رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
باغچه بان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 17 رای
میرزا جبار عسگرزاده معروف به جبار باغچه‌بان (۱۲۶۴، ایروان - ۴ آذر ۱۳۴۵) بنیان‌گذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه کر و لال‌های ایران در تبریز است. او همچنین اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران است.
میرزا جبار عسگرزاده به سال ۱۲۶۴ در شهر ایروان پایتخت کنونی جمهوری ارمنستان به دنیا آمد و جدّش از مردم تبریز و یا ارومیه بود. او ابتدا در تبریز کودکستانی را تحت عنوان «باغچه اطفال» دایر کرد و به همان خاطر خود را باغچه‌بان نامید.
او مدرسه ناشنوایان را در سال ۱۳۰۳ با وجود مخالفت‌های زیاد از جمله رئیس فرهنگ وقت دکتر محسنی در تبریز دایر کرد. این کلاس جنب باغچه اطفال باغچه‌بان در کوچه انجمن در ساختمان معروف به عمارت انجمن تأسیس شد.
او از سال ۱۳۰۷ خورشیدی علیرغم دشواری‌های وسیع چاپ و کلیشه، چاپ کتاب‌های ویژه کودکان را با نقاشی‌هایی که خود می‌کشید آغاز کرد. یکی از کتاب‌های وی با عنوان «بابا برفی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و شورای جهانی کتاب کودک آن را به عنوان بهترین کتاب کودک انتخاب کرد.

ابتکارات ویژه باغچه‌بان در آموزش عبارت بودند از:
روش شفاهی در تعلیم ناشنوایان
آموزش روش حساب ذهنی به ناشنوایان
گاهنجار (گاه‌نما) وسیله‌ای برای نشان دادن پستی و بلندی‌های اقیانوس‌ها روی نقشه به کودکان
الفبای گویا
گوشی استخوانی یا تلفن گنگ
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
naderfar
naderfar
1389/12/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی باغچه بان

تعداد دیدگاه‌ها:
3
برای کودکان نابینا داستان بخونید
بیاییم با هم قصه‌ها را از کتاب به خیال تبدیل کنیم. شما با صدای خودتون برای کودکان نابینا قصه بگید و با کمک هم کتابخانه گویا را بسازیم.
http://www.zabtkonid.ir
خیلی کتاب خوبی بود کاشکی دوستان اگر کسی کتاب چهره هایی از پدرم نوشته ثمین باغچه بان رو هم داره بذاره چون تقریبا بیرون پیدا نمیشه و خیلی کتاب زیبا و تاثیر گذاری هست . با تشکر از دوست عزیز نادرفر
عالیه:D:D:D:D:D:D:D8-)8-)8-):)):)):)):)):)):-):-):-):-)8-)8-);-):)):)):)):x:x:baaa::baaa::-(:-(
باغچه بان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک