رسته‌ها
سلام سینما
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 128 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 128 رای
فیلمنامه
سلام سینما ، آن پیش ذهنیت هایی را که تمایز میان مستند و داستانی را قوت می بخشند با طرح این تعبیر که سینما پیش از همه و در تمام سطوح خود نوعی " موضع گیری قدرت " است : از مرحله تولید و توزیع گرفته تا مصرف و تحلیل ، به چالش می گیرد. فیلم بیننده را از کنج عافیت " سرگرمی منفعل " جدا می کند و به فضای " لذت انتقادی " می برد. در واقع ، ساختار فیلم خود چنان طراحی شده که مخاطب را وا دارد تا مدام منطق و پیام فیلم را به پرسش گیرد و ....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
25
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
قاصدك
قاصدك
1388/05/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سلام سینما

تعداد دیدگاه‌ها:
6
بدا به حال سرزمینی که قهرمان ندارد!!!نه..بدا به حال سرزمینی که قهرمان دارد ولی قدرشان نگاه نمی دارد...بدا به حال قصری که خیام از ان صحبت کرده است...همان قصری که زمانی شیرها بچه می کردند و متاسفانه اکنون روبهان در ان ارام گرفته اند...محسن مخملباف را دوست داریم....امثال محسن مخملباف را دوست داریم...قهرمانان و بزرگان ایران را دوست داریم
راستش دو دل بودم كه اين رو بگم يا نه ولي دل رو زدم به دريا:
همسر آقاي مخملباف به علت شكاك بودن مخملباف و تهمت زدن هاي مكرر ايشان به همسرش خودسوزي كرد و مرد.بارها فرزندان مخملباف به خاطر همين ويژگي پدرشان خودكشي هاي متعدد و البته ناموفقي داشتند.(اين موضوع بارها توسط دوستان و نزديكان مخملباف نقل شدهو البته اين موضوع براي سالها پيش است).
خودسوزي همسر مخملباف ماجراي سوزناك و معروفي است.:((:((:((:((
مخملباف دچار نوعي پارادوكس فكري بود.فيلم هايي كه ميساخت با يكديگر تناسب نداشتند بطوري كه اگر نام كارگردان به بيننده گفته نميشد،فكر ميكرد فيلم ها توسط دو كارگردان متفاوت ساخته شده.
از سايت فردانيوز:
از دست دادن دوستان و همکاران به دلیل هویت های شخصیتی متعارض، ساخت فیلمی با مضمون اعتقاد به عالم غیب و جهان آخرت (دو چشم بی سو ، توبه نصوح و استعاذه) تا کارگردانی فیلمهایی با مضامین پوچ گرایی و نیست انگاری (به نام سکس و فلسفه و یا فریاد مورچه ها)، تائید و مشارکت در تسخیرلانه جاسوسی و عذرخواهی از حکومت آمریکا بابت این تسخیر و دستگیری اعضای سفارت آمریکا از سوی دانشجویان ایران و... نمونه هایی از رفتارهای افراطی و نوسان دار مخملباف ارزیابی می شود که معطوف به بعد پارانویائی شخصیت مخملباف است همانطور که اشاره شد شخص پارانویائی اضطراب خود را در فعالیتهای افراطی، خشم مزمن و تهاجم منعکس می سازد.
خیلی ممنون
میتونین فیلمنامه های کارگردانهای دیگری برامون فراهم کنین..؟
با سپاس فراوان
سوریه
نمایشنامه در باب ماهیت هستی شناسانه سینما
از بابت امكاناتي كه در اختيار ما به صورت رايگان گذاشتيد متشكرم. دمتون گرم:D
PDF
126 کیلوبایت
سلام سینما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک