رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آفرینش و تاریخ - جلد 1 تا 3
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 60 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 60 رای
یادآوری
بیش از هزار و پنجاه سال از عمر این کتاب می‌گذرد. یادگاری است از دوره‌ی خردگرایی و اومانیسم، عصر فارابی و رازی و اخوان الصفا. دایره‌المعارفی از فلسفه، تاریخ، اسطوره شناسی تطبیقی، دین شناسی، جهان شناسی جغرافیا و رستاخیز شناسی (Eschatolory)، و در تمام این زمینه‌ها، گاه اطلاعاتی عرضه می‌دارد که در هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت. در حقیقت تصویری است جامع از تلقی مردمان باستان و سه قرن اول عصر اسلامی نسبت به جهان، از آغاز آفرینش تا پایان آن.

مطهر بن طاهر مقدسی یکی از جغرافی‌دانان و تاریخ‌نگاران دوران خلافت عباسیان بوده است.وی در فلسطین و در شهر بیت المقدس متولد شده است.وی بیشتر شهرهای قلمرو حکومت اسلامی را از هندوستان تا اندلس گشته است.و به شرح و وصف آداب و رسوم اقوام نواحی که به آنجا مسافرت نموده و شرح وضعیت شهرهای آنان پرداخته است.وی در نوشتن کتابش بیشتر به مشاهدات عینی خود اتکا نموده است.

یکی از آثار وی کتاب «البداء و التاریخ» می‌باشد که برخی آن را به ابوزید بلخی نسبت می‌دهند اما افرادی مثل کلمان هوار فرانسوی این کتاب را نوشتهٔ مطهر مقدسی می‌داند.وی این کتاب را در ۶ جلد با ترجمه فرانسوی و متن عربی در پاریس منتشر نموده است. همچنین محمد رضا شفیعی کدکنی جلد پنجم و ششم آن را که در مورد ایران بوده با عنوان «آفرینش و تاریخ» به فارسی ترجمه نموده است.

مقدسی صاحب کتاب البداء و التاریخ ، در کتاب خود به ذکر داستان پیامبران و شاهان و ... می‌پردازد. او بعد از هر بخشی که درباره پیامبران است ، بخشی به نام " یادکرد اختلاف مردم در این داستان" نگاشته و نوع نگاه و نظر به داستان‌هایی را که نامعقول به نظر می رسند، ذکر کرده است. نگاه اول، تردید در مورد آن آیات است و نگاه دوم تأویل آنها. سپس او تـأویل و تردید، هر دو را رد کرده و پاسخ هایی را در اثبات نظر خود ارائه می‌دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mahdi214
mahdi214
1389/11/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آفرینش و تاریخ - جلد 1 تا 3

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کاش راهی برای خرید نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب معرفی کنید... من نه خود کتاب و نه نسخه‌ی الکترونیکش را برای خریدن نیافتم!
این کتاب از منابع مفید و معتبر ایرانشناسی است. من مدتها دنبالش بودم، حالا که آن را یافتم نمی دانم چرا به درستی دریافت نمی شود. مثل اینکه اشکالی در سرویس شما در این مورد خاص وجود دارد. لطفا بررسی نمایید!! با سپاس از لطف و محبت و حسن سلیقه ی شما در انتخاب کتاب!!!!!
آفرینش و تاریخ - جلد 1 تا 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک