رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کورش کبیر در قرآن مجید و عهد عتیق

کورش کبیر در قرآن مجید و عهد عتیق
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 78 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 78 رای
مشرق ‏زمین، خاستگاه تمدن است. خمیرمایه و شالوده‏ی فرهنگی جهان را مشرق‏ زمینیان به وجود آورده‏اند و دنیای غرب، همه‏ی آن‏چه را که دارد، از وسایل روزمره‏ی زندگی تا سازمان‏های اقتصادی و سیاسی و علوم و ادبیات و فلسفه و دین، مدیون مشرق‏زمین است.
این کتاب، نه‏ تنها یکی از معضلات قرآن را حل می‏کند و شخصیت تاریخی مردی را که به نام ذوالقرنین از او نام برده شده است آشکار می‏سازد، بلکه اثری را که تمدن و فکر ایرانی، خاصه شخصیت کوروش، در ذهن ملل دیگر به جای گذاشته است، نشان می‏دهد. زیرا تنها تأثیر و نفوذ تمدنی و اخلاقی و مذهبی شگرفی چون نفوذ و تمدن و فرهنگ ایران عهد هخامنشی می‏باید تا مرد بیگانه‏ای، در نظر ملل مختلف مغلوب، به صورت یک ناجی و برگزیده و پیامبر جلوه‏ گر شود و در کتب مقدس آنان، هم‏تراز با پیامبران و اولیاءالله از او نام برده شود.
به‏علاوه، در این کتاب، که خود قدمی است در راه تحقیقات مربوط به مردم‏شناسی و نژادی مندرجات قرآن، نشان می‏دهد که با دقت و پژوهش‏های بیشتر، چه بسیار انگیزه‏ ها و افکار ایرانی و آریایی در کتب مقدس مردم سامی‏ نژاد توان یافت و بدین طریق، به سرچشمه‏ی بسیاری از معتقدات و تفکرات مذهبی پی برد. زیرا این یکی از بدیهیات است که هیچ مذهبی نمی‏تواند ادعا کند که همه‏ی احکام و قوانین آن تازه است. بل‏که هر دینی، قوانین نیک و اصول عقلانی مذاهب ماقبل خود را می‏گیرد و به مناسبت موقعیت زمانی و مکانی خود، در آن تغییراتی می‏دهد و از این ره‏گذر، بی هیچ تردید و شبهتی، یهودیت، مسیحیت و اسلام، از دین زرتشتی متأثرند و این تأثر را در کتاب دیگرم، به نام انگیزه‏ های زرتشتی در مذاهب سامی به خوبی باز نموده‏ ام.
نگارنده در طی نوشتن این رساله، همه‏ جا کوشیده است تا از بیان روشن و استدلال متین و تطبیق دقیق روایات و مآخذ با هم غافل نماند. قدیم‏ترین روایات را با جدیدترین آراء مقایسه کرده است و همه‏ جا مآخذ و منابع گفتار خود را با ذکر نام و کتاب و مؤلف، در ذیل صفحات بازگو نموده است. مع‏هذا، کتمان نمی‏کند که بسا مآخذ و منابع دیگر بوده است که نگارنده یا بدان‏ها دست‏رس نبوده و یا به واسطه‏ ی بضاعت اندک علمی، از آنها بی‏ اطلاع مانده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1389/08/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کورش کبیر در قرآن مجید و عهد عتیق

تعداد دیدگاه‌ها:
10
من نمیدونم چرا جدیدا و مخصوصا در 2 سال گذشته عده ای تلاش میکنن کوروش و کلا گذشته ی ایران رو در مقابل اسلام قرار بدن ... یجوری شده الان که یا باید سمت کوروش رو بگیری یا اسلام - برای من به شخصه ،‌ اسلام دینمه و کوروش و امپراتوری هخامنشی یکی از جاودانه ترین افتخارات مملکتم ... اون آقایونی که حکومت هخامنشی رو و خاصه نخت جمشید رو نماد کفر میدونن مستحضر باشن که اون موقع هنوز اسلام نبود و حق ندارن اعمال افراد قبل از اسلام رو با قوانین اسلام بسنجن
سلام بچه ها
هرکی میدونه کتاب " زاده تقدیر" که سرگذشت کوروش کبیر رو نوشته من چه طوری میتونم پیدا کنم بهم بگه.مرسی;-)
کتاب "سیرت کورش کبیر" نوشته ی کزنفون هم کتاب بسیار خوبی هست که پیشنهاد میکنم
مرسي از اپلود كتاب
دوستان هر كي كتاب ارزشمند (كوروش بزرگ نوشته ژرار اسرائيل يا نوشته گزنفون) رو داره بزاره
به اينا يه سري بزنيد:
کوروش بزرگ الگو و پدر صلح و حقوق بشر جهان
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=12975
کوروش کبیر (ذوالقرنین)
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=3349&start=0
متن منشور حقوق بشر کوروش
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=3493
منم کوروش, شهریار روشنائی ها
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=2241&start=10
سپاسگزارم.
به دوستان کتابناکی پیشنهاد می کنم کتاب "کورش کبیر(ذوالقرنین)" نوشته ی ابوالکلام آزاد را هم بخوانید چون در پیوند با موضوع همین کتاب است.
این علیه که عقایدمون را با مذهبمون منصفانه بسنجیم.البته بدون غرض.
خیلی خوبه لطفا کتابهایی درمورد افراد بزرگ مانند رازی و خیام قرار دهید

باید دقیق تر به بررسی این کتاب همت گماشت.
منابع و مآخذ مورد استفاده استاد بدره ای باید بیشتر مورد امعان نظر قرار گیرد
تا بتوان محتویات کتاب را نقد و بررسی و ارزشیابی نمود.
اميدوارم اينگونه كتابهارا افزايش دهيد كوروش مرد تكرار نشدنيست
کورش کبیر در قرآن مجید و عهد عتیق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک