رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آسوموار
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
✔️ زولا تحت عنوان روایت زندگی زن رختشویی به نام ژروز ماکار فساد اخلاقی و جنسی کارگران فقیرحومه های پاریس را به تصویر میکشد. کارگرانی که الکل تمام زندگیشان را نابود میکند...

این رمان هفتمین رمان از مجموعهٔ بیست رمان روگن ماکار می‌باشد. آسوموار به بررسی زندگی طبقه کارگر و تاثیر الکل و فقر در زندگی این طبقه می‌پردازد. آسوموار یکی از شاهکارهای امیل زولا محسوب می‌شود و باعث معروفیت وی در فرانسه و سراسر جهان گشت. به گفته امیل زولا آسوموار اولین رمانی می‌باشد که در آن زبان و عادات مردم را به تصویر می‌کشد. آسوموار جنجال‌های بسیاری را برانگیخت. از یک‌طرف راست گرایان نویسنده را بخاطر لحن مستهجن کتاب سرزنش نمودند و از طرف دیگر چپ گرایان داستان کتاب را توهینی به مردم می‌دانستند. امیل زولا در دفاع از کتابش خطاب به هر دو گروه گفت:"من سقوط شوم یک خانواده کارگر را در محیط متعفن حومه، گسستن پیوندهای خانوادگی و بوی مشموم در هم ریختگی، فراموشی تدریجی احساسات انسانی و در نهایت شرم و مرگ را به تصویر کشیده ام".

بخشی از کتاب:
کمر ویرژینی را گرفت وخم کرد، صورتش را به زمین چسباند، به نحوی که کمرش رو به سقف بود و با وجود دست و پا زدنهای شدید زن ، دامنش را از تنش بیرون کشید. زیر دامن شلوارکی پوشیده بود. دستهایش را به شکاف شلوارک برد و پاره اش کرد و کپل و رانهای برهنه اش را به نمایش گذاشت. سپس تخته اش را بلند کرد و درست مثل زمانی که در پلاسان ، در کنار رود ویورن رخت و لباسهای پادگان را میشست، شروع کرد به ضربه زدن . چوب تخته با صدای خفیفی در تن برهنه ی ویرژینی فرو میرفت و با هر ضربه، تکه ای از گوشت سفیدش سرخ میشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آسوموار

تعداد دیدگاه‌ها:
11
علاوه بر اینکه واقعا زیبا و تاثیر گذار بود.به کسانی که مشروبات الکلی را افراطی مینوشند به شدت توصیه میشود.داستان از هم پاشیده شدن یک زندگی توسط مشروب میباشد..
[quote='Ketab Parast']گرچند کتاب را با ترجمه ایتالیایی اش خواندم و میخواستم به فارسی هم بخوانم، اما متاسفانه نتوانستم داونلود کنم؟
نمیدانم مشکل در کجاست؟[/quote]
کاربر گرامی مشکلی برای دریافت کتاب وجود ندارد. گزینه دریافت در قسمت زیرین کتاب قرار دارد. به این عکس توجه کنید:
http://uupload.ir/files/kb08_img1.jpg
گرچند کتاب را با ترجمه ایتالیایی اش خواندم و میخواستم به فارسی هم بخوانم، اما متاسفانه نتوانستم داونلود کنم؟
نمیدانم مشکل در کجاست؟
این کتاب نویسنده عالى بود بایک ترجمه عالى بسیارتشکر8-):-)8-)
بسیار ممنونم از دوستان کتابناکی که آثار زولا را گذاشتند. فقط ای کاش میتونستیم به نسخه ی الکترونیکی کتاب ژرمینال با ترجمه ی سروش حبیبی دسترسی پیدا می کردیم.
یکی از مشخصه های اصلی زبان نوشتاری زولا کاربرد زبان کوچه و بازاری است langue argotکه امیل زولا از آن به خصوص در رمان آسوموار استفاده کرده است.اما مترجم محترم به خوبی آن را انتقال نداده است.عنوان اصلی کتاب assomoir نام کافه ای در داستان است که کارگران برای رهایی از مشکلات به آنجا پناه می آورند و نیز خود کلمه به معنای آلت قتاله می باشدکه کارگران را به ورطه ی نابودی می کشاند و نویسنده با انتخاب این عنوان برای کتاب خود به این دو منظور اشاره دارد.
:-)
با تشکر از شما اسپارتاکوس
به گفته خودش نویسنده زولا این اولین رمانش بوده که زبان و عادات مردم را به تصویر کشیده پس ارزش خواندن داره:baaa:
آسوموار یکی از بهترین کتابهایی است که سالها پیش خوندم و خوندنشو به بقیه هم پیشنهاد می کنم از دوست عزیزی که در این رابطه زحمت کشیده نیز تشکر می کنم
آسوموار به بررسی زندگی طبقه کارگر و تاثیر الکل و فقر در زندگی این طبقه می‌پردازد. اين كتاب یکی از شاهکارهای امیل زولا محسوب می‌شود و باعث معروفیت وی در فرانسه و سراسر جهان گشت. به گفته امیل زولا آسوموار اولین رمانی می‌باشد که در آن زبان و عادات مردم را به تصویر می‌کشد.
آسوموار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک