رسته‌ها
بر تفاضل دو مغرب
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 75 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 75 رای
مجموعه شعر نو

محمدرضا اصلانی متولد 1322 و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای تزئینی است. او که از مستند سازی شاخص در ایران است در مصاحبه ای گفته است خود را بیشتر یک شاعر میداند، تا فیلم ساز. او کتابهای «شیرین شبهای نیمکتی»، «صبح روز چهارم»، «باغ سنگی»، «شطرنج باد»، «تنگنا»، «آتش سبز»، «روزهای باد»، «بر تفاضل دو مغرب»، «سوگنامه سالهای ممنوع» و «بینش تصویری در ایران» را در کارنامه نوشتاری خود دارد.

اصلانی در مقدمه این کتاب مینویسد: «این مسودات مرا دردنامه دو شهری است که بسیار چیزها از آن آموخته ام، بسیار چیزها به من حکم کرده اند، بسیار چیزها به گرانقدری، در هر سفر دیده ام که از دست فروهشته اند، و هم مردمی که هربار ندانستگی دوستانمان را نااهل و مرا نااهل تر، از سر واکرده اند؛ مردمی هنوز بر جامعیت خود استقص داشته، اما ندانم تا چه وقت؛ دزفول و شوشتر. باری، امید است این اباطیل، که گاه به مقتضایی مجرد مانده - و چه ناگزیرم و شرمگین - و به تشویق دوستی و سروری به فراهمی رسیده، موجب شود که این دو شهر شگفت مانده بفراموشی، اما به عزت، به خامی ام ببخشانیدم که جز این برگی ندارم.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
53
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1387/08/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بر تفاضل دو مغرب

تعداد دیدگاه‌ها:
3
مگه می شه این اشعار رو خوند و عاشقشون نشد ؟
mbehnood عزیز . منظور شما دقیقا کدام کتابهاست؟ سعی ما بر این بوده تا هم از شعر نو و هم شعر کلاسیک آثاری رو در کتابناک قرار بدیم ولی متوجه نمیشم دقیقا منظور شما کدام شاعران هستند؟
سلام
از کتب کلاسیک و قدیمی چرا خبری نیست؟
بر تفاضل دو مغرب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک