رسته‌ها
وصل با خدا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
Communion with God

یادداشت مترجم کتاب در مورد نیل دونالد والش و کتاب وصل با خدا

قومی متفکّر اندر ره دیــــــــن قـومی به گمان فتاده در راه یقیــــن
میترسـم از آنکه بانگ آیـد روزی کای بیخبران راه نه آن است و نه این

سلام
کتابی که سالها پیش ترجمه کرده بودم را به طور کامل در این وبلاگ قرار دادم و گمان ندارم بعد از گذشت سالها هنوز در ایران منتشر شده باشد . چند سال پیش متاسفانه اجازه انتشار منوط به برخی تغییرات و حذف عمده گردید اما به دلیل اینکه ایجادچنین حذف و تغییراتی شالوده نوشتار و مفاهیم مورد نظر نویسنده را بر هم می ریخت از انجام آن خودداری کردم.
چند کتاب قدیمی تر از این نویسنده شامل کتابهای " گفتگو با خدا جلد ١،٢،٣ و دوستی با خدا " موفق به ترجمه و چاپ شده و هم اکنون در بازار کتاب ایران موجود می باشد اما این کتاب به نظرم شاهکار این نویسنده می باشد . کتابی که حاصل تکامل فکری نویسنده و شامل نکته های مهم تمامی آثار قبلی وی و نکات جدید ، صریح و تکان دهنده بسیاری می باشد.
عنوان وصل با خدا ممکن است خواننده را در انتظار یک کتاب دینی و مذهبی قرار بدهد اما این کتاب در خصوص مباحث دین و دینگرائی نیست بلکه درخصوص نگرشی جدید به زندگیست. نگرشی که عالم هستی را ظرف و میدانی خیالی و سرشار از توهمات گوناگون می داند که با نسبیت خود به خداوند امکان تجربه قطعییت خویش رامی دهد خدائی که به باور نویسنده از واژه خود نیز می توان دقیقا به جای آن و معادل آن استفاده کرد.
کتاب ما را یاد منصور حلاج می اندازد که ندای انالحق _ من خدا هستم _ سر می داد و سرانجام سر به دار شد
رسد آدمی به جائی که بجز خدا نبیند
اوایل مخصوصا مطالب چند صفحه اول کتاب شاید برای کسانی که تا به حال خواننده کتابهای وی نبوده اند کمی گنگ به نظر بیاید. مثل این میماند آخر کتاب را اول کتاب خوانده باشیم اما در ادامه ، -بعد از چند صفحه - ادبیاتی آشنا و راحت پیدا کرده نوشته ها نیز معانی زیبای خود را آشکار می کنند به ویژه بخشهای مربوط به توهمات دهگانه انسان و مطالبی درخصوص پیدایش انسان و ...
تصور میکنم بعد از چند صفحه ، کاملا کتاب را فهمیده و شگفت زده می گردید . مطالبی که مدتها و شاید برای همیشه ذهنتان را درگیر خویش کند.

نقل قول زیر هم از اینترنت در خصوص این نویسنده توانا نیز خالی از لطف نیست
نیل دونالد والش یکی از آموزگاران معنوی حال حاضر جهان است که علاوه بر داشتن بینش عمیق معنوی، دارای دیدگاهی منحصر به فرد بوده و همواره حرف‌های تازه‌ای برای سهیم شدن با دیگران دارد. اما آنچه به راستی والش را از دیگران متمایز کرده است نه این بینش عمیق معنوی و نه دیدگاهی نو و منحصر به فرد، بلکه نثر شیوا و شیوۀ نگارش بی‌نظیر اوست که باعث شده است تا با مخاطبین خود ارتباط معناداری برقرار کند و آنها را به چالشی مداوم فراخواند. در صورتی که اهل مطالعه و اندیشیدن بر مفاهیم عرفانی ـ فلسفی هستید، توصیه می‌کنم لذت خواندن کتاب‌های والش را از دست ندهید و آنها را به دوستان خود نیز سفارش کنید.
کتابی که هم اکنون پیش رو می بینید نسخه ویرایش نشده <<از لحاظ دستور زبانی>> بوده که عینا ترجمه اولیه خودم را از کامپیوتر تقدیم می کنم. لذا پوزش مرا به واسطه عدم در اختیار داشتن ترجمه ویراستاری شده آن بپذیرید.
با سپاس
٢۵ /۴/ ٨٩
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khalilkhoshrou
khalilkhoshrou
1389/09/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وصل با خدا

تعداد دیدگاه‌ها:
18
رسد آدمی به جائی که بجز خدا نبیند
کاش میشد مجموعه کامل این اثر را دانلود کرد
من نتونستم دانلود کنم
[quote='mmiinnaaa']سلام
3 جلد اول رو بخونید
با این دید که خدا داره باشما صحبت میکنه
قول میدم خدا رو حس کنید
این کتاب رو فقط کسانی که دنبال خدا یه عمر گشتن میتونن بفهمن[/quote]
من خوندم
سلام
3 جلد اول رو بخونید
با این دید که خدا داره باشما صحبت میکنه
قول میدم خدا رو حس کنید
این کتاب رو فقط کسانی که دنبال خدا یه عمر گشتن میتونن بفهمن
*به حرفم گوش کن یارب ...
به دردم گوش کن یارب..
اگر بیهوده میگویم مرا خاموش کن یارب**
سلام. کاش زودتر تکلیف این کتاب رو هم معلوم می کردین.
من دارم به محتوای این کتاب عمل می کنم ولی خیلی ناراحت شدم از اینکه بخش سوم یعنی ملاقات خدای درون در این کتاب نیست. از مترجم محترم خواهش می کنم که این بخش رو هم به کتاب اضافه کنه.
من از این کتاب ها متنفرم
به نظرم تنها می خواهند با احساسات ادمی بازی کنند تا پول به جیب نویسنده برود
این یه کتاب بینظیره. دیدگاه من یکی رو که نسبت به زندگی و خدا و خودم خیلی باز کرد.خوندنشو به همه دوستانی که میخوان به درک عمیقی از زندگی برسن پیشنهاد میکنم.
PDF
1 مگابایت
وصل با خدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک