رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قصه های هزار و یک شب - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 122 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 122 رای
پس از انتشار جلد های اول و دوم قصه های هزار و یک شب، جلد سوم این مجموعه توسط مرحوم حمید عاملی به رشته تحریر در آمده است. پس از ذکر مقدمه و بیان چگونگی قصه گو شدن شهرزاد و ماجرای شهرباز و شاه زمان، شهرزاد در سی و چهار شب داستانهای بازرگان و عفریت، ماهیگیر و عفریت، ملک یونان، کلیم رویان، سه خاتون بغدادی، غلام سیاه دروغگو، شمس الدین و نورالدین و شایان مصری را بیان کرد که در دو جلد از (قصه های هزار و یک شب) آورده شده است.
در جلد سوم از این مجموعه که از شب سی و پنجم قصه گویی شهرزاد را در بر می گیرد، قصه (کوتوله دلقک) ذکر شده است. این قصه که اصل و ریشه آن مانند دیگر قصه های هزار و یک شب، چینی، هندی، عبری و بخصوص پارسی است، در قرن سوم هجری به زبان عربی ترجمه شده است و در بغداد و مصر هم به آن مواردی افزوده شده است. مرحوم حمید عاملی با پالایش و نگارش دقیق و زیبای خود داستانها را باز سازی و در مجموعه هزار و یک شب تقدیم خوانندگان نموده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahram_mo
shahram_mo
1389/06/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصه های هزار و یک شب - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
8
جهان سپاس و تشکر از زحمات تون با چنین کتب های پر ارزش تون:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
بسیار بسیار گیرااااااااااااااااااااااااا
:-)
دوست عزیز shahram_mo بابت داستان بسیار خوشحالم دست شما درد نکنه:baaa:
قصه های هزار و یک شب - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک