رسته‌ها
ظهور و سقوط رایش سوم - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 74 رای
نویسنده:
مترجم:
کاوه دهگان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 74 رای
... به هیچ وجه مهم نیست. وقتی ما فاتح شدیم، هیچ کس در این باره سوالی نخواهد کرد.
(آدولف هیتلر)

در این کتاب سعی شده است تا مطالب کاملا حقیقت گرا باشد و حقایق را بی واسطه با ذکر منابع ارائه نماید و بگذارد تا مخاطب تصمیم نهایی را بگیرد. هیچ یک از حوادث ، صحنه ها یا نقل قول ها زاده تصور نویسنده نیست . همه آنها متکی بر مدارک ، گواهی شاهدان عینی یا مشاهدات شخصی نویسنده است.
شایرر از معدود کسانی بوده که بعد از جنگ به او اجازه داده شد تا به مستندات نازی ها دسترسی داشته باشد. او حتی در دادگاه نورنبرگ هم (هنگام کیفرخواست علیه سران حزب نازی) حضور داشت. بنابراین می توان انتظار داشت که کتاب او به واقعیات تاریخی بسیار نزدیک باشد.
کتاب "ظهور و سقوط رایش سوم" بی گمان شناخته‌ترین کتاب تاریخ عمومی درباره دوران تسلط رژیم ناسیونال سوسیالیسم بر آلمان است.
کتاب بر پایه اسنادی معتبر استوار است: مدارک باقی‌مانده از دوران "رایش سوم"، یادداشت‌های روزانه یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی، خاطرات فرانتس هالدر، از فرماندهان ارتش نازی که توسط آدولف هیتلر برکنار شد، اظهارات گالیاتسو چانو، وزیر خارجه ایتالیا در دوران موسولینی، گزارش‌های وزارت خارجه بریتانیای کبیر، و سرانجام اسناد و گواهی‌های دادگاه نورمبرگ، که پس از پایان جنگ به جنایات سران و فرماندهان رژیم نازی رسیدگی کرد.
نویسنده کتاب، ویلیام شایرر (۱۹۰۴ - ۱۹۹۳) تاریخ‌دان آمریکایی از نیمه دهه ۱۹۲۰ به عنوان روزنامه‌نگار در اروپا بود و در سالهای ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۰ در آلمان نازی زندگی می‌کرد. او از نزدیک شاهد اعتلای رژیم نازی و آغاز جنگ جهانی دوم بود.
کتاب "ظهور و سقوط رایش سوم" در سال ۱۹۶۰ انتشار یافت و با استقبال فراوان روبرو شد: از مرگ آدولف هیتلر (۱۸۸۹ – ۱۹۴۵) و پایان جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹ – ۱۹۴۵) پانزده سال گذشته بود و در این مدت پژوهشی ژرف و در عین حال پرکشش انتشار نیافته بود.
بازخوانی متن کامل "ظهور و سقوط رایش سوم" نوشته ی "ویلیام شایرر" نشان می دهد که هیتلر با آرای حداقلی و در شرایطی آشفته و سوار بر امواج شعارهای تند ناسیونالیستی صدراعظم شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
558
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ظهور و سقوط رایش سوم - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
28
تاریخ همیشه به دست فاتحان روایت می شود!مگر الان کسی از جنایات متنفقین مینویسد؟؟؟؟
همین متنفقین لعنتی چه بلاها که سر ایران نیاوردند!!
اگر تو نبرد استالینگراد آلمان پیروز شده بود شاید الان چیزی به اسم هیتلر جنایتکار نمیشنیدیم و از اون به اسم قهرمان یاد میشد،
نیچه فیلسوف آلمانی رقت قلب و ترحم را مغایر با ویژگی های ابرمرد میداند البته در همین فرهنگ‌ گوته هم وجود دارد با شعرهای انسانی مثل حضرت حافظ
[quote='mehr2012']من آلمان زندگی میکنم و بیش از 50 بار از آلمانیهایی که از دوستانم بودند پرسیدم واقعا مردم آلمان تا حدی هیتلر رو دوست ندارن ؟ و جواب شنیدم هربار که ما از هیتلر متفنریم و انسانهای بیگناه زیادی رو حتی از خود ما کشت و یا اینکه اکثرا جواب دادن هیتلر اصلا آلمانی نبود اتریشی بود ... حتی یه بار به شوخی و برای دیدن عکس العمل یکی از همکارام سلام نازی دادم و واقعا ناراحت شد ... گفتم تو که منو میشناسی چقدر شوخم و پاسخ داد حتی شوخی این کار هم مشمیز کنندس ... و خلاصه کلی حرف زدم تا از دلش درآوردم ... ولی متاسفانه تو مملکت من خیلی ها این فرد رو دوست دارن و در بازی ایران و آلمان به تصور اینکه اونا خوششون میاد دستمعی سلام نازی میدن که باعث شرمندگی آلمانیها و تعجبشون میشه .... ما حتی مرکز اطلاعات نازی ها رو داریم که اگه به هرکدوم اینا اشاره کنم و به آلمانیها بگم باعث آبروریزی بیشتر ایرانیها نزد اونا میشه ... راستی که مردم شریفی هستن[/quote]
درود
این دیدگاه شرم آوره از جانب یک ایرانی که فرهنگی و تاریخی غنی داره
افکار و احساسات هیتلر و تمامی افکاراش ریشه بسی عمیق در گذشته و عقاید و افکار آلمان داشته و در حقیقت نازیسم و رایش سوم جز دنباله منطقی تاریخ آلمان نبوده.
به قول میرابو : پروس کشوری با یک ارتش نیست، بلکه ارتشی است با یک کشور تاریخ آلمان سراسر ماکیاولی وار بوده.
حتی فیلسوف المانی کانت می گفته وظیفه شناسی نیازمند از بین بردن احساسات انسانی است.
حتی یونکرها محصول بی نظیر پروس بودند که به قول خودشان از نژاد برتر بوده اند و سرزمین های اسلاو نشین را اشغال کردند و کشت پرداختند و حتی قبل تر آلمان ها در نبرده های جنگ سی ساله شکست سنگینی خوردند و هیچگاه از آن کمر راست نکردند و همین باعث شد هیچگاه در آن قرن ها فکر دموکراسی و اندیشه حکومت کردن به یاری پارلمان نبودند آلمان هیچگاه رشد طبیعی نکرد و انحرافات و شیوه فکری ناهنجار داشته اند
جالبه بگویم بت آلمانی ها هم بیسمارک که در فاصله 1866 تا 1871 به تجزیه هزار ساله آلمان پایان داد گفته بود : ( مسائل بزرگ روز با قطعنامه و اکثریت آرا حل نخواهد شد، بلکه با خون و آه فیصله می یابد!)
حتی ویلهلم دوم برای فرزندانش کتابی از نژاد برتر آلمان ها میخوانده هر شب
بله آلمان ها خیلی شریف هستند!
این دوستمان مهر 2012 که در مورد نازنین بودن المانی ها صحبت کرده بنده با مردم المان کاری ندارم اما دولت المان و بمبهای شیمیایی که به عراق داد و تجهیزات نظامی المانی که عربستان بر علیه مردم یمن استفاده میکند پوچ بودن ادعای حقوق بشر غربی را نشان میدهد یک فیلم از یک خبرنگار المانی موجود در یوتیوب است که نشان میدهد که غربیها در عراق بعد از استفاده از بمب شیمیایی بر علیه سربازان ایرانی شادی میکردند
هیتلر، همچنانکه چندتن از همقطارانش گفته اند؛ در جمع سربازان مرد عجیبی بود برای او بر خلاف دیگران از شهر و دیار نه نامه ای می رسید و نه هدیه ای، هیچ گاه تقاضای مرخصی نمی کرد، به زنان حتی علاقه سربازی را که در میدان جنگ بود نداشت. هرگز از کثافت و شپش و گل و لای و تعفن جبهه جنگ نمی نالید. در حالی که شجاع ترین سربازان ناله داشتند. او مبارزی پرشور بود و همه گاه برای نیل به هدف های جنگ و سرنوت آشکار آلمان تصمیمی سخت استوار داشت . یکی از سربازان گروهان او بعدها چنین گفت: همه ما به او ناسزا می گفتیم و تحمل ناپذیرش می یافتیم. هنگامی که جنگ را به شدت محکوم می کردیم. در میان ما تنها این وصله ناجور بود که با ما هم صدا نمی شد. سرباز دیگری احوال و رفتار هینلر را در زمان جنگ جهانی اول چنین توصیف می کند: در گوشه ای از بیغوله ما می نشست سر را میان دو دست می گرفت و به اندیشه ای عمیق فرو می رفت ناگهان از جا می جست و با هیجان و التهاب به این سو و آن سو می دوید و می گفت به رغم توپ هلی بزرگ ما پیروزی را از ما دریغ خواهند داشت. زیرا دشمنان نامرئی ملت از بزرگترین توپهای خصم خطرناکترند و سپس به این دشمنان نامرئی و یهودیان و مارکسیست ها سخت حمله می کرد.
خاطرات هم قطاران آدولف هیتلر در جنگ جهانی اول.
ظهور و سقوط رایش سوم به قلم ویلیام شایرر برگردان ابوطالب صارمی ص 37
من آلمان زندگی میکنم و بیش از 50 بار از آلمانیهایی که از دوستانم بودند پرسیدم واقعا مردم آلمان تا حدی هیتلر رو دوست ندارن ؟ و جواب شنیدم هربار که ما از هیتلر متفنریم و انسانهای بیگناه زیادی رو حتی از خود ما کشت و یا اینکه اکثرا جواب دادن هیتلر اصلا آلمانی نبود اتریشی بود ... حتی یه بار به شوخی و برای دیدن عکس العمل یکی از همکارام سلام نازی دادم و واقعا ناراحت شد ... گفتم تو که منو میشناسی چقدر شوخم و پاسخ داد حتی شوخی این کار هم مشمیز کنندس ... و خلاصه کلی حرف زدم تا از دلش درآوردم ... ولی متاسفانه تو مملکت من خیلی ها این فرد رو دوست دارن و در بازی ایران و آلمان به تصور اینکه اونا خوششون میاد دستمعی سلام نازی میدن که باعث شرمندگی آلمانیها و تعجبشون میشه .... ما حتی مرکز اطلاعات نازی ها رو داریم که اگه به هرکدوم اینا اشاره کنم و به آلمانیها بگم باعث آبروریزی بیشتر ایرانیها نزد اونا میشه ... راستی که مردم شریفی هستن
این کتاب کتاب بسیار خوب و عالی است ویکی از بهترین کتابهایی دربارهی هیتلر به هست که فارسی ترجمه شده است.
تحت تاثیر این کتاب اتفاقات بسیار افتاد...خواندن آن را حتی به دوستان اماتور خم توصیه میکنم
سپاسگزار می شوم اگر دوستی جلد سوم و چهارم این کتاب گرانقدر را عرضه نماید
سلام
دوباره نازی ها و نئونازی ها آمده اند
این کتاب کامل ترین کتاب شناخته شده و معروف در مورد جنگ جهانی دوم و آلمان هیتلری است
هیتلر در توهمی بود که جان میلیون ها انسان بیگناه را گرفت
شاید عده ای تحت تاثیر ارتش نازی و تبلیغات آن اند
به هر حال مستند ها را نمی شود انکار کرد در این کتاب
مستند ها به خوبی نشان داده شده است
ظهور و سقوط رایش سوم - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک