رسته‌ها
آب
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 6 رای
مجموعه دانستنیهای زیست محیطی برای آموزشگران (1)

سازمان محیط زیست با همکاری یونیسف

کتاب «دانستنی‌های زیست‌محیطی برای آموزشگران – آب» نخستین جلد از مجموعه شش جلدی «دانستنی‌های زیست محیطی برای آموزشگران» است. این مجموعه با این هدف تهیه شده است که به مربیان کمک کند تا در نقش راهنما و تسهیل‌کننده، جوانان و نوجوانان را در شناخت و ترویج فرهنگ محیط‌زیستی یاری دهند.

در این مجموعه هر کتاب شامل دو بخش است: منبع مربی و راهنمای آموزش
در بخش منبع مربی، پس از مقدمه‌ای درباره ی آب و اهمیت آن در چهار فصل به آب‌های زیرزمینی، آب‌های سطحی، مصارف آب و آلودگی آب‌ها پرداخته شده است. اطلاعات این بخش که با زبانی ساده و قابل فهم شرح داده شده‌اند شامل اطلاعاتی پایه‌ای است که دانستن آن برای همگان سودمند و لازم است. این اطلاعات مربی را در اجرای فعالیت‌های پیشنهادی در بخش دوم و پاسخ به پرسش های مخاطبان کمک خواهند کرد.
بخش دوم کتاب شامل ١٧ فعالیت عملی است که مناسب گروه سنی ١١ تا ١٦ سال به نظر می‌رسد. این فعالیت‌ها با هدف آشنایی مخاطبان با چرخه آب، نقش جنگل و پوشش گیاهی در کنترل سیلاب، نقش و اهمیت اقیانوس‌ها و دریاها، انواع آلودگی آب، پیامدهای آن و روش‌های پیشگیری از آن و موارد دیگر پیشنهاد شده‌اند. نویسندگان کتاب تلاش کرده‌اند فعالیت‌های طراحی شده سرگرم کننده باشد.
افزون بر این در مقدمه کتاب شیوه ی آموزش و یادگیری فعال، گام به گام توضیح داده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
79
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mmomen
mmomen
1390/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آب

تعداد دیدگاه‌ها:
2
یکی از شش جلد نشریاتی است تحت عنوان دانستنیهای زیست محیطی برای آموزشگران که این شش موضوع غبارتند از : زباله ، خاک ، جنگل و مرتع ، آب ، هوا ، تنوع زیست محیطی. این نشریات توسط سازمان حفاظت از محیط زیست تدوین شده است.
آب به عنوان سرمایه زندگی انسان همیشه از اهمیت در خور توجهی برخوردار بوده است لذا کسب اطلاعات در خصوص این مایه حیات یکی از ضروریات انسان امروزی است.
سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد در حرکتی جهان کتب ارزشمندی را در این حیطه به چاپ رسانده است.
79 صفحه
ممنونم كتاب بسيار جالبي است هرچند به نظر در سطح بسيار كلي و براي استفاده همگاني است نه چندان تخصصي. اما اطلاعات ساده و مفيدي دارد. به درد من كه ميخوره. در ضمن تعداد صفحات كتاب 79 است نه 10 كلك نزنيد :D
PDF
2 مگابایت
آب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک