رسته‌ها
زمین نو آباد - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
✔️ کتاب، رمانی دو جلدی است. این رمان به مرحله مهمی از تاریخ قزاق‌ها، یعنی مرحله اشتراکی کردن مزارع پرداخته است. داستان زمین نوآباد گرد شخصیت یا قهرمان‌پردازی نمی‌گردد. اتفاقات در دهکده کوچک «گرمیاچثی لوگ» در اوکراین می‌افتد. این دهکده را شولوخوف با به بهره گیری از عواطف و علائق شخصیت‌های داستان، طوری به تصویر کشانده است که در واقع نمادی باشد از کل جامعه ی آن روز.

داویدوف یکی از بیست و پنج هزار کارگری است که حزب به روستاها فرستاده تا دهقان‌ها را برای ورود به کالخوز ترغیب کنند. ( کالخوز واژه ای است روسی برای مزارع اشتراکی). داویدوف به همراهی ناگولنوف مسئول حوزه ی حزبی، و رازمتنوف رئیس شورای محلی، با شور و حرارت تمام در تلاش برای انجام وظیفه ی خود هستند. این سه تن سخت علاقه‌مند به نظام جدید هستند، و با ایمانی کامل در انتظار فرارسیدن انقلابی جهانی هستند.دهقان‌های بی‌چیز به محض دعوت به کالخوز می‌پیوندند، دهقان‌های میانه حال اما، در واگذاری اراضی و اموال خود دودلی نشان می‌دهند. و اما قزاق‌ها که تعدادشان بسیار است و در این راه مقاومت از خود نشان می دهند، اموالشان گرفته می‌شود و به شمال تبعید می‌شوند.

از نظر تاریخی این اثر، اثر مهمی به شمار می‌رود.شولوخوف در این اثر قدرت و توانایی خود را در شخصیت پردازی های گونان و متنوع، به تصویر کشیدن صحنه‌های مهیج و ارائه ی تصاویر شاعرانه از طبیعت اوکراین به خوبی به نمایش می گذارد.

بخشهایی از کتاب:
این جواب نشد، واقعیته! تو میباست او را برای توهین به حکومت بازداشتش می‌کردی، نه اینکه بزنیش! این رفتار برای یک کمونیست ننگه! همین امروز ما مسئله را تو حوزه مطرح می‌کنیم. تو با این کار لطمه بزرگی به ما رسانده‌ای!

فردای آن روز بیست و سه تن درخواست خروج از کالخوز را دادند. اینان به‌طور عمده دهقانان میانه حال بودند که دیرتر از همه به کالخوز پیوسته بودند و معمولا در جلسات خاموش می ماندند.

مدتی از نیمه شب گذشته جلسه به پایان رسید. از همه کوچه‌ها و پس کوچه ها مردم آهسته، گفت و گو کنان می‌رفتند. دروازه‌های حیاط یک به یک صدا می‌کرد. در سراسر گرمیاچی لوگ، سگ‌های ده که به این چنین ازدحام و چنین غلغله‌ای در شب عادت نداشتند بیدار شده دیوانه‌وار عوعو سر می‌دادند
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
368
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/02/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زمین نو آباد - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
باتشکر از تمام زحمات که برای بوجد آوردن چنین سایت زیباو پرمحتوا تون الحق و الانصاف سایتون خیلی عالیه
سالم و سلامت باشید8-):x:x8-)
پی گیری انقلاب اکتبر با دقتی در خور نام شولوخوف تو این کتاب صورت گرفته
زمین نوآباد جزو بهترین کتابهای ادبیات می باشد که خوانده ام .ضمنا بخوبی هم به فارسی ترجمه شده است.
زمین نو آباد - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک