رسته‌ها
فاجعه بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 102 رای
نویسنده:
مترجم:
بهروز بهزاد
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 102 رای
✔️ توجه: ژان پل سارتر کتابی به این نام ندارد و کتاب جعلیست! «ابله خانواده» نام اصلی کتاب است ، نه "فاجعه بزرگ" یا "خانواده خوشبخت"!

ابله خانواده (به فرانسوی: L'idiot de la famille) از جدی ترین آثار تحقیقی سارتر است که در سال ۱۹۷۱ و در اوج پختگی نویسنده ، منتشر می شود. نگارش این کتاب سه جلدی - در سه هزار صفحه - ، که تحلیلی همه جانبه از زندگی و آثار فلوبر است، بیش از هفت سال زمان می برد.

سارتر از کودکی با آثار فلوبر آشنا شده و در جوانی با دقت بیشتر به مطالعه آنها می پردازد. خوانش های مکرر او از مادام بوواری، او را با سوال هایی در خصوص خالق این اثر و پیچیدگی های شخصیت او مواجه می کند. سی سال بعد در حالی که یکی از آثار فلسفی اش (Questions de méthode) را با موضوع《از انسان چه می دانیم؟》به پایان برده است، تصمیم می گیرد برای پاسخ به این سوال یک مثال واقعی پیدا کند و بدین ترتیب نگارش ابله خانواده را آغاز کرده و با نگرشی اگزیستانسیالیستی به تحلیل شخصیت و آثار فلوبر می پردازد. متاسفانه این اثر گرانبهای سارتر ، تا به حال به فارسی ترجمه نشده است.با این توضیحات مشخص می شود که اصلا این کتاب رمان نیست ، در صورتیکه کتاب بهزاد که دوترجمه ی دیگر از روی آن دقیقا کپی شده اند ، یک رمان است. خود را مجبور به خوانش کتاب بهزاد می کنم تا به یک نتیجه ی کلی برسم و در آخر آنچه که به ذهنم رسید ، به احتمال زیاد حقیقت پشت پرده ی این ماجرا است...
ادامه را در وبلاگ منبع بخوانید.

منبع: http://aghagol.blog.ir/post/345 ( نویسنده اصلی متن افشین پرورش در http://raahak.com/?p=9200 است که بدلیل فیلتر بودن آدرس اصلی این نوشتار، آدرس وبلاگ دیگری بعنوان منبع ذکر شده است)


کیفیت اسکن: پایین
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
256
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فاجعه بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
7
این کتاب جعلی ست سارتر کتابی به این نام ندارد
دوست عزیز بابت کتابای عالیت تشکر میکنم.....موفق باشید
ممنون بابت کتاب، همونطور که اسپارتاکوس در قسمت اطلاعات کتاب اشاره کرده، اسکن کتاب خیلی پایینه و انصافا به درد دانلود نمیخوره، بهتره منتظر یک اسکن بهتر باشین.
سلام بچه ها اگه کسی این کتابو داره و واسش زحمتی نیست مبتونه به من ایمیلش کنه؟
خیلی ممنون اسپارتا بابت کتابای عالیت
PDF
2 مگابایت
فاجعه بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک