رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

آخرین فرد خانواده موتسارت

آخرین فرد خانواده موتسارت
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
نویسنده:
مترجم:
پرویز شهدی
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
پیشگفتار مترجم:
تا به حال مطالب بسیاری درباره ی موتسارت نوشته اند و از این پس هم خواهند نوشت. درباره ی خودش زندگی اش، شادی ها و رنج هایش آثار جاودانه اش، خوب شرح حال نویس کارش همین است. آنهایی که وقت و حوصله ی بیشتری داشته اند، شاید نوشته شان دقیق تر و مستندتر باشد ولی حالا دیگر پس از گذشت بیش از دویست سال از زمانی که موتسارت زندگی میکرده، همه ی علاقه مندان به موسیقی و همه ی دوستداران موتسارت از جزئیات زندگی او با خبرند، ولی ژاک تورنیه نخواسته زندگی نامه ی موتسارت را بنویسد یا به تجزیه و تحلیل و ارزیابی آثارش بپردازد. رفته است به سراغ مرد جوان گمنامی که سایه ی غولی روی شانه هایش سنگینی که نه بلکه زیر بار خود لهش میکند. او در نظر ندارد موتسارت دیگری بشود. خواستها و بلندپروازی هایش محدود است، استعدادش هم همین طور، ولی نمی خواهد نام بلند آوازه ای را یدک بکشد و همه جا به او بگویند «پسر موتسارت آسمانی»، در عین حال میخواهد پدری را که هرگز ندیده درست بشناسد و بفهمد چگونه آدمی بوده است.
برای این کار میرود به سراغ کسانی که به طور مستقیم با او می زیسته اند و شناخت کاملی از او داشته اند به سراغ «شاهدهای زنده»، مادرش، عمه اش، خاله هایش و بسیاری افراد دیگر. ژاک تورنیه شاید زندگی نامه نویس یا بیوگرافی نویس نباشد، ولی آدم بسیار کنجکاوی است، با صبر و حوصله ی تمام ضمن نوشتن ماجرای زندگی پسر موتسارت که کم و بیش در سایهی غول آسای پدرش محو شده، گوشه های تاریک و ناگفته و در عین حال مهمی از زندگی خود موتسارت را بازگو می کند که شاید در کمتر زندگی نامه ای به آنها اشاره شده باشد، و ارزش کتاب حاضر هم در همین کند و کارها و نکته سنجی هاست که امید دارم برای خواننده مفید و جالب باشد.
پرویز شهدی
فروردین ۸۴
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1403/06/17

کتاب‌های مرتبط

مردی که از تاریخ آمد
مردی که از تاریخ آمد
4 امتیاز
از 35 رای
لوئی چهاردهم - جلد 2
لوئی چهاردهم - جلد 2
4.4 امتیاز
از 35 رای
قلعه مالویل
قلعه مالویل
4.5 امتیاز
از 65 رای
لوئی چهاردهم - جلد 1
لوئی چهاردهم - جلد 1
4.6 امتیاز
از 44 رای
خلاصه کتاب شازده کوچولو
خلاصه کتاب شازده کوچولو
5 امتیاز
از 1 رای
اوژنی گرانده
اوژنی گرانده
4.4 امتیاز
از 40 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آخرین فرد خانواده موتسارت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آخرین فرد خانواده موتسارت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک