رسته‌ها
مرده خواران لنینگراد
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
✔️ این کتاب با نام دیگر "س‍ه‌ س‍ال‌ زن‍دگ‍ی‌ در م‍رگ‌ و ظل‍م‍ت"‌ نیز چاپ شده است.

کتاب مرده خواران لنینگراد خاطرات آناتول دارف يكي از بازماندگان محاصره مخوف لنين گراد توسط نيروهاي آلمان در خلال جنگ جهانی دوم و در فاصله سالهاي ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۳ ميلادي مي باشد.

محاصره لنینگراد عملیات نظامی طولانی مدتی بود که توسط نیروهای آلمانی بر ضد شهر لنینگراد – شهری تاریخی که امروزه با نام سن پترزبورگ شناخته می‌شود- در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم انجام گرفت. محاصره ۸ سپتامبر ۱۹۴۱، زمانی که آخرین جاده ورودی به شهر مسدود شد، آغاز گشت. گرچه نیروهای شوروی ۱۸ ژانویه ۱۹۴۳ موفق به بازکردن یک راه باریک برای ورود به شهر شدند، اما آزاد شدن شهر تا ۲۷ ژانویه ۱۹۴۴، یعنی بعد از ۸۷۲ روز، به درازا کشید. این محاصره یکی از طولانی‌ترین و ویرانگرترین محاصره‌ها در تاریخ بود.

در قسمتی از کتاب مرده خواران لنینگراد می خوانیم:
وقتی جیره نان به روزی هفتاد و پنج گرم رسید لنین گراد در تاریکی فرو رفت و سرمای مهیب زمستان ۱۹۴۱ شروع شد. قبل از اینکه سرمای هولناک شروع شود ساکنان شهر هرچه درخت در داخل و خارج شهر بود انداخته و به مصرف رسانیدند. به طوری که بعد از آغاز سرمای شدید زمستان سوخت برای گرم کردن خانه ها وجود نداشت.

در کتاب مرده خواران لنینگراد با روحیه مقاوم و حماسه آفرین انسانهای آشنا خواهیم شد که برای زنده ماندن و مبارزه کردن حاضر شدند از گوشت مردگان نزدیکان و فرزندان خود بخورند …
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
109
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Pir pesar
Pir pesar
1390/01/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرده خواران لنینگراد

تعداد دیدگاه‌ها:
3
عالیه........... هر کتابی که شادروان ذبیح الله منصوری ترجمه کرده است... عالی و زیبا ست
ای کاش لینک دانلود داشت حسرت خوردن شده کارم
مرده خواران لنینگراد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک