رسته‌ها
جزیره اسرارآمیز
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 137 رای
نویسنده:
مترجم:
جواد محیی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 137 رای
✔️ طوفان سال ۱۸۶۵. غوغا در آسمان. بالن در چنگال گردباد. محفظه بالن شکاف برمی دارد. جز دریا جایی دیده نمی شود. ساحلی در افق. پایان درام.
- آیا اوج می گیریم؟
- نخیر، برعکس داریم پایین می رویم.
- آقای سایروس، بدا به حالمان! داریم سقوط می کنیم.
- لعنت بر شیطان! کیسه های شن را خالی کنید.
- آخرین کیسه ها را خالی کردیم.
- بالن رو به بالا می رود؟
- نخیر!
- صدای غرش امواج شنیده می شود.
- دریا زیر پایمان است.
- پانصد پا بیشتر با آن فاصله نداریم.
در این موقع صدای نیرومندی در فضا طنین انداز شد:
- هر چه سنگین است، دور بریزید! همه چیز را پایین بیندازید... به امید خدا!
این سخنان، ساعت چهار بعدازظهر روز ۲۳ مارس ۱۸۶۵ در آسمان، بر فراز آبهای متلاطم اقیانوس آرام رد و بدل می شد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
680
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1402/09/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جزیره اسرارآمیز

تعداد دیدگاه‌ها:
21
کاپیتان نمو (به فرانسوی: Capitaine Nemo)، شخصیتی خیالی است که اولین بار در کتاب‌های ژول ورن، نویسندهٔ فرانسوی ادبیات علمی–تخیلی از او نام برده شد. او با عنوان شاهزاده داکار (Prince Dakkar) نیز شناخته می‌شود.
*Captain Nemo*
نمو (Nemo) در زبان لاتین به معنی هیچ کس است. کاپیتان نمو در دو رمان از ژول ورن با نام‌های بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰) و جزیره اسرارآمیز (۱۸۷۴)، فرماندهی یک زیردریایی با نام ناتیلوس را برعهده دارد و در نمایشنامه‌ای از ژول ورن با نام سفری به ناممکن (۱۸۸۲) نیز حضور دارد.
*زندگی*
در کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، از گذشتهٔ او صحبتی نمی‌شود و تنها می‌خوانیم که خانوادهٔ خود را از دست داده و اکنون تمایلات شدید ضدامپریالیستی دارد.( به ویژه ضد انگلستان)
در کتاب جزیره اسرارآمیز، او خود را شاهزاده داکار، فرزند راجای هندوی باندل‌کوند و نوهٔ تیپو سلطان (از قهرمانان مبارزات آزادی‌خواهانهٔ مردم هند) معرفی می‌کند. او می‌گوید که در نبرد سپاهیان علیه انگلیس شرکت داشته و با از دست دادن خانواده‌اش به انزوا روی می‌آورد و با اندک یاران باقی‌ماندهٔ خود به پژوهش‌های علمی و ساخت ناتیلوس می‌پردازد. پس از ساخت ناتیلوس، نام خود را به کاپیتان نمو تغییر می‌دهد و در دریاها ناپدید می‌شود. با گذشت زمان، افراد او یکی پس از دیگری درمی‌گذرند و او تنها می‌ماند:
از آن پس مدت‌ها کاپیتان نمو در دریاها مشغول گشت و سیاحت بود. ولی همراهان او به تدریج جان سپرده و در گورستان مرجانی قعر اقیانوس آرام منزل می‌گرفتند. خلاء بر ناتیلوس حکمفرما شده و کاپیتان نمو تک و تنها ماند. در آن‌حال کاپیتان نمو شصت ساله بود. با احساس تنهایی تصمیم گرفت ناتیلوس را به یکی از پایگاه‌های زیردریایی که گاهی مورد استفاده وی قرار می‌گرفت برساند. مدت شش سال بود که کاپیتان نمو به انتظار مرگ و پیوستن به یاران خویش در یک نقطه متوقف مانده‌بود.
او پس از اینکه بالن افراد گم‌گشته به جزیره می‌افتد به آنها کمک می‌کند تا اینکه سرانجام در آخرین ساعات عمر خود، آنها را فرا می‌خواند و خود را معرفی می:ند و از آنها می‌خواهد که پس از مرگش ناتیلوس را غرق کنند تا آرامگاه او در بستر اقیانوس باشد. پناه‌آورندگان به جزیره، به آخرین وصیت او عمل می‌کنند و جسد او به همراه ناتیلوس به قعر اقیانوس می‌رود.
*ناسازگاری‌ها دربارهٔ او*
در کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا ابتدا قرار بود که کاپیتان نمو یکی از نجیب‌زادگان لهستانی باشد که خانواده‌اش در جریان قیام ژانویه بدست نیروهای روسیهٔ تزاری کشته شده‌اند. اما ویراستار ژول ورن، پیر-ژول هرتزل، او را از این کار بازداشت چون از ممنوع شدن کتاب در بازار روسیه و نیز مخالفت دولت روسیه در هراس بود و از این رو اصلیت کاپیتان نمو در این کتاب نامشخص ماند.
کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا در سال‌های ۱۸۶۹ و ۱۸۷۰ میلادی نوشته شد و در آن، سفرهای کاپیتان نمو با ناتیلوس در سال‌های ۱۸۶۶ تا ۱۸۶۸ گزارش شده‌است. کتاب جزیره اسرارآمیز در ۱۸۷۴ نوشته شده اما داستان آن به پس از جنگ داخلی آمریکا یعنی در سال‌های ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۸ می‌پردازد. در کتاب جزیرهٔ اسرارآمیز می‌فهمیم که کاپیتان نمو، شش سال گذشته را در جزیره به سر برده و در همان‌جا نیز شاهد مرگ او هستیم اما این با تاریخ سفرهای او در کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا ناسازگار است.
وقتتون بخیر.کسی کتاب گویای این اثر رو داره؟
دوستان این کتاب هم با ترجمه ای به نام (سرزمین تاریکی) در سال های دور 67-68 ترجمه شده...اگر اشتباه می کنم دوستان یاداوری و تصحیح کنند..متشکر
خواند رمانهای بزرگ به صورت کامل و نه خلاصه از جذابیت خاصی برخوردار است. شاید زمان زیادتری برای خواندن اصل رمان صرف شود ولی در خلال آن با توانایی های نویسنده بیشتر آشنا می شویم. جزیره اسرار آمیز نیز از این امر مستثنی نیست.
ژول ورن از نویسنده گان عالی و محبوبم هست لینک دانلود جزیره اسرار آمیز :xرا بزارید خواهشا تجدید نظر کنید
کتابهای معروف نویسندگان عالی ژول ورن - الکساندر دوما -اونوره دو بالزاک را در سایتتان نمیشه دانلود کرد:((
کتاب قشنگیه ولی قبلش باید بیست هزار فرسنگ زیر دریا رو خوند بعد اینو
سلام وخسته نباشید.کتابهای ژول ورن فوق العاده هستن واقعا کارتون عالیه.مرسی8-)
جزیره اسرارآمیز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک