رسته‌ها
ذیل تاریخ عالم آرای عباسی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 93 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 93 رای
تاریخ عالم‌آرای عباسی کتابی درباره تاریخ پادشاهان صفوی از زمان شاه اسماعیل یکم تا پایان پادشاهی شاه عباس یکم است که توسط یکی از دبیران دربار صفوی به نام اسکندر بیگ ترکمان در زمان سلطنت شاه عباس یکم نوشته شده‌است.
نویسنده خود بسیاری از وقایع زمان شاه اسماعیل دوم تا انتهای سلطنت شاه عباس یکم را از نزدیک مشاهده کرده و حتی در برخی از رخدادها دخیل بوده‌است. بخش‌های مربوط به سلطنت شاه اسماعیل یکم تا انتهای سلطنت شاه طهماسب یکم به صورت مختصر و وقایع پس از آن به صورت مشروح در کتاب ذکر شده‌است. وقایع زمان شاه عباس اول نیز به صورت مشروح و سال به سال در کتاب مرقوم شده‌است. نویسنده تلاش کرده در مورد روایت رخدادها بی‌طرفی و واقع‌نگری را رعایت کند اما نمی‌توان تأثیر برخی ملاحظات سیاسی را در نقل وقایع نادیده گرفت.
این کتاب در کل مهم‌ترین سند تاریخی دوران شاه عباس یکم و پنج سال ابتدای سلطنت شاه صفی محسوب می‌گردد. بخش‌های مربوط به سلطنت شاه صفی به صورت کتابی مجزا به نام «ذیل تاریخ عالم آرا» به چاپ رسیده‌است و همراه با کتاب اصلی چاپ نشده‌است.
این کتاب به نثری ساده و محکم نوشته شده‌است و از مهمترین و بهترین کتاب‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
334
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/12/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ذیل تاریخ عالم آرای عباسی

تعداد دیدگاه‌ها:
7
سایت بسیار عالی است. من بسیاری از کتاب های مورد نیاز خود را از این سایت دانلود می کنم. بسیار سپاسمندم
با سلام از دوستان عزیز تقاضا دارم در صورتی که لینکی از این کتاب دارند مرحمت فرموده درج کنند تا بقیه هم استفاده کنند . با تشکر
با عرض پوزش . شب از نیمه گذشته و گویا خواب بر من چیره شده در نظر قبلی من این کتاب را با عالم آرای صفوی اشتباه گرفتم.
من کتابی با این عنوان دانلود کرده ام ولی مطمئن نیستم که آن را از این سایت کتابناک دریافت کرده باشم. وقتی آن را خواندم متوجه شدم که اصل کتاب «عالم آرای عباسی» نیست بلکه ضمیمه ای از این کتاب است که تحت عنوان «ذیل عالم آرای عباسی» به چاپ رسیده است. اگر چنین است از دوستانی که فایل اصل «عالم آرا را در اختیار دارند آن را در کتابناک قرار دهند. از همه ی دوستان سپاسگذارم
در میان کتابهایی که شما بارگذاری میکنید، آثاری هست که من در کمتر سایتی دیدم. نشر منابع دست اول که توسط شما صورت میگیرد، می تواند کمک بزرگی باشد به آنهایی که خواستار درک حقایق و فرهنگ این این مرز و بومند. موققیت شما را خواستارم و تلاشتان را ارج می گذارم.
تاریخ عالم آرای عباسی یکی از مهمترین مراجع دوران صفویه است که اسکندر بیک سعی نموده به بیان آنچه دیده و شنیده بپردازد و ظرفت طبع خاصی را به کار برده تا در امان بودن از خشم شاهان صفوی گوشه ای از واقعیات را بیان دارد. با تشکر فراوان از بارگذاری این کتاب . خواندن این اثر را به تمامی دوستداران تاریخ توصیه مینمایم.
سخته انتخاب کلمات برای جمله ای در تقدیر از شما و اقدام بزرگی که برای گسترش فرهنگ انجام دادید.
بی نهایت سپاسگذارم
ذیل تاریخ عالم آرای عباسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک