رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بازتاب اسطوره در بوف کور (ادیپ یا مادیانه جان؟)

بازتاب اسطوره در بوف کور (ادیپ یا مادیانه جان؟)
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
درآمد:
منتقدان خودی و بیگانه درباره بوف کور و دیگر آثار صادق هدایت و احوال و افکارش بسیار نوشته اند و بی‌گمان باز خواهند نوشت. بخش کوچکی از این بررسیها نیز تفسیر روانکاوانه بوف کور و برخی نوشته های صادق هدایت، به قلم بعضی تحلیلگران ایرانی است که غالباً به ذکر چند اشاره کلی بسنده کرده اند. آنچه در این دفتر آمده بررسی نگاهی است که نشان عقده ادیپی را در بوف کور عیان میبیند و تلاش برای فهم این معنی که آیا شناسایی و تمییز عقده فرضی ادیپی گره بوف کور را خواهد گشود یا راه به دهی نمی برد و باید از دیدگاهی دیگر در آن نگریست. البته گفتن ندارد که نگارنده مدعی فهم و تفسیر جامع و شامل بوف کور نیست و باور دارد که هنور نکته ها در این مورد ناگفته مانده است که بیگمان دیگران خواهند گفت.
در این دفتر نخست بحث مبسوطی درباره عقده ادیپ می آید و سپس فرض عقده ادیپی صادق هدایت در بوف کور بررسی میشود و آنگاه پس از شرح نظریه «مادینه جان» یونگ، نگارنده میکوشد تا از آن نظر در داستان معروف صادق هدایت بنگرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1389/12/07
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازتاب اسطوره در بوف کور (ادیپ یا مادیانه جان؟)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بازتاب اسطوره در بوف کور (ادیپ یا مادیانه جان؟)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک