رسته‌ها
آنها به اسبها شلیک می کنند
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 51 رای
✔️ « آنها به اسبها شلیک می کنند» روایت زندگی یکی از همین انسانهای درمانده است که در برابر حقایق اجتماعی جامعه اش سر تسلیم فرود می آورد. چون خودش راوی داستان است ، ما تا اعماق افکار و احساساتش با او همراه خواهیم بود و به همین دلیل او را کاملا خواهیم شناخت. ما پا به دنیای درونی او می گذاریم که از دید همه پنهان است حتی گاهی مواقع از دید خودش.
هوراس مک کوی با مهارت یک رئالیست تمام عیار نشان می دهد که چگونه دردهای درونی قهرمانانش ناشی از وضعیت اجتماعی – اقتصادی و روانی آنهاست، قهر مانانی تحت استیلای مطلق نظامی بیمار. ما از زبان قهرمان داستان، سقوط ارزشها و ادعاهای بزرگ را در نظام سرمایه داری آمریکا می شنویم ، تصور می کنیم و در نهایت می بینیم. نظامی که فقط به اسبهای قوی آماده و رام احتیاج دارد و اسبهای سرکش و ناتوان را خلاص می کند. .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
203
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آنها به اسبها شلیک می کنند

تعداد دیدگاه‌ها:
5
باز هم حیف از این کتاب که با این کیفیت نازل اسکن شده است
باز هم کتاب جالب دیگری از دوست عزیز اسپارتاکوس.(در مورد کیفیت اسکنش هم چون ایشان مقصر نیستند کاری نداریم ;-) )
این کتاب با نام اصلی آنها به اسبها شلیک می کنند؛مگر نه؟ They Shoot at the Horses, Don't They در سال 1935 توسط هوراس مک کوی نویسنده آمریکایی به نگارش درآمد. داستان آن تمثیلی از شرایط آن روز جامعه آمریکاست ، هرچند داستان سرراستی دارد.
در سال 1969 فیلمی از روی این کتاب ساخته شد با نام They Shoot Horses, Don't They?و به کارگردانی کارگردان و بازیگر معروف سینما ، سیدنی پولاک و با بازی مایکل سارازین ، جین فاندا و سوزانا یورک (جالب اینکه دو تن از بازیگران اصلی این فیلم یعنی مایکل سارازین و سوزانا یورک همین امسال از دنیا رفتند.)
این فیلم در 9 رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد که فقط در یک رشته از آنها توانست برنده تندیس اسکار شود.
آنها به اسبها شلیک می کنند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک