رسته‌ها
خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب:
خلاصه کتاب «کتابخانه نیمه شب» (The Midnight Library) برگزیده اثر جذابی از «مت هیگ» (Matt Haig)، نویسنده بریتانیایی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این رمان فلسفی و تامل‌برانگیز به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال تبدیل شد.
داستان درباره نورا سید است، زنی ۳۵ ساله که از زندگی‌اش ناامید شده و تصمیم به خودکشی می‌گیرد. اما به جای مرگ، او خود را در کتابخانه‌ای عجیب می‌یابد که به او فرصتی منحصر به فرد می‌دهد: تجربه زندگی‌های مختلفی که می‌توانست داشته باشد. هر کتاب در این کتابخانه، نسخه‌ای از زندگی نورا است اگر تصمیمات متفاوتی می‌گرفت.
هیگ با ترکیبی از فانتزی و واقع‌گرایی، مفاهیم عمیقی چون پشیمانی، هویت و معنای زندگی را کاوش می‌کند. این کتاب خوانندگان را به تامل درباره انتخاب‌های زندگی و ارزش لحظه حال وا می‌دارد.

بخشی از رمان کتابخانه نیمه شب:
«نورا چشمانش را باز کرد و خود را در فضایی یافت که به طرز عجیبی آشنا بود. قفسه‌های کتاب تا جایی که چشم کار می‌کرد ادامه داشتند، انگار که تا بی‌نهایت کش آمده بودند. بوی کاغذ کهنه و چوب در هوا پیچیده بود، درست مثل کتابخانه مدرسه‌اش، اما این‌جا چیزی فراتر از یک کتابخانه معمولی بود. نور مهتابی از پنجره‌های بلند می‌تابید و سایه‌های عجیبی روی کف چوبی می‌انداخت. نورا با خود فکر کرد، «آیا این مرگ است؟ یا شاید رویایی قبل از مرگ؟»
صدای نرمی او را از افکارش بیرون کشید. «خوش آمدی، نورا». زنی با موهای خاکستری و عینک گرد، پشت میزی نشسته بود که قبلاً آنجا نبود. چهره‌اش عجیب آشنا می‌نمود، انگار تصویری محو از گذشته. «من خانم الم هستم. اینجا کتابخانه نیمه‌شب است.» نورا احساس کرد قلبش تندتر می‌زند. «کتابخانه نیمه‌شب؟» تکرار کرد، کلمات در دهانش مزه‌ای غریب داشتند. خانم الم لبخندی زد که انگار رازی را در خود پنهان کرده بود. «بله، جایی بین زندگی و مرگ. و هر کتاب در اینجا، زندگی دیگری است که می‌توانستی داشته باشی.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
25
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/06/04

کتاب‌های مرتبط

لبه تیغ
لبه تیغ
4.3 امتیاز
از 9 رای
صاعقه
صاعقه
4.5 امتیاز
از 40 رای
جنگ آئینه
جنگ آئینه
4.3 امتیاز
از 16 رای
هواردز اند
هواردز اند
4.5 امتیاز
از 28 رای
جاسوسی که از گرمسیر آمد
جاسوسی که از گرمسیر آمد
3.8 امتیاز
از 177 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک