رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قصه های هزار و یک شب - جلد 6
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 130 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 130 رای
قصه های هزار و یک شب در واقع همان هزار داستان هخامنشی بوده است که در بر گیرنده افسانه های اصیل هندی، چینی، مغولی، تاتاری، ترکمنی و اسطوره های ایرانی و قصه های اصیل و قدیمی این سرزمین بوده است. این قصه ها مربوط به هزاره قبل از میلاد مسیح تا یک قرن فبل یا بعد از میلاد بوده است و اضافات و ملحقات بعدی بدون در نظر گرفتن پیشه اصلی و اولیه این مجموعه انجام گرفته است.
این داستانها در اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری به زبان عربی ترجمه شد و در دوران خلافت هارون الرشید به دربار وی راه یافت و عده ای داستانهایی به آن افزودند تا خلیفه را خوش آید و آنگاه این داستانها از مصر سر در آوردند و اضافات بی پایه ایی به آن افزودند و در نهایت این مجموعه در سال 1704 میلادی به فرانسه ترجمه شد. مرحوم حمید عاملی با پالایش و ویرایش بسیار زیبایی این داستانها را در مجموعه هزار و یک شب ارائه کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahram_mo
shahram_mo
1389/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصه های هزار و یک شب - جلد 6

تعداد دیدگاه‌ها:
7
با سلام کتاب هزارویک شب را جلد آخر می خواستم :-(
با سلامی گرم خدمت شما
از زحمات بی دریغ شما واقعا سپاسگذارم.
امیدوارم که همینطور در کارتان پیگیر و پیروز باشید.
ارادتمند همه ی شما
محمود رمضانی
shahram_mo ی عزیز
دستت طلایی باشه همیشه ، از کتابناکی های معرکه هم تشکر میکنم .
داستانها در اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری به زبان عربی ترجمه شد و در دوران خلافت هارون الرشید به دربار وی راه یافت و عده ایی داستانهایی به آن افزودند تا خلیفه را خوش آید و آنگاه این داستانها از مصر سر در آوردند و اضافات بی پایه ایی به آن افزودند و در نهایت این مجموعه در سال 1704 میلادی به فرانسه ترجمه شد. مرحوم حمید عاملی با پالایش و ویرایش بسیار زیبایی این داستانها را در مجموعه هزار و یک شب ارائه کرده است
قصه های هزار و یک شب - جلد 6
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک