رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ کامل - جلد 6
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 53 رای
کتاب تاریخ کامل ، نوشته غرالدین ابن اثیر مربوط به آغاز پیدایش تا سال ۶۲۸ قمری/۱۲۳۱ میلادی را در برمی گیرد.ابن اثیر گزارش تاریخی خود را تا سال ۳۰۲ قمری/۹۱۵ میلادی وامدار طبری می باشد و از تاریخ طبری برداشت کرده است ولی در بخش ترکتازی مغولان او نخستین گزارشگر وقایع و آن تاریخ می باشد.کتاب تاریخ کامل ۱۳ جلد است.

این‌ کتاب‌ از لحاظ جامعیت‌ بیش‌ از همه‌ به‌ تاریخ‌ طبری‌ نزدیک‌ است‌، ولى‌ از نظر روش‌ نگارش‌ از آن‌ جداست‌. روش‌ ابن‌اثیر در این‌ کتاب‌ گردآوری‌ِ نوشته‌های‌ دیگران‌ و تلفیق‌ آرای‌ گوناگون‌ است‌. گزارشهای‌ ابن‌ اثیر بر طبق‌ سالها تقسیم‌ بندی‌ شده‌ است‌ و از این‌ دیدگاه‌ ارج‌ ویژه‌ای‌ در تاریخ‌ جهان‌ اسلام‌ دارد. از بخش‌ مربوط به‌ هبوط آدم‌ تا 310ق‌/922م‌ بیشتر بر نوشتة طبری‌ متکى‌ است‌، ولى‌ ابن‌ اثیر اطلاعاتى‌ از نوشته‌های‌ ابن‌ کلبى‌، بلاذُری‌، مُبّرد و مسعودی‌ را نیز بر آن‌ افزوده‌ است‌. متأسفانه‌ نویسنده‌ در بیشتر موارد منابع‌ خود را یاد نمى‌کند. کتاب‌ الکامل‌ اخبار مفصلى‌ دربارة سامانیان‌ تا مرگ‌ ابوعلى‌ چغانى‌ دارد که‌ احتمالاً برگرفته‌ از کتاب‌ گمشدة التاریخ‌ فى‌ اخبار وُلاة خراسان‌ نوشتة ابوعلى‌ سلامى‌ است‌ (بارتولد، 1/73). همچنین‌ با پیدا شدن‌ نسخة تاریخ‌ ثابت‌ بن‌ سنان‌ صابى‌ که‌ سهیل‌ زکّار آن‌ را در مجموعه‌ای‌ با عنوان‌ اخبارالقرامطة در 1982م‌ در دمشق‌ چاپ‌ کرده‌ است‌، مى‌توان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ رسید که‌ ابن‌ اثیر در نوشتن‌ مطالب‌ مربوط به‌ روابط فاطمیان‌ و قرمطیان‌ از این‌ کتاب‌ سود برده‌ است‌. اهمیت‌ اساسى‌ الکامل‌ به‌ ویژه‌ در مورد رویدادهایى‌ است‌ که‌ ابن‌ اثیر، برخلاف‌ طبری‌، به‌ گونه‌ای‌ گسترده‌ از آنها یاد کرده‌ است‌ (اشپولر، و چون‌ وی‌ در دورة استیلای‌ مغولان‌ مى‌زیست‌، کتاب‌ او از منابع‌ مهم‌ تاریخ‌ مغول‌ به‌ شمار مى‌آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omid6
omid6
1389/08/05
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ کامل - جلد 6

تعداد دیدگاه‌ها:
4
واقعا بابت این تلاشها تشکر میکنم اما این سیستم امتیاز دهی اصلا در شان این سابت نیست (!)(!)(!)(!)(!)
ممنون از اينهمه تلاش شما
راستي اگر همكار بخواين در خدمتم:-)
8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)واقعا ممنون
گل کاشتین.
8-)8-)8-):x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x
اميد وارم هر چه بيشتر به علم و ادب سرزمين ايران كمك كنيد
كتاب بسيار مفيد و مهمي بود
تاریخ کامل - جلد 6
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک