رسته‌ها
مصحف علی (ع)
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 20 رای
نویسنده:
درباره:
امام علی (ع)
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 20 رای
از مقدمه کتاب:
یکی از بحث انگیزترین موضوعات تاریخ قرآن بحث درباره مصحف امام علی(ع) است. این موضوع از چند جهت مورد بحث و گفتگو واقع شده است از جهتی به بحث گردآوری قرآن و آغازگر تدوین این کتاب آسمانی و از جهتی به تاریخچه پیدایش تفسیر. پژوهشگران بسیاری می خواهند بدانند مصحف امام (ع) چه بوده و آیا واقعیت داشته که علی (ع) نخستین گردآورنده قرآن بوده؟ ثانیاً آنچه در گزارشها درباره کار حضرت آمده آیا تنها قرآن مجید بوده یا چیزی مفصل تر از قرآن و اگر تنها قرآن بوده به چه ترتیبی و چه کیفیتی. آیا درست است که مصحف علی به ترتیب نزول گردآوری و تنظیم شده یا کسی این مصحف را ندیده و صرفاً برداشتی از گزارشها کرده است. سئوال دیگر درباره استناد به روایات مصحف است آیا تنها در مصادر شیعه آمده یا در منابع اهل سنت نیز این اخبار مصحف منعکس شده است؟
از سوی دیگر، آیا میان کتاب علی و مصحف علی تفاوتی هست و یا این دو یک مجموعه واحدی را تشکیل دهد. حدود دلالت و جایگاه نقل این روایات کجاست و از آن مهمتر ویژگی های می این مصحف بنابر همین دسته از اخبار چیست؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
41
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
biukafy
biukafy
1390/02/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مصحف علی (ع)

تعداد دیدگاه‌ها:
5
سلام با عرض خسته بناشید خواستم بگم لینک دانلود نداره لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر
لطفا مطالبتون رو اپدیت کنید .... خیلی برای دانلود کردن مشکل داره ...و دانلود نمیشه
بنظرم اين داستان مصحف امير المومنين يكي از زيباترين جلوه هاي علمي حضرت مي باشد كه البته از اسرار مي باشد و حقيقت كامل آن براي ما معلوم نمي باشد
PDF
423 کیلوبایت
مصحف علی (ع)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک