رسته‌ها

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۴

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۴
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی

از مقدمه:
در گیلکی ضرب المثلی وجود دارد که ترجمه فارسی آن چنین است «دیر می شود ولی دروغ نمی شود» حالا حکایت «گیلان نامه» است. قول داده بودیم سالی یک جلد آن را تقدیم جامعه فرهنگ درست گیلان زمین کنیم ولی این طور نشد. بیش از دو سال از چاپ و نشر گیلان نامه سوم می گذرد. گفتن ندارد که کار نشر امروزه دوران سختی را از سر می گذراند که گرانی کاغذ و بالا بودن هزینه های چاپی از مهمترین عوارض آن است و این قرین دلسردی ناشر است. از این رو تاخیر چاپ مجلدات پی آیند کتابهایی که به صورت مجموعه منتشر می شوند قابل توجیه است. گیلان نامه نیز از زمره این کتابها است و ناگزیر میتلا به این عارضه.
«گیلان نامه» چنانچه از نامش پیداست مجموعه ای از مقالات گیلان شناسی است که توسط نویسندگان و پژوهشگران گیلانی و غیر گیلانی درباره گیلان نگاشته شده و اغلب در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم شناسی است که گاهی نیز به رشته های دانشی دیگر عنایت دارد.
«گیلان نامه» هدف دیگری را نیز دنبال میکند و آن قدرشناسی از نخبگان ادبی و هنری فرهنگ بومی گیلان است. از این رو هر جلد آن به عزیزی از عزیزان گیلانی اهدا می شود که تمامی عمر خود را صرف خدمت به تاریخ و فرهنگ و هنر و زبان و ادبیات گیلان زمین کرده باشند. بر این باور جلد اول را به شاعر گیلکی سرا زنده یاد محمدولی مظفری کجیدی، جلد دوم را به نویسنده و پژوهشگر زنده یاد دکتر رضا مدنی و جلد سوم را به استاد محقق و گیلان شناس جهانگیر سرتیپ پور اهدا کردیم. و اینک جلد چهارم گیلان نامه به عزیزی دیگر از تبار عاشقان گیلان و دلباختگان هنر موسیقی این سرزمین علی زیبا کناری اهدا می شود، مردی که در عمر کوتاه مدتش لحظه ای از یاد گیلان و هنر آن غافل نماند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
300
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1403/07/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۴

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۴
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک