رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انقیاد زنان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 57 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 57 رای
181 صفحه

درباره کتاب:
کتاب "انقیاد زنان" را جان استوارت میل در سال 1869 یعنی حدود 140 سال پیش نوشته است. این نخستین اثر جامعه‌شناسی در جهان است که به این موضوع اختصاص یافته و این زمانی‌ست که زنان هنوز حق رأی ندارند و در بسیاری از حقوق شهروندی خویش محروم هستند. در ارزش این کتاب همین بس که موضوع آن در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، هنوز موضوع روز می باشد.
میل بر این عقیده است که "قانون نباید میان افراد تبعیض قائل شود." به نظر او، وضعیتِ زنان در جهان امروز با دنیای مدرن سازگار نیست. زن باید حقوق برابر با مرد داشته باشد. زن در شرایط موجود، آن چیزی‌ست که مردان می خواهند، در طی زمان از او ساخته‌اند و انتظار دارند. می گوید: "اصلی که روابط اجتماعی میان زن و مرد را تنظیم می کند و بر مبنای آن یک جنس تحت انقیاد قانونی جنس دیگر قرار می گیرد، از اساس نادرست است و باید به جای این اصل، اصل دیگری نشاند که بر برابری کامل زن و مرد بنیاد گرفته باشد و هیچ‌یک را بر دیگری برتری ندهد و هیچ‌یک را ناتوان‌تر نشمرد."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1390/03/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انقیاد زنان

تعداد دیدگاه‌ها:
5
کسانی که بر ناتوانی زنان در عرصه‌هایی به جز خانواده تاکید می‌کنند، هدف اصلی‌شان این است که فرو دست بودن آنها را در زندگی و خانواده تداوم بخشند. زیرا عموم مردان هنوز برایشان دشوار است که بپذیرند با فردی برابر خود زندگی می‌کنند.
📕 انقیاد زنان
✍🏽 #جان_استوارت_میل
با سلام
لطفا اصل کتاب را دراختیار قرار دهید
@rahim Hachemi جان استوارت میل فیلسوف است. درباره رابطه قانون و انسان بیشتر باید فلسفید تا تحلیل جامعه شناسی
انقیاد توصیفی است کوتاه ا ز رابطه موجود بین زن ومرد در اواخر قرن 19 . البته در آن زمانه استثنائی است . تحلیل جامعه شناختی به روش جامعه شناسی معاصر در آن نمی بینیم. بیشتر به شرح وافعیت میماند .در آغاز هزاره سوم به تحلیل علمی جامعه شناختی این پدیده نیار است. به خوانندگان تو صیه میکنم در صورتیکه شکیبا ئید وبا پشتکار ، در همین فصل از کتابناک به « سلطه مردانه » اثری که خودم از فرانیه ترجمه کرده ام مراجعه کنند . البته متنی است بسیار پیچیده و سنگین. متن فرانسوی آن حتی برای دانشجویان علوم اجتماعی در فرانسه ، سنگین و سئوال انگیز است . ای کاش میشد متن فرانسوی آن را برای کتابناک فرستاد ، که البته با حق مولف در تعارض است.
انقیاد زنان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک