رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فتنه وهابیت (سلفی گری)
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 31 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 31 رای
فتنه وهابیت (سلفی گری) از الف تا یا - شرح کاملی از فرقه وهابیت

یکی از فرقه هایی که در مقابل اکثر مسلمین قرار گرفته، فرقه ای موسوم به «وهابیت» است. این فرقه منسوب به موسس آن محمد بن عبد الوهاب بن سلیمان نجدی است. او کسی است که با ادعای احیای توحید و سلفی گری (همان عقاید و افکار ابن تیمیه را در شبه جزیره عربستان پیاده کرده) آل سعود نیز مجری افکار آنان گشت.این فرقه از قرن دوازده تا کنون بر جای مانده است. جا دارد با موسس این فرقه و چگونگی گسترش آن آشنا شویم.
کتاب مفید و ارزشمند فتنه وهابیت (سلفی گری) کتابی است که از زوایای مختلف وهابیت و تاثیرات، جنایات و اقدام و .. آن را به گواه تاریخ مورد بررسی قرار می دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
karimsawary
karimsawary
1390/01/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فتنه وهابیت (سلفی گری)

تعداد دیدگاه‌ها:
8
یکی از اساسی ترین ایراداتی که به وهابیت وارد است اینست که آنان برای خداوند مکان قائلند و میگویند خداوند در عرش نشسته است و جهان را اداره میکند .
در سالی که ایرانیان را در مکه به شهادت رساندند یکی از علمای لبنان نقل میکند که خواستار دیدار با یکی از مفتی های وهابی شدم .
اجازه دادند و به پیشش رفتم و گفتم سوالی دارم . گفت بپرس .
گفتم نظرتان در مورد شیعه چیست گفت شیعه کافر است .
گفتم نظرتان در مورد اهل سنت چیست گفت کافرند .
راجع به معتزله پرسیدم گفتند معتزله کافر است .
گفتم پس اگر اینگونه است حج را کافران اشغال کرده اند . :D
[quote='ایسی']نمی شود چشم بسته هر چیزی را پذیرفت .لطف کنید چند کتاب از خود وهابیت بیاورید تا بهتر این گروه را بشناسیم منظورم کتاب نوشته شده از مخالفان وهابیت نیست بلکه کتابهای که خودشان نوشته اند تابدانیم که چگونه اندیشه ای دارند. با تشکروهابیت با سایر مذاهب اهل سنت تفاوت بنیادی ندارد و بطور کلی مذهب یا فرقه ی جدیدی نیست و همان اعتقادات دینی و مذهبی سایر مسلمانان اهل سنت را دارد ولی باورهایی را,تحت تأثیر ممالک اروپایی, پذیرفته و وارد زندگی فردی و اجتماعی خود کرده که آنها را در تقابل با مسلمانان شیعه قرار می دهد. از جمله ی این باورهای سطحی, مبارزه با خرافات به شیوه ای است که خود تفسیر می کنند و علت عقب ماندگی مسلمانان را شیوه ی عزاداری أنها و استعانت آنها از بزرگان دین می دانند که قرن هاست درگذشته اند. این باورهای سطحی به تدریج و با گذشت زمان به صورت عقایدی جزمی در آمده و به برکت وجود توده های ناآگاه در بین آنها, که متأسفانه به وفور هم یافت می شوند, به جای اینکه به حساب خودشان گرهی از کار مسلمین بگشایند, خود به معضلی در جامعه اسلامی تبدیل شده اند. متأسفانه, در بین افراد تحصیل کرده و فرهیخته ی ما نیز تا کنون کسی به نقد منصفانه و ریشه ای آنها نپرداخته و هر جا اسمی از آنها برده می شود, به لعن و نفرین و اتهام بسنده می گردد.[/quote]
نمی شود چشم بسته هر چیزی را پذیرفت .لطف کنید چند کتاب از خود وهابیت بیاورید تا بهتر این گروه را بشناسیم منظورم کتاب نوشته شده از مخالفان وهابیت نیست بلکه کتابهای که خودشان نوشته اند تابدانیم که چگونه اندیشه ای دارند. با تشکر
اين فرقه انحرافي كه ساخته وپرداخته استعمار انگليس است زنگ خطري براي مسلمانان خفته است تا از خواب غفلت برخيزندچراكه دشمن هميشه بيداراست ومانيز بايد هشيارترباشيم تا برآنها غلبه يابيم انشا الله
اگه ما دین رو انقده بالا نبریم که مالک بی چون و چرای همه چی بشه
بدون اینکه جرات کنیم بهش شک کنیم یا راجع به اون سوال کنیم
هیچ استعمارگری و هیچ سوء استفاده گری وقتش رو تلف نمیکنه تا دینی رو تولید بکنه تا بتونه از ما سواری بگیره
یادم نیست کدوم فیلسوف اروپایی بود که خطاب به ما جهان سومی ها گفت:
"ای طایفه کوته فکر رقت انگیز و ای زلدگان غم و اندوه
بهترین تقدیر برای شما آنست که در دسترس شما نیست
یعنی نزادن و نبودن
و پس از آن بهترین تقدیر شما زود مردن است"
و خدا بیامرزه پدرشو که گفت:
"یک ساعت فکر کردن از هزار سال عبادت بالاتره"
ما جواب خیلی چیزا رو جلوی چشممون و در فرهنگ و اعتقاد خودمون و توی حرفای روزمره مون داریم
ولی هیچ وقت نه درست گوش کردیم و نه درست نگاه کردیم
تا وقتی ما هرچی رو مهر دین بهش بخوره چشم بسته قبول کنیم
ماشین تولید دین استعمار هم محصول بیرون میده
ببخشید پرحرفی کردم.
وهابیت نه فرقه هست ونه فتنه .بلکه ساخته وپرداخته ذهن بعضی اقایون تندرو میباشد.
فتنه،توطئه،دشمن،ملت،امت،دسیسه،دشمن،فتنه.
فتنه وهابیت (سلفی گری)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک