رسته‌ها

تغییر در روان، تنها انقلاب واقعی

تغییر در روان، تنها انقلاب واقعی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 284 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 284 رای
.
کتاب ( تغییر در روان, تنها انقلاب واقعی ) از یادداشتهای کریشنا مورتی نویسنده و سخنران هندی در مورد موضوعات فلسفی و معنوی است که در طی اقامتش در هند، ایالات متحده و اروپا است که در این کتاب به این نکته اشاره میکند ، که .در مراقبه کیفیت ذهن و قلب مهمترین نقش را ایفا میکند. نه اینکه خواسته باشی به چیزی برسی و یا بر چیزی غلبه نمایی، بلکه کیفیتی از ذهن مطرح است که نمود خلوص و پاک‌بودن و حساسیت عمیق باشد. وقتی که چیزی را نفی میکنی و یا کنار مینهی، حالتی مثبت بروز میکند. تجربه‌اندوزی و زندگی‌کردن در سایه این تجارب، شفافیت و خلوص در مراقبه را تحت‌الشعاع قرار داده و از بین میبرد. مراقبه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف معینی نیست.
در واقع مراقبه هم وسیله و هم هدف با هم و در کنار هم میباشد. تحت تاثیر تجربه‌اندوزی، ذهن و روان انسان هیچگاه به پاکی و بی‌آلایشی نخواهد رسید. با کنارنهادن و نادیده‌گرفتن تاثیرات تجربه، شرائطی ایجاد میگردد که ذهن میتواند به حالتی از خلوص و پاکی دست یابد؛ این حالت هیچگاه توسط اندیشه و اشکال مختلف فعالیت‌های آن، بوجود نمیآید. مراقبه نقطه پایانی است بر اندیشه و روند اندیشیدن، البته نه با انجام عملی که به مراقبه مرتبط باشد؛ چون کسی که در مراقبه هست، خود با آن یگانه میگردد. بدون مراقبه انسان همانند موجود کوری است که در میان گستره عظیمی از زیبایی‌ها و نور و رنگ قرار گرفته باشد.او به طور مداوم بر نیاز به انقلاب در روح هر انسان اشاره کرده و تاکید می‌کرد که چنین انقلابی نمی‌تواند توسط یک ماهیت بیرونی، مذهبی، سیاسی، یا اجتماعی رخ دهد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
167
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/04/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تغییر در روان، تنها انقلاب واقعی

تعداد دیدگاه‌ها:
10
این کتاب رو با نام " تنها رستاخیز داشتم و اتفاقا در حال مطالعه اش هم بودم. انقدر کتاب زیبایی بود که با دیدن این کتاب کریشنا مورتی هیجان زده شدم . اما متاسفانه همون کتاب بود با نامی دیگر !
بهر حال شاید این تجربه مفید حال برخی واقع شود.
خیلی عالی بود-همچین کسی وهمچین نوشته هایی تکرارشدنشون خیلی احتمال کمی داره
سلام
الان میخوام دانلود کنم
امیدوارم بتونم اون چیزی که میخوام از این کتاب پیدا کنم
چون در شرایطی هستم که نیاز به خودشناسی بیشتر دارم
ضمن اینکه واقعا انقلاب روحی ای در من اتفاق افتاده........
لحظه هاتون ناب و نیلی
مر30/ درسته قبلآ خوندمش و یه جورائی زاویه ی دیدم به دنیا خیلی متفاوت تر از قبل شده / پایدار باشید/ نحوه ی گفتگوی کریشنا مورتی با سایرین به گونه ای توسط آقای محمد جعفر مصفا ترجمه شده که در صورت داشتن حواس جمع (که پرمغز بودن موضوع خود جاذب آدم میشود و نیازی به زور زدن نیس!) در هیچ کجای کلام از موضوع مورد بحث... آدم را جا نمی گذارد;-)
ممنون
كتاب جالبي بود
اي كاش كيفيت بعضي كتابها بهتر بود
:-)
بسیار زیبا و خوانا و قابل فهم البته فقط مرور کردم تا کامل بخونم8-)
متشکرم soli67 8-)
باید اعتراف کنم که این کتاب را حتما بخوانید و تمرکز کنید خیلی مفید هستش من از تمرکز خیلی نتیجه گرفتم. خیلی کمکم کرد.
موفق باشید
تغییر در روان، تنها انقلاب واقعی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک