رسته‌ها

رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره)

رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره)
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 74 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 74 رای
رسالۀ «توضیح المسائل» حضرت امام خمینی‏‎ ‎‏(س) مجموعه ای از فتاوای ایشان است که توسط اعضای دفتر استفتائات تصحیح شده است. این افراد در مورخۀ 8 / 11 / 66 طی نامه ای به محضر امام خمینی‏‎ ‎‏(س)‏‎ ‎‏موافقت ایشان را در این مورد کسب کرده اند. این کتاب حاوی فتاوای امام در ابواب مختلف فقه، و به زبان فارسی است که به عنوان رسالۀ عملیه ایشان مورد استفاده و مراجعه مقلدین امام می باشد و میلیونها نسخه از آن تاکنون به صورت رسالۀ عملیه کامل و یا منتخب و یا به صورت موضوعی از سوی م‏‏و‏‏سسات انتشاراتی مختلف، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است‏‎.‎
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
352
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/11/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره)

تعداد دیدگاه‌ها:
9
نکته جالب این که ترکیه زیر بار کندی و اصلاحات ارضی نرفت خیلی از روستائیان زمینها را فروختند و در حاشیه شهرها ساکن شدند و همینها در سال ۵۷ در خیابانها جمعیت میلیونی را تشکیل می دادند و از عواقب اصلاحات ارضی کاهش تولید مواد غذایی در ایران و وابستگی بیشتر به امریکا بود واقعا احزاب چپ و ملی و ملی مذهبی در شرایط سال ۵۷ اهمیت چندانی نداشتند قدرت در دست کسی بود که میلیونها نفر طرفدار در خیابانها داشت در مورد سیاستهای فرهنگی شاه مثل فیلمهای سینمایی و برنامه های تلویزیونی هم باید بحث جدی شود
[quote='agha sohrab']کتاب فوق الغاده خوب و جالبیه - مسایل رو به زبان ساده توضیه دارده .[/quote]
بله بله بله !! دقیقا ! راجع به نظریه ابررسانایی و نظریه ریسمان هم گفته !
[quote='سپربلوط'] حزب سرتاسری مسجد ...[/quote] این حزب هم پر شد از توسط روستاییانی که بعد از تقسیم اراضی زمینها رو رها کردن و اومدن شهر و شدن پاشنه آشیل حکومت!
البته سید حسین نصر( نبیره شیخ فضل‌الله نوری) رو فراموش کردید ! ایشون هم بنیانگذار انجمن شاهنشاهی فلسفه بودن هم رییس دفتر مخصوص شهبانو !! کسی که افتخار میکنه فیلسوف سنت گرا هست ! وجود نصر یکی از موارد پارادوکسیکال حکومت شاه هست که از یه طرف میخواست جامعه مدرن بشه و از طرفی مغز های متفکرشون از سنت گرا ها بودن !!
خود محمد جواد باهنر در خاطراتش گفته از ۱۳۴۲ تا ۱۳ سال کتابهای درسی دینی را تالیف، کردم و حتی یک خط ایراد و سانسور بر کتابها اعمال نشد و مطالب مثل نبرد انبیا و طاغوت و ایه ها و احادیث مربوط به آن را در کتابها قرار دادم بعد از ۱۳ سال ساوک تمام این مطالب را از کتابها سانسور و حذف کرد خودش میگه به دوستم گفتم اینها سیزده سال خواب بودند دیگه کار از کار گذشته(?)
در کشوری که آزادی احزاب وجود نداشته باشد و فقط یک حزب خیالی رستاخیز وجود داشته باشد و یک حزب سرتاسری مسجد که در دوران پهلوی دوم تعداد مسجدها چند برابر شده بود ملت از همه جا رونده جذب مساجد شدند نکته جالب این که خود شاه برای مبارزه با چپی ها و ملی ها از افراد مذهبی استفاده میکرد و حتی خیلی از انقلابیون اینده مثل بهشتی و باهنر در چاپ کتب درسی دینی نقش داشتند و مطهری و حداد عادل جز انجمن فلسفه دربار شاهی بود در مورد مذهب و ملی گراها باید گفت همه ملی گراها به جدایی دین از سیاست اعتقاد داشتند و به غیر از شخص مصدق که در زندگی شخصی آدم مذهبی ای بود بقیه آنها مثل فاطمی و بختیار و فروهر و سنجابی فقط در شناسنامه مسلمان بودند
باید تشکر کنیم بابت قرار دادن این مدل کتاب‌های روشنگر!
مثلاً برای درک میزان دانش و فهم و ظلم‌ستیزی انقلابیون 57 بخصوص "چپ"ها و کمونیست‌های ایرانی کافی است همین کتاب را مطالعه کنیم؛ تا مشخص بشود این جماعتِ مترقی! و دانشمند! دنبال چه کسی به راه افتادند! و این دانش و سوادشان کشور را به کجا رساند.
تا دفعه بعد که خواستند اینجا قمپز در کنند و به ما اقتصاد و روابط بین الملل یاد بدهند حاصل مبارزات خودشان را یادآوری کنیم.
[quote='سپربلوط']نقل قول از سهراب کتاب فوق العاده خوب و جالبه مسائل رو به زبان ساده توضیح داده داداش کسی ندونه مسائل فیزیک هالیدی و کوانتوم فیزیک و ترکیب چهار نیروی ضعیف هسته و قوی هسته و الکترو مغناطیس و جاذبه که آلبرت انیشتین نتوانست در یک فرمول بیان کنه در این کتاب توضیح داده شد در زمانی که نیوتن انگلیسی قوانین حرکت و جاذبه بیان میکرد آخوندهای اصفهان مثل علامه مجلسی درباره کشمش در پلو بحث میکردند[/quote] با سلام لطفا مسائل رو با هم قاطی نکنید . مشکل از آخوندهای دوره صفوی و غیره نبوده مشکل از حکومتی بوده که اونها رو به عنوان مرجع احکام حکومتی پذیرفته بوده است . انها به شخصه حق داشتن درباره کشمش در پلو با هم جدال کنن.
از نحوه نگارش agha sohrab مشخصه که مطلب اصلی رو در لفافه و به زبان طنز بیان کرده!!!
نقل قول از سهراب کتاب فوق العاده خوب و جالبه مسائل رو به زبان ساده توضیح داده داداش کسی ندونه مسائل فیزیک هالیدی و کوانتوم فیزیک و ترکیب چهار نیروی ضعیف هسته و قوی هسته و الکترو مغناطیس و جاذبه که آلبرت انیشتین نتوانست در یک فرمول بیان کنه در این کتاب توضیح داده شد در زمانی که نیوتن انگلیسی قوانین حرکت و جاذبه بیان میکرد آخوندهای اصفهان مثل علامه مجلسی درباره کشمش در پلو بحث میکردند:((
کتاب فوق الغاده خوب و جالبیه - مسایل رو به زبان ساده توضیه دارده .
رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک