رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آتش بدون دود - جلد 5: حرکت از نو
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 131 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 131 رای
آتش، بدون دود، رمان بلندی است اثر نادر ابراهیمی که در هفت جلد منتشر شده و نویسنده در آن پس از اشاره به زیبایی‌های ترکمن‌صحرا در سه جلد اول در چهار جلد بعد به شیوه‌ای داستانی-تاریخی به بیان مبارزات انقلابی معاصر پرداخته است.
فکر اصلی این داستان بلند را که به گالان و سولماز مربوط می‌شود، سال‌ها پیش از این، روزی، دکتر خدر فروهر به نادر ابراهیمی داده است؛ نرّادی قهّار، که به هنگام تاس ریختن، از اجدادش سخن گفته‌است، و دربارهٔ شخصیتی نزدیک به «گالان» برای نادر ابراهیمی گفته‌است، و آن داستان، سخت به دل نادر ابراهیمی می‌نشیند و برنخاست تا آتش، بدون دود، شد - جلد اول. در سپاسنامه و یادداشت‌های رمان، نادر ابراهیمی می‌گوید: هرجا که هست، گرامی باد خاطرهٔ «دکتر خدر فروهر ترکمن»، هرچند که تخته نرد را بیشتر از طبابت دوست داشت.
قهرمان رمان در جلد اول گالان اوجا نام دارد که یک قهرمان اسطوره‌ای ترکمن به‌شمار می‌رود. در جلد دوم نویسنده با گذاری کوتاه بر اتفاقات صحرا شرایط را برای معرفی یگانه قهرمانان داستان؛ دکتر آلنی آق‌اویلر و همسر وفادارش دکتر مارال آق‌اویلر فراهم می‌کند. آلنی نوه گالان اوجاست و یک شخصیت واقعی به‌شمار می‌رود. او یک انقلابی تحصیل‌کرده‌است که برای اعتلای نام وطن و رهایی آن از ظلم از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کند. موضوع اصلی بقیه رمان زندگی و فعالیت‌های سیاسی این زوج است.
نادر ابراهیمی برای ساخته و پرداخته کردن آتش بدون دود بیش از سی سال - یعنی نیمی از عمرش- را صرف کرده‌است

بخشی از کتاب:
مارال و آلنی در خیابان امیریه ، سر پل امیر بهادر خانه ای را توسط محمود پیرایه ، دوست گیلک آلنی کرایه کردند .
آلنی همیشه نوعی سر درگمی و اضطراب با خود داشت که البته معدود افرادی متوجه این حالت در او می شدند . ملا قلیچ کم کم آلنی را به عرفان دعوت کرد و همین عرفان بود که سال ها بعد آلنی را به وحدت با خود رساند .
آلنی ، مارال ، یلماز و بی بی بمانی( پیرزنی که به کار های خانه می رسید ) در آن خانه با هم زندگی می کردند .
با تمام ظلمی که حکومت به مردم و خصوصا ترکمن ها روا می داشت ،افرادی همچون آلنی و مارال و قلیچ بلغای روز به روز بیشتر در سیاست غرق می شدند .
حکومت شروع کرد به تخریب جنگل گلستان به منظور احداث جاده . آمان جان آبایی که از ترکمن ها ی غیرتمند محکوم به اعدام بود ، از آلنی درخواست کمک کرد . آلنی به سرعت ، برای اولین بار ترتیب یک سخنرانی بین تمام صحرا نشینان ترکمن و غیر ترکمن را داد . این اولین قدرت نمایی آلنی به حکومت بود .
بعد از این سخنرانی ، النی که به تهران باز می گشت همان شخصیت سابق نبود و کم کم داشت برای حکومت معنا پیدا می کرد .
در این میان ، یاشا که درگیر تعارضات ذهنی خود شده بود ( که از توصیف خود داری می کنیم ) ، تبدیل به یک تندروی ساسی شد و در یک اقدام 3-4 نفر از افراد حکومت را که پی به کار های کثیفشان برده بود ، کشت و خودش نیز در نهایت اعدام شد .
مارال-آلنی دومین فرزندشان را در راه داشتند ...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ماهتاب
ماهتاب
1389/07/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آتش بدون دود - جلد 5: حرکت از نو

تعداد دیدگاه‌ها:
12
سلام دوستان
توی این کتاب سایه یه محرک پررنگه ، محرکی که باعث میشه تمام وجود یه عده از آدمای این داستان تلاش بشه ...... به نظرتون اگه رسیدن به آزادی و کمک به مظلوم و ستمدیده این محرکه ........چطوریه که این محرک آلنی رو آلنی کرده ولی ماها رو نه ، چر آلنی باید فقط آلنی باشه ؟ اصلا توی زندگی ما آدما که معلوم نیست واسه چی آفریده شدیم ولی هر کدوم مطمئنا برای یه چیزی آفریده شدیم ، چه چیز های محرک و چراغ سبزن که ما هم واقعا همون باشیم که باید باشیم ؟
مگر میشود نویسنده خوبی شد بدون اینکه کتابهای نادر را نخواند
خيلي ممنون از انتخابتون
ولي چرا دو جلد آخر رو نگذاشتيد
بي صبرانه منتظر دو جلد آخرم
با سلام
از خواندن اين كتاب لذت بردم منتها چرا 2 جلد 6 و 7 را هم نمي گذاريد؟
اينجور كتاب را عملاً نصفه خوانده ايم.
با تشكر
ممنونم
خیلی دنبال این کتاب میگشتم
ناامیدانه سایت شما رو باز کردم و:D:D
فوق العاده عالی است. با درود بیکران. در انتظار 6و 7 لحظه شماری میکنم.
جای تشکر از گردانندگان این سایت داردو همچنین بسیار از آپلودر این کتابهای کمیاب متشکرم بیصبرانه منتظر جلد 6و 7 هستم
باتشكراز زحمات گردانندگان سايت كتاب خوبي
آتش بدون دود - جلد 5: حرکت از نو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک