست.
«هستی و نیستی» پرفروش‌ترین کتاب فسلفی قرن بیستم در فرانسه شناخته شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
424
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هستی و نیستی

تعداد دیدگاه‌ها:
20
سارتر از مقولات عینی بیان هستی را آغاز کرده و از راه ذهنی به نتیجه می رسد و بنا به عقیده او کلیات عینی رهبر و راهنمای مقولات ذهنی است زیرا تا چیزی دیده نشود و لمس نگردد امور ذهنی در آن راه نخواهد داشت:
او می گوید اگر هستی را مبدا کاوش قرار دهیم معنی آن این است که هستی خود از چیز دیگر استنتاج شده است که نام آنرا نیستی می گویند.
نیستی همان هستی است،نیستی چیزی است مانند هستی یا ضد هستی و تمام اشیا جهان با ضد خود رابطه دارند و اگر این رابطه موجود نباشد هستی و نیستی مفهوم نخواهد داشت.
سارتر در ضمن یک بیان کامل پس از اثبات هستی و نیستی و رابطه ای که بین آنان وجود دارد بذکر تمام مقولات عالم هستی پرداخته و عواطف انسانی را مانند وجدان و عشق و نفرت و هوس و سایر تضادهای درونی و تعارض نفسانی را در جاهای مخصوص بطوری آشکار و مستدل و محکم شرح داده است که در فلسفه او روح کانت و هگل بطور توام مشاهده می شود.
از مقدمه مترجم بر کتاب
دوستان عزیز...کسی لینک دانلود کتاب غصهنوشته کیر کگارد رو داره؟؟؟؟متشکر میشم.
مرا به آسانی پیدا میکنی, اگر به دنبال خودت میگردی.نگاه به پشت سر میکنم اکنون را میبینم,من جسمم در زمان حال درگیرست و خودم در هزاران سال بعد نفس میکشم.من قرن ها بعد از جسمم بدنیا می آیم.
.
.
پیشنهاد میکنم...
بهتر نبود این اثر در طبقه بندی آثار فلسفی می آمد؟
امروز سالروز درگذشت سارتر است
ژان ٔپل سارتر در روز ۱۵ آوریل ۱۹۸۰ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان بروسه پاریس در پی ادم ریوی از دنیا رفت. او حتی تا پایان عمر یک چهره سرشناس جهانی باقی ماند؛ خبر درگذشت او به سرعت در سراسر جهان پخش شد و حدود ۵۰هزار نفر در پاریس در مراسم خاکسپاریش شرکت کردند، در حالی که بیش از ده سال از افول سارتر در فرانسه گذشته بود. این مراسم پرجمعیت‌ ترین تشییع جنازه یک فیلسوف در قرن بیستم بود؛ از این نظر می توان او را به ولتر - فیلسوف بزرگ عصر روشنگری فرانسه - تشبیه نمود.
خاکستر او در گورستانی در حوالی محل زندگی دوران پیری اش در محله‌ای از پاریس به خاک سپرده شد، جایی که ۶ سال بعد همسفر زندگی اش سیمون دوبووار به همراهش آرمید.
۳ سال پس از مرگ سارتر، سیمون دوبووار کتابی با نام تشریفات خداحافظی در مورد مرگ وی منتشر کرد.
یک هفته بعد از مرگ سارتر روی جلد هفته نامه نوول ابزرواتور که سارتر به آن علاقه داشت و واپسین گفتگوهایش هم در آن منتشر شده بود، بر زمینهٔ سرمه‌ای تیره تصویر درشتی از چهرهٔ سال خوردهٔ سارتر چاپ شد، و زیر آن با حروف سفید واپسین عبارت کتاب واژه‌ها آمد:
((تمامی یک انسان، از تمامی انسان‌ها ساخته شده و برابر کل آن‌ها ارزش دارد، و ارزش هر یک از آن با او برابر است
یکی نیس بگه مگه رمان یا کتاب ادبیه که بخواد صنایع ادبی چاشنی کارش کنه، این کتاب فلسفی ترین کتاب سارتره،والا ترجمش هم که خوبه

کار های هایده گر هم فلسفی است اما ...
من نگفتم ک وسط کتاب شعر می گوید . گفتم کتاب خیلی خشک است
در کل همین !!!
یکی نیس بگه مگه رمان یا کتاب ادبیه که بخواد صنایع ادبی چاشنی کارش کنه، این کتاب فلسفی ترین کتاب سارتره،والا ترجمش هم که خوبه
کتاب زیاد جالبی نیست .
خیلی پراکنده گویی کرده .
خیلی سعی کرده توضیح بده . زیبایی ادبی هم چاشنیش نکرده که باعث می شود کتاب خیلی خشک شود
زیاد ازش خوشم نیامد !!!!!!!!!
هستی و نیستی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک