رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
استنطاق
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
پیتر وایس را شاخص‌ترین چهره نمایش مستند در دنیا می‌دانند، با نگارش نمایشنامه‌های مستند «ژنرال سالازار»، «مارا- ساد» و «استنطاق» طبعا ادعای عجیبی هم نیست.
نمایشنامه استنطاق را پتر وایس بر اساس پرونده های دادگاه آشویتس که در سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در فرانکفورت جریان داشت نوشته است، از اظهارات بسیار زیاد و گوناگون حاضران در دادگاه چنانکه خود می گوید تنها عصاره آنها را به دست داده و کوشیده است تا حد امکان چیزی به آنها نیافزاید. بنابراین، سعی‌اش در این نیست که فضای دادگاه و کشاکش‌های روانی و ذهنی آن را بر روی صحنه نشان دهد: دادگاه او زمینه ایست برای شرح رویدادهای درون اردوگاه مرگ.
عظمت دهشتناک اردوگاه مرگ در اصل چیزی نیست که بر روی صحنه به روال متعارف تئاتر نمایش پذیر باشد، و اینکه نمایشنامه مستند تاریخی پتروایس در مقایسه با آثار دیگر نویسندگانی که سعی در بازسازی فضا و رویدادهای اردوگاه داشتند موفق تر از کار درآمده است، درست حاصل همین روش است که می خواهد واقعیت اردوگاه را نه نمایش، بلکه از زبان بازمانده گان این " جهنم روی زمین" و از زاویه دید آنان گزارش بدهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1389/12/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استنطاق

تعداد دیدگاه‌ها:
2
استنطاق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک