رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ماجراهای تام سایر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 132 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 132 رای
✔️ ماجراهای تام سایر کتابی مشهور اثر مارک تواین است که در سال ۱۸۷۶ چاپ شد. این کتاب دربارهٔ پسر نوجوانی به نام توماس (تام) سایر است که در شهر خیالی سن پترزبورگ، در کنارهٔ رود می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند. سن پترزبورگ با الهام از هانیبال در ایالت میسوری، شهری که تواین کودکی خود را در آن گذراند، نوشته شده است.
این اثر، به نوشته مؤلف، گزارش ماجراهایی است که به سر هم درسانش آمده است. تام سایر ویژگی‌های سه بچه‌ای را که نویسنده با آنها آشنایی داشت در وجود یک شخصیت خلاصه می‌کند. خرافاتی که در این کتاب به آن پرداخته شده، در آن دوره‌ای که حوادث این داستان اتفاق می‌افتد، هنوز در میان بچه‌ها و بردگان غرب زنده رواج داشت.

مارک تواین در مقدمهٔ این کتاب می‌نویسد:
« بیشتر ماجراهایی که در این کتاب ثبت شده‌اند در واقعیت اتفاق افتاده‌اند. یکی دوتا تجربهٔ شخصی خود من بوده، بقیه ماجراهایی که برای پسرهای همکلاس من رخ داده. شخصیت هاکلبری‌ فین از یک آدم واقعی گرفته شده، تام سایر هم همین‌طور ولی نه از یک نفر. تام ترکیبی از خصوصیات و خلق و خوی سه پسربچه است که من می‌شناختم، در نتیجه از نظر ساخت، شخصیتی چندوجهی‌ست. »

ماجراهای هاکلبری فین، ادامهٔ این داستان است که بیشتر به زندگی دوست تام سایر، هاکلبری فین، می‌پردازد. این کتاب یکی از کتاب‌های کلاسیک جهان است و تاکنون توسط چند مترجم از جمله پرویز داریوش و محسن سلیمانی به فارسی برگردانده شده است.

خلاصه کتاب:
ماجراهای تام سایر، داستانی است که از زاویه دید تام، پسری نوجوان در شهر کوچک سن پترزبورگ، پیش از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌شود. تام پسری ماجراجو و خیال‌پرداز است. بازیگوشی‌های تام و دوستانش اغلب آنها را به دردسر می‌اندازد. یک شب تام و دوست صمیمی‌اش، هاک، در پی یک ماجراجویی به قبرستان می‌روند و به طور تصادفی شاهد قتل دکتر رابینسون می‌شوند. آنها سوگند می‌خورند که راز آن شب را هرگز برملا نکنند. ماف پاتر از اهالی شهر که دائم‌الخمر است با توطئه‌چینی جو سرخپوسته به اتهام قتل دستگیر می‌شود، اما بچه‌ها می‌دانند ماف پاتر بیگناه است و ...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/03/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماجراهای تام سایر

تعداد دیدگاه‌ها:
21
من ۳ بار خوندمش ولی بازم دوست دارم بخونم خیلی قشنگه
به نظر من مارک تواین بعد چارلز دیکنز شیرین ترین کتاب هارو مینویسه:-):-)
کتاب قشنگیه
من خیییلی وقت پیش خوندم،فک میکنم که یکم بچگونه س
خیلی باحاله هم این هم هاکلبری فین خیلی کتابای خوبی هستن:baaa:
تام سایر با این که خیل خیلی شیطونه اما واقعا دوستش دارم.مخصوصا وقتایی که عمه پولی و سید رو اذیت می کنه:)).
وقتی بچه بودم دختر خالم قصه این کتابو برام تعریف کرده بود خیلی دوست داشتم بخونمش"مرسی از کار قشنگتون حیف که بعضی ارزوها روزی دست یافتنی میشن که دیگه ارزو نیستن":((:x
واقعا کتاب جالبی هستش به یاد نوستالوژی های دوران کودکی و کارتونش افتادم
سپاس8-)
ماجراهای تام سایر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک